Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYSKEIJUT PERJANTAIHIN****

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko te vielä mielettömän väsyneitä vai pitäisikö kysyä onko täällä ketään joka ei kärsi väsymyksestä?

Täällä kyllä väsymystä piisaa, samoin nuhaisuutta/limaisuutta, nippailuja, alaselkä kipujakin toisinaan, sitten on tullut kylkikipua, lonkkakipua, pohjekipua (vasemmassa pohkeessa). Etenkin aamuyöstä nämä oireet olivat havaittavissa, siis kivut. Aamuyöllä saatan herätä kamalaan nälkään ja/tai lievään öklöoloon.

vauva06 rv8+4

Vierailija
2/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin järkytys ja pettymys on laantunut viikon aikana, enkä edes elätellyt mitään toiveita eiliselle käynnille. Saan onneksi hoidettua keskeytyksen kotona, eilen sain yhden pillerin ja huomenna sitten cytotecit. Toivon todella, että keskeytys onnistuu ilman kaavintaa. Pelottaa vaan ne kivut, jotka kuulemma voivat olla kamalia. Sain kyllä Panacodia, mutta auttaakohan se yhtään. Otin meinaan illalla yhden ennen nukkumaanmenoa kun alavatsaa särki, samantapaisesti kuin aikoinaan kun synnytys alkoi käynnistyyn. olin yöllä jo varma että kohta rupee verta tuleen, mutta mitään vuotoja ei ole ollut. Niin ei se panacodi kyllä mitään auttanut siihen särkyyn, yä meni lähestulkoon valvoessa ja hermoillessa, nyt onkin sitten karmee pahoinvointi ja väsymys. Mullahan on siis ollut sitä pahoinvointia edelleen.

No, eipä tälle mitään voi. Lohduttaudun sillä, ettei tuolla mahassa ole sydän sykkinytkään, että siinä vaiheessa kun vuoto alkaa, niin ei tarvi ajatella, että sinne se pieni ihmisen alku valuu pönttöön. Sori, karkea kuvaus. Olen siitä onnellinen, että sain varmistuksen tuulimunasta. Ja että se varmistui näinkin aikaisin. Jos vielä raskaaksi tulen, niin se on varmaa, että menen alkuraskauden ultraan heti kuin mahdollista.

Ja pahoittelut myös Windiille!

Minä poistun nyt, mutta paljon onnea ja enkeleitä teille kaikille!!!!

Ja mietin uutta nimimerkkiä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala kohtalo, otan osaa.

Vierailija
4/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

babyt03ja06 sekä windi, mitä oireita teillä oli?

Vierailija
5/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi joka on ihan tolkuttoman väsynyt koko ajan!Ja siihen kun vielä lisätään tuo kamala kuvotus,niin olo on ihan hirmuinen...Kipuilujakin on,selkäsärkyä aamuisin,ja vähän joka paikkaa kolottaa.Tänään onkin neuvola ja tarkastetaan hemppa,pariviikkoa sitten se oli 113 jostain syystä,eli ei ihme että väsyttää.Toivottavasti nyt on jo noussut,tai sitten joudun rautakuurille.

Nyt onkin viikkoja tasan 9,joten toivoisin kovasti että ne sydänäänet jo kuuluisi :)

Yöllä kaveri oli saanut potran tyttövauvan ja nyt en millään malttaisi odottaa syyskuuhun asti että saisi oman nyytin syliin...sinne on vielä niiiiiiiiin pitkä aika...Toki nuo isommat lapset pitää koko ajan liikkeessä eli tätä raskautta ei niin kovin ehdi ajattelemaan,kuin silloin esikoisen odotusaikana...

suurperheodottajien lista oli hävinnyt jonnekkin kauaskauas,se pitäisi kyhätä uudelleen!Olisi kiva keskustella myös niiden mammojenkanssa joilla on jo useampia lapsia!

Terveisin unelias76 ja Ujo9

Vierailija
6/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitettiin yhtäaikaa,joten pahoittelut näin eri viestissä.Voimia!

Vierailija
7/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi,tuota kohtaloa ei toivoisi kellekään. Koittakaa jaksaa surunne kanssa! Babyt03ja06,ymmärrän tuon pointtisi,mutta samalla se toi mieleen oman km:ni,meillä kun pikkuinen tosiaan putosi vessaan.Se oli niin järkyttävää,ja näin siitä painajaisia niin hirveästi jälkeenpäin.Vaikka se olikin niin pieni,mutta silti,silti!(rv n.12 silloin ja vauva ilmeisesti kuollut jo aiemmin,sanon vauva,vaikka joidenkin mielestä niin pieni ei mikään vauva vielä ole) Nyt ei tule mieleen muuta,tuli niin apea olo teidän puolesta!

H 10+jotain

Vierailija
8/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windii81 ja Babyt03ja06: Olen tosi pahoillani :( Ja voimia teille *halii (ja muistelee omaa 5 vuoden takaista tuulimunaa, nyyh)*

Enpä muistanutkaan, kuinka aamukahvi voi olla näin hyvää. Killitän jo toista kupillista. Nam. En kyllä yleensä juo aamulla kahvia.. Raskausoire :D?

Minkäkokoisia syyskeijuja täällä on ja paljonko teille uudelleen synnyttäjille on tullu painoa edellisissä raskauksissa? Mulla on pituutta 172cm ja painoa oli ennen raskautta jotain 67-68kg. Nyt en oo uskaltanu käydä vaa' alla, varsinkin kun on noita turvotuksia ja neuvolan vaaka ja omani eivät puhu samaa kieltä. Olen neuvolassa AINA painavampi ;) Painoa edellisissä on tullut n.15kg. Viime keväänä hoikistuin 10 kiloa puoleen vuoteen (pääsin jopa Vauva-lehen yhteen juttuun, hih), kuopuksen kun piti hetkeksi olla " vika" vauvamme ja aioin nauttia hoikasta olostani. Vaan tuo vauvakuume on niin salakavala tauti, hih :) Nyt aattelin testata, jäiskö tuo painonnousu alle edellisten, mutku se suklaa on niiiiin hyvää :D

Tänään on yöhön meno. Näissä ekoissa yövuoroon meno päivissä on se huono puoli, et edellisyön kun on nukkunut hyvin, ei päivällä nukuta pätkääkään :( Eli huomisaamuna ajelen töttöröönä 41km kotiin.

Pyykinlaittoon! -piias- rv 9+4

Vierailija
9/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla Babyt03ja06!! Toivotaan, että toivut nopeasti niin pääset uudelleen pinoihin!!!

Täällä kanssa sama valitus - väsy, äklötys jne.

Mehukeiton voimin sain itseni pystyyn, pikku-ukkeli ei kyllä syönyt yhtään mitään, sillä on varmaan kohta hirvee nälkä. Mä taidan mennä vetämään vielä näkkäriä. Harmi kun on noin harmaa sää - nyt tarvittais kyllä jotakin piristystä!!

t. K rv8 + ukkeli 1v3kk

Vierailija
10/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita, nimittäin tuota selkäsärkyä, vaikka luin jo netistäkin että se on aivan normaalia. Paljonko sinulla oli hemppari ekalla neuvolakäynnillä? Miellä neuvola on vain n.4-6viikon välein niin luulis noiden arvojenkin kerkeevän muuttua sillä välin. Väsymys on kyllä kamalaa. Oletko sinä kotiäitinä vai työelämässä? Mie olen työelämässä kun ei ole ennestään yhtään lasta, ja töihin pitäis olevinaan jaksaa mennä huomenna yli 13 tunniksi, mut katellaan onnistuuuko. Onko muilla pääkipua, saattaa olla noi hartiat kyllä ihan jumissa.

vauva06 rv8+4

Vierailija
11/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. aiotteko kysyä ultrassa (ootteko kysyneet, kuinka kävi?) sukupuolta?

Me ei olla kysytty kummassakaan edellisessä, mutta nyt ois hauska kokeilla. Miehen mielestä just siksi, kun nyt on jännätty jo poika ja tyttö, nythän sukupuoli on periaatteessa ihan sama :) Poikaa ootellessa olin takuuvarma pojasta, tytöstä päätin ihan viime minuuteilla ennen syntymää, et poika on. Nyt tämä ehkä pikkusen tuntuu enempi tytöltä.

-piias-

Vierailija
12/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten aikanaan kun ultraan pääsee, mutta oliko se että sen näkee vasta siinä rakenneultrassa?

Vierailija
13/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kystyttiin ekasta ja saatiin tiettä Mulla oli myös ollu ihan poika olo. Ajattelin aikasemmin, että meille tulee toinen poika nyt, mutta en ole enään ihan varma...

Jos me käydään ultrissa tossa lähellä, niin ne ei sano siellä sukupuolta vaikka kysyis. Että riippuu siitäkin, toisaalta olis kiva tietää varsinkin jos se on tyttö, niin vois hommata vähän hepenietä valmiiksi ;D

Vierailija
14/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin tosiaan meillä oli epäselvä. Mulla oli ylimääräänen kontrolli sen jälkeen, jossa vehkeet sitten näky hyvin ;)

Vierailija
15/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ekassa oli sukupuoli epäselvä ja rakenneultrassa selvä

sorry

Vierailija
16/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 13+2

2 19+3 ja

3 (kasvukontrolli) 24+3

Vierailija
17/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni babyt03ja06:lle! Jaksamista sen kanssa mitä olet joutunut kokemaan!

Pitkästä aikaa mäkin pääsen kirjoittelemaan! En oo jaksanu muuta kuin käydä lukemassa teidän viestejä. Meillä olis muutto edessä viikon päästä ja on pitäny pakata mitä nyt oon jaksanu. Väsyttä ja kuvottaa ja väsyttää...sitä samaa rataa koko ajan! Kait tästä on taas mentävä pakkailemaan jos vaan jaksais ja kait sitä pitäis siivota ja pestä pyykkiäkin...Ei jaksa ja ei huvita...mutta pakko!

Mami tasan 10 ja tyttö 1v 8kk

Vierailija
18/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva2006 kyseli, että onko täällä joku jolla ei ole väsymystä? Minä ilmottaudun tähän poppooseen :) Kyllähän tuo oksentaminen vie kaikki voimat ja olo on heikko. Mutta yhtiäkään päikkäreitä en ole nukkunut ja yössä olen nukkunut n. 7 h. Tähän saattaa myös vaikuttaa se, että olen ihan vain kotosalla. Maaliskuussa vasta alkaa yötyöt, jos vain työkuntoinen olen..

Sukupuoli toisaalta kiinnostaa, toisaalta taas en halua tietää :)

MiaMik rv 6+6 (eilen ultrassa pieni sydän pompotteli :))

Vierailija
19/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys on sen verran voimakasta joten tuntuu viisaimmalta jäädä kotiin kuin mennä töihin torkkumaan, jos se lääkärisetä vain ymmärtää antaa sairaslomaa väsymyksen vuoksi. Kolmelta olis aika. En vaan jaksa yli 13 tunnin työpäivää huomenna ja rankkaahan se on vaikka ei ois raskaanakaan hoitoalalla, niinkuin varmasti muuallakin. Välillä vaan meinaa huono omatunto iskeä, mutta kaipa tässä ois itseäänkin ajateltava ja etenkin vauvaa.

vauva06 rv8+4

Vierailija
20/41 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohitteluni babyt03ja06!!

piias kyseli painoista. Eli mulla pituutta 165. Paino ennen kahta ensimmäistä raskautta ollu 54-57. Ekassa tuli lisää 11kg ja tokassa viikoille 37 olikertynyt 13kg.

Nyt on sitten viime synnytyksen jälkeen paino ollut kokoajan 59-60 ja vielä ei ole tullut yhtään lisää.

Sukupuolesta. Aiemmissa en oo edes halunnut tietää sukupuolta, mutta nyt kun olen harkinnut sitä 4D-ultraa niin, jos se siinä näkyy, niin näkyy, mut en taida vartavasten kysyä.

Viime raskaudessa olin näkeväni vehkeet rakenneultrassa ja poikahan se olisi ollut.

Tavallaan se poika olis se mieleinen, kun viimeks kävi miten kävi, mutta ei sillä sukupuolella oikeesti ole väliä. Riittää että kaikki menee hyvin ja vauva on terve.

ja ultrat oli: 1. 13/13

2. 19/21

3.yliaikaisseurannat ekassa raskaudessa viikoilla 41 ja 42

Nyt aion vaatia kyllä tarkempaa seurantaa loppuvaiheessa. Ja saa nähä kestääkö hermot loppuun asti vai haluanko käynnistyksen heti kun mahdollista. Tällä hetkellä ei mitään suurta paniikkia vielä ole mut saa nähä kun raskaus etenee, miten käy.

Kateltiin me tänään tytön kanssa pojan ultarkuvia ja kuvia sairaalasta sekä siunaustilaisuudesta. Kyllä se poika on nyt raskauden takia enemmän taas mielessä.

Jees mut vois vaikka mennä vähän lepäämään, jos tyttö antaa luvan.

Illalla pitäis jaksaa mennä kattoon Apassionata Hartwal-areenalle.