Miksi et imetä/imettänyt

Vierailija

Jos et ole imettänyt lastasi lainkaan, miksi et?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

En tiedä, lasketaanko minua tähän mukaan - imetin vain sairaalassa välttääkseni kaikenlaisen jankkauksen ja ylimääräiset välikohtaukset, ja kotiin päästyäni syötin vauvaa pullosta pumpatulla maidolla. Syy oli se, että imetys tuntui inhottavalta, oksettavalta ja ällöttävältä. En tarkoita kipua, vaan henkistä puolta. Pelkäsin, että tunnesiteen luominen vauvaan häiriintyisi, mikäli tämä vaistoaisi negatiiviset tuntemukseni ollessaan lähelläni. Minun tekee pahaa olla paikalla jonkun muunkin imettäessä (jostain syystä ihmiset tuntuvat olettavan, että minua kiinnostaa seurata moista toimitusta, kun itsekin olen "äiti-ihmisiä"), mutta toki pyrin käyttäytymään huomaavaisesti. Käytännössä huomasinkin sitten aika paljon hyviä puolia pulloruokinnassa rintaruokintaan verrattuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, lasketaanko minua tähän mukaan - imetin vain sairaalassa välttääkseni kaikenlaisen jankkauksen ja ylimääräiset välikohtaukset, ja kotiin päästyäni syötin vauvaa pullosta pumpatulla maidolla. Syy oli se, että imetys tuntui inhottavalta, oksettavalta ja ällöttävältä. En tarkoita kipua, vaan henkistä puolta. Pelkäsin, että tunnesiteen luominen vauvaan häiriintyisi, mikäli tämä vaistoaisi negatiiviset tuntemukseni ollessaan lähelläni. Minun tekee pahaa olla paikalla jonkun muunkin imettäessä (jostain syystä ihmiset tuntuvat olettavan, että minua kiinnostaa seurata moista toimitusta, kun itsekin olen "äiti-ihmisiä"), mutta toki pyrin käyttäytymään huomaavaisesti. Käytännössä huomasinkin sitten aika paljon hyviä puolia pulloruokinnassa rintaruokintaan verrattuna.

Eivät ihmiset imetä seurassasi siksi, että arvelisivat toimituksen kiinnostavan sinua vaan siksi, että heidän vauvallaan on nälkä.

Vierailija

Lapseni vietiin salista suoraan teholle ja sairaalassa oltiin yli kuukausi. Meni noin kaksi viikkoa ennenkuin sain lastani edes syliin ja läheisyyden puutteen vuoksi maidon tulo vain väheni ja lopulta loppui. Olin kyllä ahkerasti pumpannut maitoa äidinmaitokeskukseen, että vauva sai kuitenkin maitoani niin kauan kun sitä riitti. Edelleen toisinaan ruoskin siitä itseäni mutta parhaani tein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa tänne enää yhtään syytä, en jaksa väitellä asiasta enää ahdasmielisten imetysfanaatikkojen kanssa.

Miksi sitten avasit ketjun ja vaivauduit vielä kommentoimaankin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat jo lukiossa.

Ai siksi et imettänyt lainkaan lapsiasi heidän ollessa vauvoja kun ajattelit heidän menevän lukioon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa tänne enää yhtään syytä, en jaksa väitellä asiasta enää ahdasmielisten imetysfanaatikkojen kanssa.

Miksi sitten avasit ketjun ja vaivauduit vielä kommentoimaankin?

En tiennytkään, että ketjun avaaminen ja kommentoiminen on kielletty av:n kultaisissa säännöissä.

Vierailija

Vauva syntyi huonokuntoisena ja joutui teholle hengityskoneeseen. Ekan kerran sain syliin pariviikkoisena. Vauvalla oli hengitysvaikeuksia pitkään ja heikko imu. Pumppuun verrattuna imetys tuntui hentona lupsutteluna. Kolmikuiseksi asti yritin imettää mutta sitten tuli hampaat ja pureminen. Pumppasin melkein vuoden ikään asti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat