Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini hermoilee tettiä ihan valtavasti

Vierailija

Miten tuota nyt rauhoittaisi, kaikkeni olen yrittänyt. Teinini on todella ujo, ja näin jälkeenpäin katsottuna tuli tehtyä iso moka, kun en yllyttänyt menemään jonkun kaverin kanssa samaan työharjoittelupaikkaan. Nyt tuolla alkaa reilun viikon päästä tet kaupassa, ja pitäisi uskaltaa puhua vieraille ihmisille. Kysyä lisäohjeita jne. On jo nyt valvonut öitään, saa nähdä uskaltautuuko ollenkaan paikalle vai romahtaako kynnyksille...
Taustalla masennusoireitakin lapsiparalla. :-(

Kommentit (10)

Vierailija

No kun se näkee, että pärjää niin jännitys lientyy. Pahempi olisi perua koko homma ja vältellä sosiaalisia kontakteja.

Vierailija

Voi ei! Mun ujoin lapsi tekee tet:in isänsä töissä. Muut olisivat olleet hänelle oikea kauhukokemus. Vanhin lapseni sai kerran todella tökerön paikan. Yksi työntekijöistä kyykytti häntä oikein kunnolla.

Vierailija

Eiks oo mukava ku jo lasten pitää päästä tään työelämän sairauteen mukaan. Älä hermoile, muutaman kuukauden päästä teinisi jo kirjoittelee kymmeniä työhakemuskirjeitä ja anelee pääsyä mukaan oravanpyörään. Työntekohan on aloitettava viimeistään 15v muuten ei pääse enää mukaan. Tulee nääs aukkoja ceeveeseen.

Vierailija

Tuo on just parasta, mitä tapahtuu. Joutuu ihan yksin uuteen paikkaan. Ja selviää siitä hengissä! Kysehän ei ole kuin... mitä? Viikosta?

Vierailija

Joo, en minä anna perua hommaa ainakaan etukäteen, joutuu menemään sinne ja katsomaan, millaista se on. Mutta hirvittää kyllä, millaisessa kondiksessa se on tetin alkaessa. Oli kahdeksannella mun duunipaikalla, mutta nyt ei oikein ollut vaihtoehtoja ja toisaalta haluaisin oppivan oikeestakin työelämästä jotain. Mutta pelottaa, miten lapsen mielenterveys ton kestää, kun jo nyt on ihan stressissä asiasta.

Kaikki teinit ei todellakaan ole reippaita ja esiintymiskykyisiä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo on just parasta, mitä tapahtuu. Joutuu ihan yksin uuteen paikkaan. Ja selviää siitä hengissä! Kysehän ei ole kuin... mitä? Viikosta?

Kahdesta viikosta. Toki JOS selviää siitä, niin hyvä kokemushan se on. Mutta entäpä jos ei selviä, vaan saa pahan paniikkihäiriön ja hajoaa henkisesti. 

ap (viitonen oli myös minun kommenttini, sorry unohtui allekirjoitus)

Vierailija

Jos on nyky nuoret hukassa, niin on sitä näköjään vanhemmatkin. Sinne vaan, kyllä elämässä tulee vielä olemaan suurempiakin haasteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on nyky nuoret hukassa, niin on sitä näköjään vanhemmatkin. Sinne vaan, kyllä elämässä tulee vielä olemaan suurempiakin haasteita.

Minä en oikein usko tuommoiseen karaisemiseen silloin, kun kyse on masennusoireisesta teinistä. Muuten kyllä.

ap

Vierailija

Otan osaa.

Kannattaa seurata sen teinin vointia aika tarkkaan. Jos ei ala olo helpottaa tetin alettua, käykää hakemassa saikkutodistus ja kirjatkaa lapsi sairaaksi.

Onhan se ikävää kokea, ettei handlaa hommaa, mutta toisaalta ei mikään tetti nyt ole psykoosin väärti. Kuten kakkonen sen sanoi, joissain työpaikoissa on aika ikäviäkin aikuisia, jotka tykkää kyykyttää teinejä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat