Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä terveet elinvuotesi päättyivät? Eli milloin sait ensimmäisen kroonisen sairauden tai vamman?

Vierailija
04.11.2015 |

"Suomessa sekä naisten että miesten ns. terveet elinvuodet päättyvät keskimäärin noin 57 vuoden iässä ollen huomattavasti matalampi kuin Euroopan alueella yleisesti (noin 63 vuotta)."

Minulla päättyi jo 30-vuotiaana eli selvästi keskimääräistä nuorempana (nivelreuma).

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat aina. Polvi- ja lonkkanivel ongelmat 35v. En usko tuota 57v lukua. Kaikilla on siinä iässä jo vaivat. 

Vierailija
22/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laske atooppista ihotuumaa tähän. Mulla 50 v, välilevy niskasta. Sitten tuli nikamansiirtymä selässä esiin ja sitten iski vaikea psoriasis.

Ai et laske. No hyvä jos sulla ei ole/ei ole vaikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16vuotiaana, sekamuotoinen sidekudostauti.

Vierailija
24/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain siinä vaiheessa kun isäni keho tuotti sen siittiön josta kehityin tai äitini keho sen munasolun josta kehityin. Ei tiedetä mistä fyysinen vammaisuuteni on tullut, mutta näin synnyin ja näin kuolen.

Vierailija
25/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos atooppista ihoa ja astmaa ei lasketa (vauvasta asti) niin eipä kyllä siltikään ole kovin hääppöinen suoritus... 17 vuotiaana todettii kilpirauhasen vajaatoiminta .

Vierailija
26/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos atooppista ihoa ja astmaa ei lasketa (vauvasta asti) niin eipä kyllä siltikään ole kovin hääppöinen suoritus... 17 vuotiaana todettii kilpirauhasen vajaatoiminta .

ja ennen ku joku toinen tuolla valitti niin mun atooppinen ihottuma on kyllä todella paha ja pitää sitä hävetä ja peitellä. mutta mutta. Halusin vastata tähän jotain muutakin kun vain ton.

Vierailija
27/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0v jos lasketaan, että mun toinen korva on kuuro. En kyllä itse laske sitä vammaksi vaikka mua on koko elämäni sinnikkäästi kuulovammaiseksi lokeroitu ja laitettu kutsuja kuulovammaisten kesäleireille. Mielestäni olen täysin terve.

Vierailija
28/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

51v,tyrät leikattu just mutta muuten terve,ei lääkkeitä.

Vierailija
29/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana,  astma

Vierailija
30/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 -vuotiaana. Krooninen maksasairaus. Luulin silloin, että viimeistään viiden vuoden sisällä olen saanut  kirroosin ja kuolen. Oli vähän ahdistavaa aikaa. 

Vierailija
31/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa sekä naisten että miesten ns. terveet elinvuodet päättyvät keskimäärin noin 57 vuoden iässä ollen huomattavasti matalampi kuin Euroopan alueella yleisesti (noin 63 vuotta)."

Minulla päättyi jo 30-vuotiaana eli selvästi keskimääräistä nuorempana (nivelreuma).

On minullakin nivelreuma, mutta en itseäni silti sairaana pidä. Lääkkeillä ja ruokavaliolla olen täysin oireeton.

Ei kyse ole siitä onko oireeton vai ei, vaan siitä onko krooninen sairaus ja siihen tarvittavat lääkkeet.

Vierailija
32/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaana haavainen paksusuolen tulehdus

N45

Vierailija
33/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0v jos lasketaan, että mun toinen korva on kuuro. En kyllä itse laske sitä vammaksi vaikka mua on koko elämäni sinnikkäästi kuulovammaiseksi lokeroitu ja laitettu kutsuja kuulovammaisten kesäleireille. Mielestäni olen täysin terve.

Minä olen toisesta korvastani kuuroutunut kokonaan vasta vaille 50  vuotiaana, ja siinä on muitakin oireita . Selkäviat ilmaantuivat jo aikaisemmin, mutta jatkuvaa lääkitystä ei ole minkäänlaista mihinkään - ei ainakaan vielä, mutta kun ei voi tietää tulevaisuuttaan tässäkään asiassa, paitsi että ainut varma on KUOLEMINEN,  joka nyt sattuu olemaan kaikkien päätepysäkki.

55 v

Vierailija
34/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toisesta korvastani kuuroutunut kokonaan vasta vaille 50  vuotiaana, ja siinä on muitakin oireita . Selkäviat ilmaantuivat jo aikaisemmin, mutta jatkuvaa lääkitystä ei ole minkäänlaista mihinkään - ei ainakaan vielä, mutta kun ei voi tietää tulevaisuuttaan tässäkään asiassa, paitsi että ainut varma on KUOLEMINEN,  joka nyt sattuu olemaan kaikkien päätepysäkki.

55 v

Ei sitä kuule tiedä, joka asiassa joku on joskus ensimmäinen. Joku on vielä joskus ensimmäinen ihminen, joka ei kuolekaan :) Ainakaan parin ensimmäisen vuosisadan aikana.

Vierailija
35/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain kahden-kolmen vuoden kieppeillä ilmeni ensimmäinen krooninen vika, atopia. Nyt aikuisena on lisäksi mm. migreeni. Molemmat rajoittavat ja hankaloittavat elämää jatkuvasti. Ei ehkä invalidisoi samalla tavalla kuin reuma, mutta mieluummin olisin ilman.

Vierailija
36/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paha siitepölyallergia lasketaan, niin 4-vuotiaana. Tosin se on nyt aikuisena helpottanut, joten tavallaan mä olin sairas vaan lapsuuteni ajan :D

Vierailija
37/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

55 v

Ei sitä kuule tiedä, joka asiassa joku on joskus ensimmäinen. Joku on vielä joskus ensimmäinen ihminen, joka ei kuolekaan :) Ainakaan parin ensimmäisen vuosisadan aikana.

:D niin mutta tosiasia on, että kuolemme kuitenkin vaikka joku eläisi ensimmäisenä ihmisenä kolmesataa vuotiaaksi;)

Vierailija
38/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha penikka iski nilkkaan 35v. 

Siihen loppui koko elämän kestänyt lenkkeily. Kaikki keinot kokeiltu syytä ei löydy. Rahaa tuhlasin vaivan selvittämiseen 15 000e. Kaikilla ammattilaisilla kävin hoidattamassa vaivaani. 

Juokseminen tuli tiensä päähän. Aloitin uuden urheilulajin, mutta vaikeaa on. Vaiva kiusaa jatkuvasti.

Vierailija
39/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/42 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50 vuotiaana ei mitään ja juo alkoholia 3-6 kertaa viikossa ja monen vuoden ajan. Ei ole koskaan ollut mitään vaivaa, enkä halua kenenkään kommenttia, että odotas vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän