Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meidän perhettä kohdellaan näin?

Vierailija
05.11.2015 |

Rakensimme talon reilu viisi vuotta sitten. Sen jälkeen perheemme on kohdannut vastoinkäymisiä ihmissuhteissa ihan hirveästi. Mieheni suku , pahimpana anoppi ovat olleet todella ilkeitä meille. Tilanne on ollut todella huono, ja ollaan käymättä kylässä meillä vaikka ennen käytiin ym. Vauvan synnyttyä eivät osa käyneet sieltä suvun puolelta sisaruksista kuin vasta ristiäisissä vauvan ollessa 2kk. Vaikka lähin asuu 10min automatkan päässä. Ja tämä kaikki tämmöinen ja muutakin alkanut olla kun saatiin talo valmiiksi. Olen monta kertaa surullisena miehelleni sanonut, että kumpa hän ei olisi ikinä rakentanut tätä. Oltaisiin jääty rivitaloon asumaan. Niin raskasta ollut tämmöinen käytös:( mitä me ollaan tehty heille, että pitää tämmöiseksi elämän muuttua?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jostain syystä tuttavani väittää minua vampiksi, en ymmärrä miksi. Kaikki kohtelevat minua huonosti. Mistä syystä? AP

[/quote

en ole kirjoittanut äsköistä kommenttia. T. Alkuperäinen AP

Vierailija
22/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet et talo on syy hiljaiseloon?

otse voisin ajatella näin:

teillä on uusi koti ja uusi vauva. Haluatte hengähtää rankan rakennusurakan jälkeen. En viitsi tupata jatkuvasti kylän

tai

sukulaiset ovat auttaneet kovasti raksahommissa ja muutossa. He haluavat hetkeksi oman elämänsä takas ja hiukka hajurakoa koska olette olleet liian kauan liian tiiviisti yhdes

tai

niillä on ollut paljon omia menoja ja juttuja. Ei vain ole ehtinyt

nyt voit joko antaa asian olla ja odottaa muutsman kuukauden ja alkaa itse pyytämään ihmisiä kylään

tai

otat itseesi ja märehdit asiaa ja omassa päässäsi teet ongelman jota ei edes ole ja näin et ikin enää saa hyvää mielt takas noitten sukulaisten seuras

tai 

kysyt ihan suoraan et miks teit ei näy 

Anteeksi, en alussa ihan selvästi asiaa ilmaissut. Talo on ollut siis valmis jo useamman vuoden. Tilanne jatkunut samanlaisena. Ja se alkoi kun saatiin talo valmiiksi. Taloprojektissa eivät ole olleet apuna kuin parina viikkona kesällä ja muutossa pari sisarusta sieltä. Vauvan synnyttyä talomme oli ollut valmiina pitkään:) mutta edes vauvan syntymä ei saanut osaa käymään kylässä enää:( AP

Oletteko pyytäneet ihmisiä kylään? Kysyneet miksi heit ei näy? 

Elämäntilanteet muuttuu. Me oltiin naapurin kanssa tekemisis päivittäin. Synty lapset, he alko rakentaa, kaikenmaailman valvomisia yms. Välit viileni. Nykyään nähdään todella harvoin. Elämä vie. 

Samoin sukulaisten kanssa. Miehen veljelle tullut lapsia ja tekee paljon töit. Toinen veli eros ja muutti. Sisko meni töihin. Aikaa ei ole samalla tavalla kuin kymmenen vuotta sitten. Ollaan ja eletään jokainen omaa elämää ja nähdään synttäreillä. 

Mut ei näist voi itteensä ottaa. On löydettävä muita ystäviä ja nautittava kaikista hetkistä. 

Moni voi ajatel ettei teilläole aikaa meillä kumpikin käydään töissä. Iltasin on harrastuksia. Olen itse välil viikonloppunakin töissä. Oikeastasn ainut hyvä treffipäivä on sunnuntai. Mut sillonkin mieluummin ollaan vain perheen kanssa. Ystäviäni yritän nähdä joskus viikolla aamupäivällä kun sopii vurotöihin. Ei meillä ole ainskaanaikaa kyläillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet et talo on syy hiljaiseloon?

otse voisin ajatella näin:

teillä on uusi koti ja uusi vauva. Haluatte hengähtää rankan rakennusurakan jälkeen. En viitsi tupata jatkuvasti kylän

tai

sukulaiset ovat auttaneet kovasti raksahommissa ja muutossa. He haluavat hetkeksi oman elämänsä takas ja hiukka hajurakoa koska olette olleet liian kauan liian tiiviisti yhdes

tai

niillä on ollut paljon omia menoja ja juttuja. Ei vain ole ehtinyt

nyt voit joko antaa asian olla ja odottaa muutsman kuukauden ja alkaa itse pyytämään ihmisiä kylään

tai

otat itseesi ja märehdit asiaa ja omassa päässäsi teet ongelman jota ei edes ole ja näin et ikin enää saa hyvää mielt takas noitten sukulaisten seuras

tai 

kysyt ihan suoraan et miks teit ei näy 

Anteeksi, en alussa ihan selvästi asiaa ilmaissut. Talo on ollut siis valmis jo useamman vuoden. Tilanne jatkunut samanlaisena. Ja se alkoi kun saatiin talo valmiiksi. Taloprojektissa eivät ole olleet apuna kuin parina viikkona kesällä ja muutossa pari sisarusta sieltä. Vauvan synnyttyä talomme oli ollut valmiina pitkään:) mutta edes vauvan syntymä ei saanut osaa käymään kylässä enää:( AP

Oletteko pyytäneet ihmisiä kylään? Kysyneet miksi heit ei näy? 

Elämäntilanteet muuttuu. Me oltiin naapurin kanssa tekemisis päivittäin. Synty lapset, he alko rakentaa, kaikenmaailman valvomisia yms. Välit viileni. Nykyään nähdään todella harvoin. Elämä vie. 

Samoin sukulaisten kanssa. Miehen veljelle tullut lapsia ja tekee paljon töit. Toinen veli eros ja muutti. Sisko meni töihin. Aikaa ei ole samalla tavalla kuin kymmenen vuotta sitten. Ollaan ja eletään jokainen omaa elämää ja nähdään synttäreillä. 

Mut ei näist voi itteensä ottaa. On löydettävä muita ystäviä ja nautittava kaikista hetkistä. 

Moni voi ajatel ettei teilläole aikaa meillä kumpikin käydään töissä. Iltasin on harrastuksia. Olen itse välil viikonloppunakin töissä. Oikeastasn ainut hyvä treffipäivä on sunnuntai. Mut sillonkin mieluummin ollaan vain perheen kanssa. Ystäviäni yritän nähdä joskus viikolla aamupäivällä kun sopii vurotöihin. Ei meillä ole ainskaanaikaa kyläillä. 

kiitos tästä näkökulmasta. Sai miettimään asiaa nyt tältäkin kannalta. En yleensä halua ajatella pahoja ihmisistä ensimmäisenä. Ehkä se on vain semmoinen suru kun kukaan ei käy enää oikein siltä puolen sukua. Miehenikin vuoksi surullista. Enhän voi toisten elämää tietää mitä heille oikeasti kuuluu, jos eivät koskaan puhu niistä. AP

Vierailija
24/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli ei halunnut olla tekemisissä, koska yritit iskee hänet.

Vierailija
25/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen oikein olet, kiinnostunut miehen veljestä, tuollaiselle on nimittäin nimikin, se kertoo kyllä paljon se

Vierailija
26/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä miten talon rakentaminen liittyy siihen että suku ei ole teidän kanssa yhteydessä?

Minä kyllä ymmärrän. Meillä monet ns. ystävät lopetti tuttavuuden kun rakensimme talon.

Sitten osa lopetti tuttavuuden, kun mies jäi työttmäksi.

Siis jos menee hyvin tai huonosti, niin mikään ei toisille kelpaa.

Tosi vähän on enää kavereita, jotka ovat kanssamme meidän vuoksemme eikä ulkoisten seikkojan.

Vierailija
27/27 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kyse on vain siitä, että sukulaisilla on omakin elämä. Huhuu, se, että joku ei käy 2 kuukauteen, mutta tulee kyllä kun on joku syy, esim ristiäiset, EI ole osoitus kateudesta eikä torjunnasta, vaan siitä, että on muutakin tekemistä ja omakin elämä, jonka keskipiste ap, hänen lapsensa ja talonsa eivät ole.

Jos asuu 10min päästä meiltä ja oma veli saa lapsen niin luulisi olevan aikaa käydä ennen ristiäisiä. Onhan mekin käyty heillä kaikkien kolmen lapsen kohdalla ennen ristiäisiä. Tässä yksi esimerkki yhdestä sieltä suvun puolelta olevasta. Kyllä esikoisemme kohdalla kävi heti;) AP

Siksi koska se oli esikoinen. Toinen lapsi kiinnostaa enää harvemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme