Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtutulehdus ja vauvakuume

977

Mulla todettiin kohtutulehdus. Ja nyt syön antibiottia. Meillä on haavena vauva. Kuinkahan pian voi raskautua kohtutulehduksen jälkeen? Kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija

Kyllä se tilastollisesti vaikeuttaa raskautumista. Sinun tulisi keskustella asiasta lääkärisi kanssa, sillä kohtutulehduksienkin jälkeen tilanne voi olla aika yksilöllinen.

Vierailija

Ai sinä kyselitkin kuinka pian voi raskautua tulehduksen jälkeen. No sinun pitää se kysyä lääkäriltäsi! Älä ainakaan omin päin jätä ehkäisyä pois! Minä jotenkin luin että kysyit kuinka paljon se vaikeuttaa, sillä kohtutulehdukset voivat vaikeuttaa raskaaksi tulemista, ja usein näin tekevätkin.

2

Vierailija

Omalla kohdallani meni 2 kk että raskauduin. Lääkäri sanoi vaan, että suunnilleen samaa aikataulua pitää noudattaa kun keskenmenonkin jälkeen: yksi puhdas kierto väliin. Toisin sanoen odota siis vähintään kuuri loppuun ja sen kierron kuukautiset, ja siitä seuraava kierto vielä väliin, joka on siis jo puhdas ja normaali jos tulehdus on kunnolla parantunut.

Kannattaa tosiaan antaa kohdun parantua kunnolla, koska kytemään jäänyt tulehdus on iso riski raskauden kulkuun, vaikka raskaus alkaisikin. Helpommalla pääset kun odotat vähän, kun että kiirehdit ja pitkällekin ehtinyt raskaus päättyisi esim. kohtukuolemaan.

Vierailija

Mulle just aiheutti tulehduksen minipillerit ja epämääräinen vuoto. Lääkäri käski lopettaa ehkäsyn.Eikä sanonut mitään ku en oo ottanut uutta ehkäsyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle just aiheutti tulehduksen minipillerit ja epämääräinen vuoto. Lääkäri käski lopettaa ehkäsyn.Eikä sanonut mitään ku en oo ottanut uutta ehkäsyä.

Oletko ap vai joku muu? Jos sinulla on ollut vielä antibiootit päällä, ja lääkäri ei ole tuohon ehkäisyttömyyteen mitään todennut, niin huono lääkäri on. Kohtutulehdus pitää hoitaa aina pois ennen kuin yrittää uutta raskautta. 

Mitä noihin minipillereihin tulee, niin totta kai lääkäri suosittelee että jätät ne pois jos ne eivät sinulle sovi ja ovat todistettavasti jotenkin liittyneet tulehdukseen. Se kuitenkaan ole sama asia, kuin että lääkäri sanoo älä käytä ollenkaan ehkäisyä kun kohtutulehdus on päällä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat