Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kakkapyykkeihin neuvoja, kiitos. Heittäisitkö roskiin vai pesisitkö sellaiset

Vierailija
28.07.2025 |

lakanat joihin meni "kakkalöysää" enemmänkin kuin pari pisaraa pikku kullan vatsataudin takia :( Pistäisitkö esipesuun ja 90 C vai heitätkö roskiin?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesisin. Ei eroa mitenkään kakkakalsareista, joita vatsataudissa tulee usein myös.

Vierailija
2/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan lakanoiden kunnosta. Jos ne vetelevät muutenkin viimeisiään, niin voisin heittää roskiin, muuten pesisin. Huuhtelisin ensin ne kakkalöysät vaikka bidee-suihkulla vessanpönttöön tai jos ovat jo ehtineet kuivahtamaan,  niin laittaisin likoon ämpäriin ensin.

Vierailija
4/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuun.

Vierailija
5/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane hanskat käteen ja jynssäät kakkakohdat erikseen vadissa. Näin minä olen tehnyt ja sitten normaali pesu.

Ei kai kukaan tuollaisen takia heitä muuten ehjiä lakanoita pois.

Tekisi mieleni sanoa, että uusavuttomuus haisee tässä enemmän kuin kakka. Sori siitä.

Vierailija
6/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pane hanskat käteen ja jynssäät kakkakohdat erikseen vadissa. Näin minä olen tehnyt ja sitten normaali pesu.

Tekisi mieleni sanoa, että uusavuttomuus haisee tässä enemmän kuin kakka. Sori siitä.

Esipesu lienee keksitty kymmeniä vuosia sitten pyykkikoneisiin juuri siksi, ettei tarvitse jynssätä erikseen käsin jos ei ehdi tai halua. Kiitti siitä :)

Vierailija
7/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas hyi olkoon! 🤮

Vierailija
8/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esipesu lienee keksitty kymmeniä vuosia sitten pyykkikoneisiin juuri siksi, ettei tarvitse jynssätä erikseen käsin jos ei ehdi tai halua. Kiitti siitä :)

No itse en koskaan pane koneeseen "sitä ihteään" vaan pesen sen erikseen pois. Silti voin käyttää lisäksi esipesu ohjelmaa.

Vierailija
9/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pesisin.

Mä teen likaisimmille niin että laitan tarvittaessa suihkun lattialle ja yritän suihkuttaa pahimpia likoja irti. Sitten pesuun, käyttäen sellaista ohjelmaa jossa on myös esipesu.

Vierailija
10/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas hyi olkoon! 🤮

Oletko umpiperä?

Vierailija
11/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lakanoihin tulee roiskeita, pesuun vaan.

Vierailija
12/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tahroihin  nestemäistä pesuainetta ja anna vaikuttaa tunti. Sitten puuvillaohjelmalla pesu 60 astetta vähintään. Huuhteluainelokeroon pyykin desinfointiainetta ja puhdasta pitäisi tulla. 

Vierailija
13/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin desinfiointiaine esim sanytol on tätä varten. Valkoiset voi pestä myös kloriitilla.

Vierailija
14/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin. Todellakaan alkaisi pesemään mitään kakkaroiskeita. Hyi olkoon. 

Vierailija
15/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tuollaiset vaatteet kaikki roskiin. En rupea tautipöpöjen kanssa pelaamaan.

Vierailija
16/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ehkä ole lapsia?

Jos perheessä on useampi lapsi, sitä kakka- ja yrjöpyykkiä saatetaan pestä useamman kerran vuoden mittaan.

Aika usein pitää kyllä sitten lakanoita ostella, aikamoista tuhlaamista.

Vierailija
17/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan tuollaiset vaatteet kaikki roskiin. En rupea tautipöpöjen kanssa pelaamaan.

Eli sulla ei ole yhtään paria housuja sääliksi käy joka pierun jälkeen ostat uudet pökät .

Vierailija
18/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla ei ole yhtään paria housuja sääliksi käy joka pierun jälkeen ostat uudet pökät .

:D:D:D

Vierailija
19/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ehkä ole lapsia?

Jos perheessä on useampi lapsi, sitä kakka- ja yrjöpyykkiä saatetaan pestä useamman kerran vuoden mittaan.

Aika usein pitää kyllä sitten lakanoita ostella, aikamoista tuhlaamista.

Hänellä on liikaa rahaa. Taitaa mennä vuodessa paljon rahaa alushousuihinsakkin💩💩🤣🤣

Vierailija
20/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot kuitenkin varmasti kuullut että pyykkikoneessa 60 astetta tappaa ja vähentää ison osan arkisista pöpöistä, ja 90/95 asteinen pesu hävittää suurimman osan pöpöistä, mitkä on mitenkään haitallisia ihmisille! Olipa sitten vauvoja tai vaareja. Toki se vähän vaivaa vaatii enemmän kuin roskiin heittäminen! Sen voi ymmärtää.