Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ymmärrän epäluovia ja mielikuviteksottomia ihmisiä

Vierailija

En itsekään ole mikään yleisnero, mutta minulla on aina ollut hyvä mielikuvitus ja olen luova ja melko fiksu. Söin jonkin aikaa eräitä masennuslääkkeitä ja ne turruttivat ajatukseni niin, etten kyennyt mihinkään syvälliseen ja luovaan ajatteluun. Yritin tännekin keksiä jotain nokkkelaa provoa, mutta mieleen ei yksinkertaisesti tullut yhtään järkevää ajatusta.

Jos minun olisi tuossa tilassa pitänyt kirjoittaa esim jokin novelli, ei siitä olisi tullut yhtään mitään, en olisi varmaan edes keksinyt mitään aihetta tai edes nimeä sille novellille. Suuri osa ihmisistä tuntuu olevan aika tylsämielisiä ja olen aina ihmetellyt, miten he voivat olla sellaisia. Miten he eivät ikinä keksi mitään nokkelaa sanottavaa? No, nyt ymmärrän miltä tuo tila tuntuu. Vieläkin nuo lääkkeet vaikuttavat hieman ja ajatteluni on jäykkää. Itse asiassa sen verran jäykkää, etten enää tiedä mikä tämän kirjoituksen pointti edes on. Tajusimpahan kuitenkin että ihmiset ovat hyvin erilaisia ja nyt tiedän miltä tuntuu olla tyhmä. Tajusin myös että lääkkeet ovat joskus aika huonoja.

Kommentit (11)

Vierailija

Minä olen tuollainen epäluova ja mielikuvitukseton, ja ihan ilman lääkkeitä. Tyhmä en mielestäni ole, minulla on akateeminen koulutus ja vaativa työ. Mutta minä olen niitä, jotka osaa kyllä tehdä jos joku sanoo mitä tehdään, mutta itse en keksisi mitään. Esim. piirtäminenkin: olen kohtuu hyvä piirtämään mallista, mutta ilman mallia paperi jää tyhjäksi koska en vaan keksi mitään. En myöskään keksi ihmisille small-talk tyyppistä puhuttavaa, vaikka kuinka haluaisin, osaan jutella vain kun on oikeasti asiaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen epäluova ja mielikuvitukseton, ja ihan ilman lääkkeitä. Tyhmä en mielestäni ole, minulla on akateeminen koulutus ja vaativa työ. Mutta minä olen niitä, jotka osaa kyllä tehdä jos joku sanoo mitä tehdään, mutta itse en keksisi mitään. Esim. piirtäminenkin: olen kohtuu hyvä piirtämään mallista, mutta ilman mallia paperi jää tyhjäksi koska en vaan keksi mitään. En myöskään keksi ihmisille small-talk tyyppistä puhuttavaa, vaikka kuinka haluaisin, osaan jutella vain kun on oikeasti asiaa.

Olet minusta aivan ihana juuri tuollaisena, riittää enemmän kuin vallan mainiosti! Hus, pois tasapäistävä standardiajattelu meistä!

Vierailija

Minäkin olen epäluova. En ole tajunnut ettei se ole vika, olen ajatellut että se on ihan vaan synnynnäinen ominaisuus.  Toistaiseksi se ei ole haitannut elämää mitenkään. Ihmisen elämässä on koko ajan niin paljon uuden oppimista ja tekemistä, että aivoja saa ja pitää käyttää muutenkin koko ajan monipuolisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laskiko suorituskyky muutenkin, vai olisitko pystynyt tekemään tenttejä?

En ole tuosta ihan varma, kun en niiden lääkkeiden syömisen aikana joutunut tekemään mitään vaativaa. Luulen, että olisin selvinnyt esim tenteistä lähes normaalisti. Ne lääkkeet turruttivat lähinnä mielikuvituksen.

Enkä nyt ole sitä mieltä, että mielikuvituksettomuus olisi tyhmyyttä, mutta luovuus on yksi älyn muoto, vaikkei sitä voi suoraan mitata.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tämä naurattaa, mutta totta se on...minulla on tunnetusti erittäin hyvä ongelmanratkaisukyky. Ja sitähän pidetään osoituksena luovuudesta - sitä kykyä siis.  Mutta en omasta mielestäni ole mitenkään luova. En osaa luoda tilanteita tai asioita, joista tulisi ongelmia,  mun elämä myllää mennä varsin ongelmattomasti. Mutta heti kun duunissakin paiskataan eteen The Ongelma, niin kyllä mä siihen ratkaisun jostain kaivan. DDD Eikä mullakaan ole juuri asiaa muille, vain harvoille ja valituille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

epäluova ja mielikuvitukseton = tyhmä?

Ihminen, joka on tottunut pitämään itseään luovana ja mielikuvituksellisena ja sitten menettää nämä kyvyt, pitää takuulla itseään tyhmempänä kuin aiemmin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat