Piti ihan miettiä, luulen etten ole koskaan nähnyt oikeasti rumaa ihmistä

Vierailija

vaikea kuvitella edes, mikä olisi niin vastenmielistä, että ajattelisin hyi miten ruma. 

Ei, en asu missään kymmenen ihmisen tuppukylässä ilman telkkaria. Vaan ihan Espoossa ja ikääkin melkein nelkyt. Maailmaakin olen kiertänyt ihan mukavasti.

Enkä itsekään ehkä se kedon kaunein kukkanen, mutta en nyt näe rumanakaan. Varmaan joku sitten näkee näinkin. 

Tuli vaan yhdestä toisesta ketjusta mieleen.

Kommentit (11)

Vierailija

Munkaan mielestä kukaan ei ole ruma. Asun sentään Tampereella, enkä ole kertaakaan rumaa ihmistä tuolla kaduilla kävellessä nähnyt. Mun mielestä ihmisestä ruman tekee ruma luonne. Miten ees määrittelee yleisesti ruman, kun kaikilla on ihan erilaiset kauneuskäsitykset.

Vierailija

Mä tiedän yhden ruman naisen. Kai se on sit tosi kultanen tai jotain, kun sillä on söpö ja hauska mies ja pari muksuu sen kans (jotka ovat onneksi isänsä näköisiä)

Vierailija

Mä oon, mutta siihen on aina liittynyt jotain kasvojen vääntyneisyyttä tms. Eli selkeästi epänormaaliutta. Mutta se on minulle neutraali asia, en siis todellakaan ajattele tällaisista henkilöistä mitään pahaa. En ymmärrä, miksi minustakaan pitäisi ajatella, ennen kuin toimin asian suhteen jotenkin väärin, epäkohteliaasti tai törkeästi. 

Vierailija

En ole koskaan nähnyt ulkoisesti rumaa ihmistä. Sisäisesti rumia olenkin nähnyt.

Se on kumma miten paljon luonne ja käytöstavat sekä arvot vaikuttavat ihmisen ulkoiseen kauneuteen.

Vierailija

Mä olen. Koulussa oli eräs alkoholistin lapsi, tyttö. Sitten täällä oulussa on paljon sellaisia kummallisia kurttunaamaisia ihmisiä joilla näyttää niinkuin sitä naamaa olisi photoshopilla supistettu kasaan ja sisäänpäin, eli semmonen kunnon leuaton mummonaama neliviiskymppisillä miehillä ja naisilla. Ja sitten 99% vammaisista on myös rumia ihan selkärankareaktiolla.

Vierailija

Sama kokemus kuin ap:llä. En edes tiedä, mitä palstalla vilisevät kaunis ja ruma -käsitteet tarkoittavat. 

Kasvonsa ahkerasti korjanneet naiset näyttävät minusta pelottavilta, tympeät ihmiset ovat ikävännäköisiä (luonne näkyy naamasta). Tietenkin olen myös nähnyt ihmisiä, joiden kasvot joku sairaus tai onnettomuus on muuttanut. Mutta rumaa ihmistä en ole nähnyt. Ja täällä Helsingissä näkee ihan normaalin työpäivän aikana ainakin satoja ihmisiä. 

Vierailija

Kyse onkin luonteenpiirteistä ja siitä miten ne muita haukkuvat ihmiset käyttäytyvät. Kun haluaa nähdä muissa rumaa, niin kyllä sitä sitten näkeekin. Ja osa on vielä niin röyhkeää sakkia, että laukoo kaiken päin naamaa. Se on silkkaa empatian, sivistyksen ja kasvatuksen puutetta. Jos sinä näet ihmiset ensin ihmisinä ja mietit heistä muita asioita ennen ulkonäköä, niin hienoa, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikki tekisivät niin. Valitettavasti. Kokemusta on, ikää lähes 40 mullakin ja kaikenlaista kommenttia on tullut vastaan. Nykyisin arvosteluille osaa jo hymähtää, mutta nuorempana itsetunto oli tosi alhaalla.

Vierailija

Kyllä maailmassa on paljon rumannäköisiä ihmisiä. Hyvä jos asia ei sinua häiritse.

Selkein rumuuden merkki itselleni on suuri ylipaino. Siis 100+kg lyhyehköllä naisella. En vaan voi nähdä niitä kauniina, vaikka naama ihan ok normaali olisikin. Lihavuus on minusta vaan rumaa ja ällöttävää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat