Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut viikon lukematta iltapäivälehtien verkkosivuja ja kuinkas kävikään...

Vierailija

Olo on paljon rentoutuneempi eikä ahdista niin paljon. Aiemmin luin aina aamukahvilla ennen töihin menoa iltasanomien ja iltalehden nettisivut ja vielä pari kolme kertaa päivän aikanakin. Sieltähän ryöpsähtää silmille kaikenlaisia pefofiili-raiskaus-murha -juttuja monta kertaa päivässä ja jäin niitä monesti pohdiskelemaan päivän ja illan aikana. Varsinkin kaikki lapsiin liittyvä ahdisti kovasti. Päätin kokeilla, auttaako jos en lue niitä ollenkaan. Niitä kamaluuksia tapahtuu koko ajan ja joka tapauksessa riippumatta siitä, tiedänkö minä niistä vai en. En silti koe olevani pimennossa, kun kuulen uutiset radiosta päivittäin ja tv:stäkin välillä.

Suosittelen kaikille, joita vaivaa selittämätön ahdistus. Mulla tämä ainakin auttoi.

Kommentit (6)

Vierailija

Ja pätee myös sosiaaliseen mediaan. Mutta harva tuollaiseen lakkoon varmaan enää nykyään pystyy, kun kännykät on juurtuneet käteen kiinni.

Vierailija

Itsellä ihan sama juttu, aloitin tämän jo joskus pari vuotta sitten. Sitä ennen kävin lukemassa joka päivä, ja oli aivan järkyttävä ahdistus juuri näistä onnettomuuksista, sairauksista, kuolemasta jne, mutta vielä sitäkin suurempi ahdistuksen aiheuttaja oli nämä kaikki bikinikuvat sun muut: "Näyttelijätähtönen rannalla - katso kuumat kuvat!", "Laulajanaisen pyöreät pakarat vilkkuivat minihelman alta - katso kuvat!". Aloin ajattelemaan, että en koskaan voisi kelvata kellekään miehelle, vaan täytyisi olla tuollainen leikelty silikonibimbo. Ja ymmärrän totta kai, varsinkin nykyisin, että ongelma johtui lähinnä surkeasta itsetunnostani. Mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että nuo lehdet ja muukin media on suunnattu suurimmassa osin vain miehille, nuorten naisten ja tyttöjen itsetunto-ongelmat vaan lisääntyvät ja syömishäiriölukemat kasvavat. Ja toki siellä välillä on poikien ja miestenkin itsetuntoa laskevia juttuja. Sen takia haluan boikotoida näitä lehtiä.

Myös raivostuttavia ovat nuo "Tämänkin asian sinä olet aina tehnyt väärin" jne, yritetään lytätä itsetunto niin alas kuin vain mahdollista :D No ei, en sentään ota itseeni noista jutuista tai niinkään välitä, mutta ääliömäisiä ovat joka tapauksessa.

Ainiin, puhumattakaan noista juonipaljastuksista! Itse katson useita sarjoja muutaman päivän jäljessä, tallentavalta digiboksilta. Ja aina kun erehtyi tuonne sivuille menemään, sai taas lukea jonkun paljastuksen. Ja suoraan heti otsikosta. Niin ärsyttävää!

Tuossa on ainakin itselleni paljon hyviä syitä olla lukematta näitä lehtiä.

Vierailija

Itseäni ahdistaa enemmän AV kuin iltalehden nettisivut. Ennen uskoin, että iltalehden otsikoihin pääsevät vain ne harvat ja valitut empatiakyvyttömät idiootit mutta palstan lukemisen myötä, olen tullut tulokseen, että suurin osa ihmisistä on oikeasti sellaisia. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat