Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persut putosi alle 10 prosenttiin

Vierailija
04.11.2015 |

Nyt ei mene persulassa hyvin, mutta Hakaniemessä liput liehuvat:

http://yle.fi/uutiset/perussuomalaisten_syoksy_jatkuu_sdpn_kannatus_pom…

Mitä mahtaa miettiä duunari Ville, joka 5 vuotta sitten haistatti pitkät demareille, liittyi persujen kulkueeseen ja palaa nyt lippis  kädessä työväentalolle?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä eivät tule äänestämään demareita, vaan jotain oikeasti maahanmuuttokriittistä puoluetta. Sitähän nuo tippuneet on, persujen maahanmuuttopolitiikkaan pettyneitä.

En ole koskaan äänestänyt persuja, mutta totuushan on ettei persut pitäneet sitä mitä äänestäjilleen lupasivat.

Ehheheh, eivät he damareita sitten äänestäisi galluppien mukaan.

SDP on erittäin maahanmuuttomyönteinen puolue.

Ei kai kukaan äänestänyt persuja maahanmuuttokriittisyyden takia? 

Helsingissähän persuja äänestettiin eniten rähjäisimmissä lähiöissä kuten Kontulassa ja Jakomäessä, wt-väestönosan tyhmyys kostautui pahemman kerran kaikille muille paitsi matuille ._.

Vierailija
42/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa on, että mitä enemmän persujen kannatus laskee sitä tiukemmin persut sitoutuvat hallituksen politiikkaan ja keskusta ja kokoomus voivat viedä Soinia kuin pässiä narussa. 

Itse asiassa ei. Keskustan ja kokkarien on nyt vähän pakko antaa Soinille periksi, jos aikovat pitää hienon hallituksensa koossa. Ja sen ne tekevät, koska vaihtoehtona olisi hallitus, jossa on vasemmistopuolue. 

Hallintarekisteriasia tuli kätevästi ja sopii hyvin tähän tarkoitukseen. Kokoomuksen ja sipiläkepun ideaa ovat arvostelleet niin virkamiehet kuin hallituksen sisältä Soini. Nyt voidaan perua tämäkin ajatus ja sanoa että tehtiin se kun kuultiin ne virkamieslausunnot. Soini saa kuitenkin kannattajakuntansa silmissä ansion asiasta.

Ei Soini lähde hallituksesta vaikka mikä olis nyt kun kerran on sinne päässyt. Kaikki myönnytykset mitä kepu ja kokkareet tekee on sellaisia mitkä sopii niille itselleenkin, mutta voidaanhan armosta antaa se vaikutelma että persujen ansiota tää on. 

Ihmetyttää tuo demarien nousu, nehän ei saa mitään aikaan oppositiossa, Rinne on kun mikäkin näkymätön Viänänen ja nousu vaan jatkuu :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään politiikkaa seuranneelle tulee yhä elävämmin mieleen persujen edeltäjän SMP:n nousu, uho ja tuho 1970-luvun alussa. Oli karismaattinen ja suuripuheinen puheenjohtaja, tuli mahtava vaalivoitto ja vielä toinenkin. Ja sitten kaikki meni päin helvettiä.

muistako mikä sai kaiken menemään päin helvettiä? Itse olin vielä tuolloin hyvin alkeellisessa muodossa :) 

Vierailija
44/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen kannattajien joukoissa on aina ollut paljon porukkaa, joka ei ymmärrä politiikan lainalaisuuksista yhtikäs mitään. Tämä porukka aikuisten oikeasti kuvitteli, että jos persut saavat hallitusvastuuta, niin Suomi eroaa EU:sta, markka tulee takaisin valuutaksi ja pakolaisten maahanmuutto loppuu. He eivät olleet sisäistäneet sitä, että monipuoluejärjestelmässä yksikään hekilö tai puolue ei tee yksin mitään päätöksiä. 

Osaltaan tämä epärealistinen ajattelu varmaankin selittyy sillä, että persujen kannattajista suurella osalla on alhainen koulutustausta ja heikko medialukutaito. Heille on erinomaisen helppo syöttää propagandaa siitä, että hallituksen "tehtävä" on omien kansalaisten kyykyttäminen ja maan lahjoittaminen ulkomaalaisille. Keksittyihin tarinoihin perustuva 'ei-journalismi' kuten MV -lehti ja magneettimedia uppoavat tähän kansanosaan.

Nyt he sitten ovat ihmeissään.

itsekkin olen ihmetellyt tätä ulostuloa. Persut eivät "voittaneet" vaaleja ( keskusta isoin), eikä kannatus ollut >50%. Unohtuiko se 70-80% osa kansasta joka ei äänestänyt persuja? Jospa he eivät aja yhtä vahvaa maahanmuuton asiaa? Nythän maahanmuuton kriteereitä tiukennettu mutta ei ole laitettu rajoja kiinni. Kummankin puolen äänet kuuluvat? 

Vierailija
45/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen kannattajien joukoissa on aina ollut paljon porukkaa, joka ei ymmärrä politiikan lainalaisuuksista yhtikäs mitään. Tämä porukka aikuisten oikeasti kuvitteli, että jos persut saavat hallitusvastuuta, niin Suomi eroaa EU:sta, markka tulee takaisin valuutaksi ja pakolaisten maahanmuutto loppuu. He eivät olleet sisäistäneet sitä, että monipuoluejärjestelmässä yksikään hekilö tai puolue ei tee yksin mitään päätöksiä. 

Osaltaan tämä epärealistinen ajattelu varmaankin selittyy sillä, että persujen kannattajista suurella osalla on alhainen koulutustausta ja heikko medialukutaito. Heille on erinomaisen helppo syöttää propagandaa siitä, että hallituksen "tehtävä" on omien kansalaisten kyykyttäminen ja maan lahjoittaminen ulkomaalaisille. Keksittyihin tarinoihin perustuva 'ei-journalismi' kuten MV -lehti ja magneettimedia uppoavat tähän kansanosaan.

Nyt he sitten ovat ihmeissään.

Hallinnon pyrkimys ja tavoite  on tosiaankin kyykyttää omia kansalaisiaan. Tämä tulee hallinnon palveluksessa olevien ihmisten ominaisuuksista.

On näyttöä siitä että hallinnon parissa työskentelevä ajaa hallinnon etua vastoin kansalaisen etua ja pieni vilppikään ei haittaa kun vaan mene hommat hallinnossa työskentelevän mielestä "oikein".

Suomalainen hallinto on maailman huonoin.Kyykyttää eniten.

et ole tainut koskaan käydä euroopan ulkopuolella?

Vierailija
46/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään politiikkaa seuranneelle tulee yhä elävämmin mieleen persujen edeltäjän SMP:n nousu, uho ja tuho 1970-luvun alussa. Oli karismaattinen ja suuripuheinen puheenjohtaja, tuli mahtava vaalivoitto ja vielä toinenkin. Ja sitten kaikki meni päin helvettiä.

muistako mikä sai kaiken menemään päin helvettiä? Itse olin vielä tuolloin hyvin alkeellisessa muodossa :) 

Äkkiä pienestä suureksi kasvanut puolue ei kestänyt puheenjohtaja Veikko Vennamon itsevaltaisia otteita. VV tunsi omistavansa puolueen, mutta eihän sellainen onnistu 18 kansanedustajan puolueessa. Tuli protesteja, repiviä henkilöriitoja ja lopulta hajaannus, joka synnytti uuden puolueen SKYP:n. Sen taival jäi lyhyeksi.

Vierailija
47/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä pienestä suureksi kasvanut puolue ei kestänyt puheenjohtaja Veikko Vennamon itsevaltaisia otteita. VV tunsi omistavansa puolueen, mutta eihän sellainen onnistu 18 kansanedustajan puolueessa. Tuli protesteja, repiviä henkilöriitoja ja lopulta hajaannus, joka synnytti uuden puolueen SKYP:n. Sen taival jäi lyhyeksi.

kiitos vastauksesta!

Vierailija
48/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hallituksen talouspolitiikka ja hallitsematon islamin vyöry, mille persut eivät ole tehneet mitään. Tai ovatko edes voineet. Siinä ne syyt.

Persut on suunnilleen ainoa puolue, joka edes yrittää tehdä jotain tälle invaasiolle. Eli harmi sinällään.

myös keskustassa on paljon maahanmuuttokriittisiä. Heidän ulosantinsa on vain hieman hiotumpaa. 

Vierailija
49/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo keneltä kysyit, mutta SMP oli populistipuolue joka otettiin hallitukseen. Populismi ei vain toimi hallituksessa. 

Vierailija
50/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo keneltä kysyit, mutta SMP oli populistipuolue joka otettiin hallitukseen. Populismi ei vain toimi hallituksessa. 

Mielenkiintoista että persut pelaavat populismilla. Luulisi ihmisten uskovan paremmin tietoon. Suomalaiset kuitenkin koulutettua kansaa

Vierailija
51/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että persut pelaavat populismilla. Luulisi ihmisten uskovan paremmin tietoon. Suomalaiset kuitenkin koulutettua kansaa

Persujen ongelma on se että sitä yhdistää ainoastaan uhriutuminen. Sellainen ei pitkälle kanna. 

Vierailija
52/52 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen ongelma on se että sitä yhdistää ainoastaan uhriutuminen. Sellainen ei pitkälle kanna. 

MaahanmuuttokriittisIäkään ei oikeastaan yhdistä mikään, yksi haluaa tappaa kaikki ulkomaalaiset, toinen haluaa tappaa vain osan, yksi haluaa rajat kiinni toinen vähän rajaa, yksi haluaa thaimaalaisia naisia mutta ei muita, toinen vastustaa budhalaisia... oikeastaan sekopäisyys on ainoa niitä yhdistävä tekijä.