Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö hotelliin enää pääse ilman luottokorttia?

Vierailija
04.11.2015 |

Ihan suomessa? Scandicista varasin huoneen ja maksoin sen luottokortilla. Mutta varausehdoissa lukee että saapuessa tarvitaan luottokortti tai käteistalletus vaikka onkin jo maksettu yöpyminen. Kuinka suuri se käteistalletus sitten on? Ja kuinka paljon luottokortilla on oltava käyttövaraa? Luottorajanikin on vain 500e kun otin kortin opiskellessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta.

Vierailija
2/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Mistä muuten varmistutaan että maksat minibaarit ja et pölli mitään, jos ei ole panttia. Yleensä käteispantit ovat jotain 2x huonetaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos hotelleissa ei ainakaan oo tommosta. Eivät edes anna minibaarin avainta, jos sitä ei halua.

Vierailija
4/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millonkas tällainen on tullut? Toki ihan hyvä koska varman aika moni jättää minibaarin tyhjennyksen maksamatta.

Vierailija
5/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Mistä muuten varmistutaan että maksat minibaarit ja et pölli mitään, jos ei ole panttia. Yleensä käteispantit ovat jotain 2x huonetaksa.

Jännä, kun ulkomailla riittää henkilöllisyyden todistaminen ja hotelli maksetaan lähtiessä.

Vierailija
6/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei varmana ole. Kellään ole vara yöpyä hotellissa suomessa, jos käteispanttina pitää maksaa vielä tuplana huoneen hinta.

Vierailija
7/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokos hotelleissa ei ainakaan oo tommosta. Eivät edes anna minibaarin avainta, jos sitä ei halua.

S-kortti pitää näyttää sisäänkirjautuessa, jos on varannut huoneen asiakasomistajana. Aika monella on debit+kredit S-kortissa.

Vierailija
8/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut yleensä huoneen etukäteen verkkopankin kautta, ei tarvitse luottokorttia. Elokuussa viimeksi varasin huoneen Hotellimaailman kautta maksamalla verkkopankissa.

Ulkomaisten hotellien varaus tuntuu toimivan vaan luottokortilla, annat luottokortin tiedot varauksen yhteydessä vakuudeksi, ja maksat pois lähtiessä joko samaisella kortilla tai käteisellä.

Vierailija
9/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-kortti pitää näyttää sisäänkirjautuessa, jos on varannut huoneen asiakasomistajana. Aika monella on debit+kredit S-kortissa.

no totta kai pitää. Mistä ne muuten tietää, että on oikeutettu asiakasomistajahintaa. Mutta siihen käy myös ihan normi käteiskortti.

Vierailija
10/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite varasin viikko sitte Lahden Scandikista huoneen, varausvahvistus tehtiin luottokortilla, mut valitsin maksun suoritettavaks paikan päällä käteisellä...siitä syystä, että jos ehtii tulla ennen joulua vielä joku hyvä tarjous, niin tuon huoneen voi peruuttaa kuluitta saapumispäivään klo 18.saakka. Ap varmaan varannu sviitin, niin siks pyytävät panttia?

Vierailija
11/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun ulkomailla riittää henkilöllisyyden todistaminen ja hotelli maksetaan lähtiessä.

Kyllä ulkomailla yleensä kortti luetaan sisään kirjoittautuessa, jotta saadaan tarvittaessa veloitettua "ylimääräiset" kustannukset.

Vierailija
12/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varauksen tein booking.comin kautta siis.

Vierailija
13/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas mielenkiintoinen yleistys =) Ulkomailla olen aina varannut hotellin luottokortilla, vaihtelevasti olen maksanut joko etukäteen tai sitten vasta lähtiessä. Ei ole mitään ohjetta / sääntöä, että ulkomailla maksetaan lähtiessä =) =)

Vierailija
14/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ihan puhelimitse varannut suoraan hotellista ja laskun maksanut lähtiessä. Suomessa siis.

Vierailija
15/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut ainakaan scandikissa luottokorttia kun olen kanta-asiakas ja varaan aina huoneen hotellin omien nettisivujen kautta. Huone ja minibaari on maksettu lähtiessä,

Vierailija
16/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole moista kuullu. Tosin en kyllä ole siinä hotelliketjussa majoittunukaan. Ikinä ei ole tuollasta ollu vaikka olen hotellissa yötä noin kolmesti kuukaudessa.

Vierailija
17/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä ihan puhelimitse varannut suoraan hotellista ja laskun maksanut lähtiessä. Suomessa siis.

Jep, noin kannattaisi aina toimia. Hotelli ei tarvitse luottokorttia varausvahvistukseksi, sillä huoneen voi yleensä perua kuluitta klo 18 (tai 16) mennessä, tai ellei siihen mennessä ole tultu tai vahvistettu, huone voidaan luovuttaa toiselle.

Vielä 90-luvun alussa maksukortit olivat sen verran harvinaisempia, ettei tuollaisia vahvistuksia tehty, lasku silti maksettiin aivan kuten nytkin lähtiessä. Tässä on nyt vain käynyt niin, että kun teknologia mahdollistaa jotain, niin (suuret) yritykset alkavat mahdollisuutta käyttää ilman varsinaista tarvetta, kun se on vain niin helppoa.

Koska itse maksan hotellihuoneen aina käteisellä, en tietenkään luovuta luottokorttitietojani hotellille. Hotellille ei kuulu ne tiedot.

Vierailija
18/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viime vuosina majoittunut Suomessa lähinnä Scandiceissa ja S-ryhmän hotelleissa (Radissonit, Sokos Hotellit). Ihan yleinen käytäntö on kirjautumisen yhteydessä lukea luottokortti koneelle. Käynee siihen ihan debit-korttikin, kunhan saavat jonkun kortin numeron talteen.

Vierailija
19/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yövy Suomessa hotelleissa, mutta ulkomailla tuo käteistalletus on yleensä satasen tai pari. Sitä käytän aina, kun en omista minkäänlaista luottokorttia. Toimiva systeemi. Saat rahasi takaisin, jos lähtiessä kaikki on huoneessa kondiksessa.

Vierailija
20/25 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi luottokortti juttu ollut jo useamman vuoden mainittuna noissa varaus ehdoissa,  mutta käytännössä ei.

Esim hiltonilla lukee sama teksti mutta niille riittää kun saavat ottaa pasista kopion.

Bonus innissä ei kysytty edes passia.

Meillä huoneet maksettu aina verkkopankin kautta eikä koskaan ole ollut ongelmana ettei ole luottokorttia.

Ongelmana on ainoastaan finnairi jos haluut varata paikat etukäteen niitä ei voi maksaa kuin luottokortilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän