Paljonko lukiolaisellasi on yleensä vapaa-aikaa iltaisin?

Vierailija

Kysymys teille, joiden teinit ottavat opiskelun tosissaan. Monta tuntia jää vapaa-aikaa kun kaikki koulujutut on tehty?

Kommentit (7)

Vierailija

En minä osaa sanoa. Tekee läksynsä yleensä ennen nukkumaanmenoa, enkä minä niitä silleen seuraa. Luulisin että sillä menee jotain 15 minuutista tuntiin, jos ei ole mitään erikoista.

Vierailija

Ei yhtään. Kotiin tulee klo 18.15 ja sen jälkeen keskittyy tavalla tai toisella kouluhommiin. Tosin on mukana parissa kansallisessa kilpailussa, joiden vuoksi täytyy tehdä ylimääräistä ja skypettää iltaisinkin. (ja koska istuu viereisessä huoneessa, niin tiedän, mistä puhuvat eli pääosin asiaa eikä huvittelua).

Vierailija

En hirveästi seuraa tekemisiään. Kirjan lukemista on ollut lähes koulun alusta saakka, mutta muuten ei vissiin kauhean paljon aikaa mene. Mutta lapsukaisella kestää matkat jonoin 4 tuntia päivässä, joten päivät on pitkät, eikä vapaa-aikaa paljon jää. Silti kahtena iltana on vielä harrastuksia.

Vierailija

Riippuu päivästä. Läksyjä tekee noin tunnin, mutta muuhun voi mennä paljon enemmänkin. Tekee myös paljon ylimääräistä. Joskus vapaa-aikaa ei jää lainkaan. Ottaa kyllä koulun todella tosissaan, usein liiankin.

Vierailija

Laajan matikan, fysiikan ja kemian läksyihin voi yhteen aineeseen mennä helposti 1-3 tuntia. Muut aineet menevät vähän vähemmällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laajan matikan, fysiikan ja kemian läksyihin voi yhteen aineeseen mennä helposti 1-3 tuntia. Muut aineet menevät vähän vähemmällä.

Tähän. Vapaa-aikaa jää minusta liian vähän, mutta nuori ottaa koulunsa tosissaan ja itse intoilee lukemisesta.

Vierailija

Meillä tytöllä menee läksyihin 1-2 tuntia illassa. Joskus on tekeillä joku isompi homma. Silloin voi mennä koko ilta. Mutta noita on vain pari jaksoa kohden.

Ja pitkä matikka ja fysiikka on myös hänellä. Hän ei ota lukion käynnistä juurikaan stressiä. Opiskelee minusta minusta ihan sopivasti. Jää myös vapaa-aikaa omille harrastuksille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat