Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v alkanut vaatia hänelle hankitun koiran ulkoilutuksesta palkkaa

Vierailija

Itse mankui koiraa monta vuotta. 11-vuotiaana sai labradorinnoutajan. Nyt on koulussa tajunnut että joissain perheissä lapset saavat rahaa koiran ulkoilutuksesta. Hänellä on viikkoraha 40€ ja nyt siihen päälle vaatisi muka aina 2€/lenkki.

En todellakaan tule suostumaan tuohon. Koira on rakas eikä häntä tietenkään mihinkään kiertoon laiteta vaan minä ja mies hoidamme sitten kun lasta ei kiinnosta.

Olisi pitänyt kuunnella läheisiä ja hommata likalle vaikka hamsteri.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Huh mikä viikkoraha! 😮 Itte sain ton ikäsenä rahaa vaan jouluaattona ja synttäreinä... Ja jos lapsi on itte sen koiran halunnut ja vielä saanut, niin sillonhan siitä pitää osata ottaa vastuu. Meneehän teillä rahaa vielä koiranhoitoon, ruokaan ja veroon. Että miettisipä lapsesi vähän sitä ennenko pyytelee lenkkirahoja. 😄

Vierailija

40€ viikkorahaa?!? 160€/kk. Melko paljon. Aika hurjaa jos 13- vuotias tyttö ulkoiluttaa lapukkaa. On aika iso ja vahva koira, mun mielestä vastuutonta vanhemmilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

40€ viikkorahaa?!? 160€/kk. Melko paljon. Aika hurjaa jos 13- vuotias tyttö ulkoiluttaa lapukkaa. On aika iso ja vahva koira, mun mielestä vastuutonta vanhemmilta.

Tiesitkö, että koiria voi kouluttaa?

Vierailija

Maksa vain palkkaa koiranulkoilutuksesta, mutta ala vastaavasti vähentää viikkorahoista koiran menot: vakuutus, eläinlääkärikäynnit, sapuskat jne. 

Vierailija

4, koira on koulutettu ja uskoo pientä sormen liikettäkin.

Viikkoraha on mielestämmekin aika suuri, hän väittää että jotkut luokaltaan saavat 100€/vk ja luokan hemmotelluin tyttö oikeasti saa sen. Tiedän koska tunnemme hänen vanhempansa.

ap

Vierailija

Muistuta että asia on toisin päin, viikkorahaa saa silloin kun askareet ja vastuut on hoidettu kunnolla, joihin myös koirasta huolen pitäminenkin kuuluu. Tai ainakin toivon ettei tyttö saa noin hurjaa viikkorahaa vain laiskottelemalla ja siihen kaikki päähänpistot ilmaiseksi vanhemmilta päälle! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

4, koira on koulutettu ja uskoo pientä sormen liikettäkin.

Viikkoraha on mielestämmekin aika suuri, hän väittää että jotkut luokaltaan saavat 100€/vk ja luokan hemmotelluin tyttö oikeasti saa sen. Tiedän koska tunnemme hänen vanhempansa.

ap

Mitä se vaikuttaa mitä muut saa? Ja tässä kohtaa teini tiedon lähteenä ei välttämättä ole paras... ("nokun muutkin saaaaa") Fakta on se että tuon ikäinen ei tarvitse 40€/vko mihinkään, paitsi EHKÄ jos kustantaa vaatteensa itse.

Vierailija

Järjetön viikkoraha. Toisaalta niin on ollut myös koirarotuvalinta 11-vuotiaallekin. Labbis on oikeasti jonkun muun koira, jos joku muu sen on kouluttanut.

Vierailija

AP, Mitä lapsesi ostaa tuolla 40eurolla? Vai laittaako säästöön? Ja jos tiedät siitä hemmotellusta enemmän, mitä hän tekee 100 eurolla VIIKOSSA? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Koira piikille, jos ei neitiä kiinnosta ulkoilutus.

Mitä helvettiä? Ei kai sulla oo lemmikkejä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat