Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostatte kun lääkekatto tulee täyteen?

Vierailija

Nii.

Lääkekatto: "Maksat itse aina osan lääkekuluistasi ns. omavastuuosuutena. Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 612,62 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen."

Meillä tuli lääkekatto täyteen ensimmäistä kertaa, mitä pitää tietää tai muistaa kun menee apteekkiin? Täytyy tehdä sopimus jostain suoraan korvaamisesta apteekin kanssa? Ei huvittaisi jälkikäteen lähetellä Kelalle kuitteja jos on mahdollista saada korvaus jo tiskillä.

Mitä kannattaa ostaa?

Kommentit (10)

Vierailija

Tutut ostaa vauvalle korviketta niin paljon kun saa... ja rasvoja ainakin mitä tarvii niin monta purkkia...halvax tulee kun on ensin maksanut kattoon asti!!

Vierailija

Tieto lääkekaton täyttämisestä menee varmaan suoraan apteekkiin Kelalta. Kun tieto on apteekissa, niin maksat vain omavastuuosuuden.

Vierailija

Mielenkiintoinen kysymys.

Minä ostan syöpähoitoihin tarvitsemiani lääkkeitä, joihin olen saanut reseptin. Enintään kolmeksi kuukaudeksi.

Ideaalimaailmassa ottaisin kallista kosmetiikkaa, nuoren komean farmaseuttimiehen, kassasta kaikki rahat ja 4000 eurolla vitamiineja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mihin sulla on resepti...?

Siis meillä on reseptit melkolailla kaikkeen. Rasvat, korvikkeet, särkylääkkeet, lisäravinteet jne. Ostaako porukka siis oikeesti niitä ihan simona kun lääkekatto täyttyy?

Siksi tuollainen kysymyksenasettelu kun meille sanottiin että korviketta (ja kaikkea muutakin)  kannattaa ostaa niin paljon kun  voi. Ja sen ymmärrän, onhan se korvike ihan hintavaa joo.

Mutta toimiiko toi niinkin että jos seuraavalla lääkärikäynnillä saatais resepti yhteen kalliiseen valmisteeseen mitä tarvittais, niin sitä voisi ja kannattaisikin ostaa "varastoon"?

Vierailija

Täh?

Eihän lääkkeitä saa kun kerralla sen kolmen kuukauden määrän.

Itsellä on pari kertaa tullut täyteen tuo vuosittainen lääkekatto... Kyllä marraskuun loppupuolella tai sitten joulukuussa. Joten eipä se hyödytä millään tavalla.

Vierailija

Sinällään ihan asiallinen kysymys, kyllä näitä vinkkejä jaellaan usein.

Kannattaa siis ostaa tarvittavia rasvoja ainakin, sekä niitä korvikkeita ja ravintovalmisteita. Lisäksi olen käsittänyt että ainakin kalliita särkylääkkeitä, mikäli niitä usein tarvitaan, kannattaa ostaa kaappiin talteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinällään ihan asiallinen kysymys, kyllä näitä vinkkejä jaellaan usein.

Kannattaa siis ostaa tarvittavia rasvoja ainakin, sekä niitä korvikkeita ja ravintovalmisteita. Lisäksi olen käsittänyt että ainakin kalliita särkylääkkeitä, mikäli niitä usein tarvitaan, kannattaa ostaa kaappiin talteen.

Siis tätä mä just tarkoitin! Kiitos että ymmärsit vaikka oli tyhmästi esitetty kysymys. :D

Tätä mä just mietin että voiko se pitää paikkaansa että ihmiset ostaa kaikkee mahdollista kaapit täyteen kun mulle suositeltiin että kannattaa miettiä mitä kaikkee ostaa nyt kun se katto on täynnä. En mä tälläsii tiedä kysymättä, eka kerta kun tässä tilanteessa ollaan. Pahoittelut jos kysymyksenasettelu ärsytti mammoja. :)

ps. jos voisin niin todellakin olisin mielummin ilman superkorvauksia lääkkeistä mutta kun tilanne on tämä niin todellakin ostan meidän päivittäiset sekä vähän harvemmin tarvittavat, mutta kuitenkin tarvittavat nyt loppuvuodesta.

Vierailija

Ei sillä ole mitään väliä mitä ostat kunhan ne on korvauksen piirissä, ts. kerryttää maksukattoa. Joudut siihen ~600e asti maksamaan itse ja sitten kun kertymä on täynnä, menee korvattavista enää pieni parin euron omavastuu/lääke.

En ymmärrä miksi joku kadehtisi niitä joiden täytyy käyttää paljon lääkkeitä/rahaa lääkkeisiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat