"Hurja" muodonmuutos kolmessa viikossa?

Vierailija

Nyt mammat apuun! Mies lähti kolmeksi viikoksi työmatkalle ja haluaisin sinä aikana kohentaa ulkonäköäni. Suhteemme on viime aikoina ollut vähän hiipumaan päin ja varmasti ainakin osasyy on se, että olen päästänyt itseni rupsahtamaan. Enemmän tämä tosin vaikuttaa omaan itsetuntooni kuin miehen kiinnostukseen. 

Nyt olisi hyvä tilanne yrittää aloittaa elämäntaparemonttia rauhassa. Haluaisin siis laihtua ja muutenkin parantaa ulkonäköäni. Vinkkejä?

En siis missään nimessä halua mitään ihmedieettiä vaan aloittaa laihdutuksen niin että kilot karisivat pikkuhiljaa, mutta pysyvästi! Olen tällä hetkellä reilusti ylipainoinen (167/94 kg) joten pudotettavaa riittää. Syön tosi epäterveellisesti ja paljon herkkuja. Ajattelin että nyt söisin terveellisesti ja sen lisäksi kävisin joka aamu kävelyllä ja illalla jumppaisin. Luulisi näillä jo muutaman kilon tippuvan kun tosiaan nyt en liiku yhtään ja syön lähinnä suklaata ja sipsejä?

Mityä muuta voisin tehdä? Ihonhoito? Ajattelin juoda paljon vettä... Ja käydä vaatekaappini läpi. Muita ideoita?

Kommentit (12)

Vierailija

Pudota hiilarit ruokavaliostasi. Voit vaikka nutrata viikon, jos kantti kestää. Muuten jätät kaiken hötön pois ja keskityt kasviksiin ja proteiiniin. Älä edes vilkaise suklaaseen päin. 

Juo ainakin kaksi litraa vettä päivässä.

Älä yritä urheilla liikaa, sillä todennäköisesti et jaksa. Kävelylenkki kuulostaa mukavalta ja kannatettavalta, mutta älä rehki lihaskuntoa joka päivä. Jumppaa vaikka kolmena iltana viikossa.

Varaa itsellesi ihonhoito ja kampaaja, ehkä kynsienkin laitto pari päivää ennen kuin miehesi kotiutuu. Käy ostamassa joku uusi vaate ja alusvaatteet, miksei vaikka hajuvettäkin? Varaa teille myös ravintolapöytä yhteenpaluun kunniaksi. 

Tsemppiä! Kolmessa viikossa et vielä juuri laihdu, mutta oloasi voit kohentaa ja nestepöhön karistaa helpostikin. 

Vierailija

Kampaajalla käynti jos on tarvetta ja et ole pitkään aikaan käynyt. Samoin kulmakarvat kannattaa siistiä ja värjätä. Hampaiden valkaisu? Pidä karvat sheivattuna kun mies paikalla. Onhan kantapäät sileät? Kynnet hoidetut? Rasvaatko ihoasi?

Vierailija

Hiilihydraatit pois eli suklaat, sipsit, kaikki sokeria ja jauhoja sisältävät eli leivät leivonnaiset, pastat ja mielellään riisikin. Noiden jättämisestä seuraa usein isot muutokset, nesteet ja pöhötys lähtee ja sinun kokoiseltasi saattaa jopa viikossa lähteä useita kiloja nestettä. Vettä kannattaa juoda ainakin parisen litraa päivässä ja liikunta ei ole koskaan pahasta, paljon kasviksia, jonkin verran maitotuotteita ja lihaa, kalaa, munaa ja hyviä rasvoja.

Vierailija

Mulla on hyvä vinkki: tee keskivartalojumppaa eli vatsa- ja selkälihasliikkeitä vaikkapa 4 eri liikettä 2x15 toistoa (tai aluksi vähemmän, jos et jaksa) joka toinen päivä.

Tai joka aamu ponnistuspilatesjumppa (kestää muutaman minuutin)

http://www.talouselama.fi/tyoelama/viisi-minuuttia-paivassa-riittaa-3417638

tai aamun aloitukseksi tiibetiläinen riitti (youtubesta löytyy mallia). Aloita sekin vain kahdella toistolla per liike.

Näiden vaikutus ryhtiin on tehokas ja samalla kun jo muutaman päivän jälkeen huomaat käveleväsi ja istuvasi automaattisesti suoremmassa ja ainakin tiedostat ryhtisi, olo kohenee huomattavasti. Tämän jälkeen mielikin on ihan toisenlaisessa kuosissa ja on helpompi tehdä kaikkia niitä muita temppuja, joita laihtumiseen tarvitaan.  Puhun kokemuksesta. Minulle rutiinit ovat aika vaikeita, joten olen antanut itselleni luvan tehdä liikkeitä välillä missä järjestyksessä huvittaa, mutta olen kuitenkin tehnyt ne. Jos on selkävaivoja, nekin saa rauhallisella harjoittelulla kuriin. naiset ovat alttiimpia saamaan jänne- ja nivelvaivoja aloittaessaan liikunnan, joten ehdottoman tärkeää on tehdä asiat rauhallisesti ja omaan kuntotasoon sopivasti.

Minusta ihan paras neuvo laihduttajalle on "ala elää sillä tyylillä, jota haluat ylläpitää loppuelämäsi ajan." Katri Manninen selitti tätä yhdellä videollaan ja järkeähän siinä onkin. Kun toimii näin, ei joudu laihduttuaan tilanteeseen, jossa alkaisi taas palkita itseään ruualla ja lopettaisi liikunnan.

Liikunnan osalta tällainen ajattelu tarkoittaisi sitä, että myös tulevaisuudessa liikut niin, että rasitustaso pysyy samana. Kun kunto nousee ja kilot karisevat, joudut vaan tekemään (tai saat tehdä ;) enemmän, jotta rasitustaso olisi sama kuin alussa. Ja tämähän on vain hyvä uutinen. Jos nyt 3 kilometrin reipas kävely saa sinut uuvuksiin, se on ihan ok, mutta ajan kanssa joudut kiristämään vauhtia tai pidentämään matkaa tai molempia, jotta olisit yhtä uuvuksissa. 

Mutta joo, muodonmuutokseen mun paras ohje on kuitenkin ryhdin parantaminen, jo se saa tuntemaan olon voimakkaalta ja päättäväiseltä.

Vierailija

Googleta South Beach -dietti. Tehokas, mutta terveellinen, eli ei mätetä rasvaa ja syödään paljon kasviksia. Näkyviä tuloksia suht. nopeasti "aloitusjaksolla", jonka jälkeen ruokavalio muistuttaa hyvin paljon ns. virallisterveellistä.

Liiku paljon ulkona, se tuo virkeyttä ja saa ihonkin hehkumaan.

Vierailija

Tämä oli jotenkin ihana aloitus!
 Kuulostat järkevältä, etkä varmaan halua olla ainoastaan miehellesi mieliksi vaan saada hyvää mieltä ja oloa myös itsellesi ja parantaa parisuhdetta.

Sain tästä itsekin inspiraatiota jälleen alkaa pitämään kropastani huolta. Olen vähän alipainoinen, mutten tarpeeksi kiinteä. Hiuksia en jaksa kotona ollessa laittaa, joten varmastikaan en ole miehen silmissä ihan kaikkein nätein nainen... Olisi itsekin ehkä ärsyttävää tulla töistä kotiin jos mies täällä laahustaisi kalsareissa ja hiukset sekaisin, yyh.. Hyvä muistutus siis itselleni. :)

Ruokavaliomuutoksella saa tosiaan paljon aikaan. Mä en henk.koht. jaksais tuota vähähiilihydraattis-vouhotusta, mutta toki hiilihydraattien määrä väkisinkin karsiutuu jos muistat syödä paljon kasviksia. Ne vie nälän ja mikä parasta, antaa kylläisyyden tunteen pidemmäksi aikaa.

Tunnet varmaan itse itsesi parhaiten, mikä keino on paras. Mä en voisi kieltäytyä herkuista kokonaan, vaan tarvin kahvin kanssa aina jotain makeaa. Täyskieltäytymisestä sortuisin vain ahmimaan herkkuja liikaa.

Veden juonti on tärkeää! Se saa ihon paremmaksi ja olosikaan ei tule veteläksi.

Jos vain jaksat päivitäin kävellä/lenkkeillä, se saa myös sinut hehkumaan. Itse koin juoksulenkkien vaikutuksen vajaassa kahdessa viikossa! Ja muutkin sen huomasi. Se oli uskomatonta. Juoksin lähes joka ilta tunnin ajan (kuntoni oli hyvä jo ennestään) ja se näkyi eniten kasvoissa. Toki varmaan kiinteydyin muutenkin, mutta parasta oli ihan konkreettisesti huomata muutos.

Vierailija

Jos suhde on päässyt hiipumaan niin muista myös tehdä jotain miehen mieliksi. Voi meinaan käydä niin, ettei mies lainkaan huomaa panostusta itseesi tai ymmärrä miksi se auttaisi suhdettanne. Suunnittele siis vähän mitä teette ja mistä hän pitäisi, anna hänelle aikaasi. Äläkä luo liikaa paineita yhteen iltaan. Muuten kuullostaa hyvältä.

Vierailija

Voi että miten mukavia vastauksia oli tullut, iso kiitos kaikille! :)

Kaikki vinkit luettu huolella läpi ja otettu harkintaan. Tosiaan tämä projekti on tarkoitettu myös minulle itselleni ja kestää toivottavasti kauemminkin kuin kolme viikkoa, miehen kotiintulo on vain eräänlainen porkkana tähän alkuun :) 

Olemme asuneet yhdessä viisi vuotta ja toista pitää aikamoisena itsestäänselvyytenä. Voisi tosiaan vähän miettiä miltä sitä myös kotona näyttää enkä tarkoita, että heti pitäisi missään läpinäkyvässä seksiyöpaidassa ja täydessä meikissä täällä liihottaa. Tosin olisi sekin varmaan parempi kuin karmea violetti 80-luvulta peräisin oleva jättisuuri collegepaita ja kukkakuvioiset mummokalsarit, joihin yleensä pukeudun :D 

Eli tosiaan nyt kauppaan niitä kasviksia ostamaan ja tästä lähtien en juo muuta kuin vettä. Kokonaan en hiilareita pysty jättämään pois, olen sitä joskus kokeillut enkä jaksanut tehdä yhtään mitään. Mutta herkut pois ja hiilarit minimiin! Ehdottomasti ulos liikkumaan, alkaa tämä näytön tuijotus riittää. Mulla on tosi pöhöttynyt olo, joten toivottavasti ainakin sen saisi pois. Kilotkaan eivät niin haittaa jos niitä ei koko ajan tunne ja ajattele.

Kynnet ja houkset eivät ole ihan viime aikoina laitetut, karvoista ja kantapäistä puhumattakaan... Kyllä tässä työmaata riittää. Minusta myös tuo ryhdin parantaminen oli oikein hyvä vinkki, vaikka jostain syystä oli alapeukkuja saanutkin.

Aloitetaan vähän leppoisammin tuon ruokavalion kanssa ja kiristetään sitten loppua kohden, jos aloitan heti kauhean ankarasti niin repsahdan ja vedän loppuajan kaksin käsin herkkuja naamariin, se on nähty. 

Liikunnaksi ajattelin tuota kävelyä ja iltaisin sitten vaikka omaksi huviksi tanssia, jos ei mitään hikijumppaa jaksa. Jos ottaisi tavoitteeksi, että aina on oltava hiki pinnassa, kun menee illalla suihkuun ;)

Lisää vinkkejä saa vielä laittaa :)

AP

Vierailija

Suosittelen 3 viikon paastoa ja ihmedieettiä... sen jälkeen voit sitten laihduttaa normaalisti. Ihmeen tulokset varmaan yllättäisivät miehesikin, koska kolmessa viikossa karistaa tuon kokoisena jo ihan näkyvästi kiloja. Ei tietenkään pelkällä vedellä tarvi elää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suosittelen 3 viikon paastoa ja ihmedieettiä... sen jälkeen voit sitten laihduttaa normaalisti. Ihmeen tulokset varmaan yllättäisivät miehesikin, koska kolmessa viikossa karistaa tuon kokoisena jo ihan näkyvästi kiloja. Ei tietenkään pelkällä vedellä tarvi elää.

Tai no.. otan sanani takaisin. Liian vauhdikas laihdutus saattaa jättää ihoa enemmän roikkumaan, joten ota tosiaan hieman hitaampi aloitus.

Enemmän kasviksia ja opettele oikeasti laskemaan kalorit. Auttaa ymmärtämään mitä syöt liikaa, koska tuohon painoon ei pääse normaalilla ruokailulla. Varmasti tiedätkin jo, mutta siitä voi olla vaikeaa oppia eroon jos ei opettele syömään joka päivä oikeankokoisia annoksia. Osta vaaka ja myöskin ruokavaaka.

Vierailija

Näiden hyvien neuvojen lisäksi suosittelisin vielä vartalon kuivaharjausta kerran tai pari päivässä ja rasvausta kerran päivässä. Kuivaharjaus laittaa nesteet liikkelle ja tasoittaa ihoa ja kolmessa viikossa tapahtuu jo huimia. Olen nyt nelikymppinen mutta nuoruudessani pidin juuri kuvaamasi kaltaisen kolmen viikon tehokuurin, jonka aikana join paljon vettä, tein lihaskuntojumppaa joka päivä ja kuivaharjasin itseni kaksi kertaa päivässä ja vaikka kiloja ei lähtenyt kuin 3-4, muutos kropassa oli todella suuri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen 3 viikon paastoa ja ihmedieettiä... sen jälkeen voit sitten laihduttaa normaalisti. Ihmeen tulokset varmaan yllättäisivät miehesikin, koska kolmessa viikossa karistaa tuon kokoisena jo ihan näkyvästi kiloja. Ei tietenkään pelkällä vedellä tarvi elää.

Tai no.. otan sanani takaisin. Liian vauhdikas laihdutus saattaa jättää ihoa enemmän roikkumaan, joten ota tosiaan hieman hitaampi aloitus.

Enemmän kasviksia ja opettele oikeasti laskemaan kalorit. Auttaa ymmärtämään mitä syöt liikaa, koska tuohon painoon ei pääse normaalilla ruokailulla. Varmasti tiedätkin jo, mutta siitä voi olla vaikeaa oppia eroon jos ei opettele syömään joka päivä oikeankokoisia annoksia. Osta vaaka ja myöskin ruokavaaka.

Kuivaharjaus auttaa myös siihen, ettei iho ala roikkumaan. T:11

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat