Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sofi Oksanen ärsyttää kaikki aistejani.

Vierailija

Puhetapa ärsyttää. Ulkonäkö ärsyttää (KUKA YLI 30-VUOTIAS LEIKKII VIELÄ GOOTTIA?!). Olemus ylipäätään ärsyttää. 

En tiedä, miksi.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

No jo on vaikeeta sullakin =) Onko sinusta kaikki muut "julkkikset" ihan ok ulkomuodoltaan? Vai ärsyttääkö sinua kaikki, jotka erottuvat seinästä.

Vierailija

Sofi Oksanen on tuotteistanut itsensä. Ei kukaan haastattelisi sitä, jos se näyttäisi harmaavarpuselta, ei sais räväköitä kuvia. Miettikää jotain Aira Samulinia, olisiko hän yhtään mitään jos olisi ihan tavallisen mummon näköinen ja oloinen? Sofi Oksanen ei edes yritä olla ärsyttämättä. Hän haluaa ottaa kantaa asioihin ja äänensä saa paremmin kuuluviin kun on jollain tavalla ärsyttävä.

Itseänikin ärsyttää Sofi Oksanen. Osittain siksi että hän on niin ärsyttävä ja osittain siksi etten itse ole yhtä ärsyttävä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No jo on vaikeeta sullakin =) Onko sinusta kaikki muut "julkkikset" ihan ok ulkomuodoltaan? Vai ärsyttääkö sinua kaikki, jotka erottuvat seinästä.

Julkisuudessa ollaan miljoonista eri syistä. Jotkut kuuluisien vanhempiensa takia, jotkut asiantuntijuudensa vuoksi, jotkut haluavat vain huomiota, jotkut haluavat julkisuudellaan edistää jotain asiaa - syitä on lukemattomia. En siis millään voi niputtaa kaikkia "julkkiksia" mihinkään yhteen kategoriaan. Onko vaikeasti vammautunut paralympialaisissa menestystä niittänyt urheilija sellainen julkkis, jonka ulkonäköä arvostellaan? Onko viidakon tähtönen alistunut ulkonäköarvostelulle? On.

Sofi Oksanen ärsyttää minua sen takia, että sillä on mielipide joka ikiseen asiaan ja se esittää sen ärsyttävällä äänellä. Ulkonäöllisesti se ärsyttää, koska siitä tulee mieleen kaikki seiskaluokan gootti-kovikset, jotka olivatkin ihan nyhveröitä niiden meikkien alla. Niistä tuli toppaliivi-isukkeja Espooseen, mutta tuosta gootista tulikin kirjailija.

Sofi Oksanen ei hymyile aidosti koskaan, se on sellaista nyrpeää, ylemmyydentuntoista, ärsyttävää virnettä. En saa koskaan mitään hyviä tuntemuksia, jos näen sen.

Oksanen ei ole tehnyt minulle mitään pahaa ja blaah, Stalinin lehmät oli hyvä kirja. Mutta silti se ärsyttää minua!

ap

Vierailija

Oksanen osaa provosoida ihan yhtä hyvin kuin Saagim ja se toinen virolainen öykkäri, jonka nimeä en nyt muista. Jollei Oksanen olisi omituisen näköinen ja asenteeltaan halveksiva, ei kukaan tietäisi hänen kirjoistaan mitään. Minäkin luin yhden, mutta teksti oli liian olen-kaheksikon-kirjoittaja-yläkoulusta -tyylistä makuuni.

Vierailija

Sofi Oksanen on mahtava hahmo ja kirjailijakin. Pidän hänen näsäviisaasta tyylistään ja erityisesti nyrpeistä, ylemmyydentuntoisista virnistyksistään. Jotenkin kiehtoo kummasti. Samoin pidän Anu Saagimista kuin myös natsi-Raijasta.

Vierailija

Sofi Oksanen on keskinkertainen kirjailija mutta se mikä hänessä on hyvää on se että uskaltaa sanoa suorat sanat Venäjästä ( sitä mitä muutkin ajattelee muttei uskalla sanoa)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, mikä minua Oksasessa ärsyttää on hänen ala-arvoinen kirjallinen tuotantonsa.

Susta piti tulla kirjailija, mutta tulikin vain Siwan kassa ja nyt kiukuttaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, mikä minua Oksasessa ärsyttää on hänen ala-arvoinen kirjallinen tuotantonsa.

Susta piti tulla kirjailija, mutta tulikin vain Siwan kassa ja nyt kiukuttaa?

Sä et ole paljon muuta kirjallisuutta kuin Oksasta lukenut ja nyt kiukuttaa kun Oksasta arvostellaan?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat