Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö joku varmuudella mitkä maksukortit kelpaa junassa/ravintolavaunus?

Vierailija

Sen olen jostain kuullut ettei visa electron toimi. Joudun matkustamaan aika paljon junalla ja monesti on sattunut niin ettei ole ollut aikaa käydä nostamassa käteistä ennen junamatkaa. Pidemmällä matkalla tympeää istua nälissään jos ei ole omia eväitä muistanut/ehtinyt laittamaan.

Tällä hetkellä opiskelen ansiosidonnaisella ja mulla on visa electron. Onko mitään muuta maksukorttia minkä voisin saada joka toimisi myös junassa?

Kommentit (11)

Vierailija

Ehkä jokin elisa lompakko tyylinen: https://elisa.fi/lompakko/

Lompakko toimii siis niin, että lataat sinne vaikka kotona ennakkoon rahaa ja maksat sitten sillä lompakolla junassa. Lompakko on mastercard pohjainen, joten sen pitäisi toimia myös vaikka nettiä ei ole heti käsillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ompas sulla kiire kun ei ehdi rahaa nostaa tai eväitä ottaa.

sellasta se joskus kuule on... eikä täällä maaseudulla ihan joka nurkassa oo automaattia mistä nostaa.

ap

Vierailija

Ihmettelen tätä nykypäivän ilmiötä, ettei ihmisillä ole sen vertaa rahaa mukanaan, että saisivat kahvikupin tai sämpylän ostettua junamatkalla.

Vierailija

ennen mulla oli aina käteistä en oikeastaan edes tykänny käyttää korttia mutta sillon olikin helpommin saatavissa se käteinen kun asuin isommalla paikkakunnalla missä oli niitä automaatteja sielä sun täällä... nykyään jotenkin kummasti sitä vaan on vieraantunut siitä käteisestä ja tulee kyllä maksettua aina kortilla.

ap

Vierailija

Tuota etämaksumahdollisuutta (Esim. Elisa Lompakko -tarra) en ole nähnyt kaukojunissa, siis sitä lukulaitetta. Kaikki kortit käyvät, paitsi Visa Electron. Hanki jokin debit-kortti ilman luottotoimintoa, jos et luottokorttia saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Visa debitin todennäköisesti saat, ja se toimii myös junassa.

no ei toimi visa debit junas jos on varmentava debit

Vierailija

Visa Electron toimii ravintolavaunussa (jopa ihan nopeasti), mutta ei matkan maksamiseen konnarille.

T. Säännöllisesti junalla sahaava ja Visa Electronin omistava

Vierailija

Electronin toimivuus junan ravintolavaunus on aika arpapeliä (olen joskus kokeillut). Ei takuulla toimi jossaki pohjoisessa hevonkuusessa missä yleensä matkustan. Kortti kun ei saa varmennusta tehtyä jos ei verkkoyhteyttä ole.
ap

Siis mitä onko noita debittejäki erilaisia? Varmennuksella ja ilman?

Vierailija

Visa debit on ainan varmentava tietääkseni, mutta kyllä se junassa toimii. Se ei vain lähetä sitä varmenusta siellä. 

Electron toimii periaatteessa, mutta se on se yhteysongelma juuri. Kyllä konnarikin on maksun ottanut electronilla, olen nähnyt silloin tällöin.  Silloin on oltu vielä lähellä lähtöasemaa ja kerran ei heittänyt tyyppiä junasta pois, vaan kävi asemalla ottamassa maksun sitten kun oltiin pois korvesta. Roikkuu varmaan konnarista, yrittääkö edes. Pohjoisessa yhteydet on epävarmemmat, koska tukiasemia on harvemmassa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat