Aloitin tänään 5:2 dieetin

Vierailija

Tavoitteena 5 kilon painonpudotus. Lähteekö joku mukaan?

Kommentit (10)

Vierailija

Minä kokeilin tuota jo vuosi sitten. Ei toiminut mulla ollenkaan. Paastopäivien jälkeen oli niin tolkuton nälkä että söin ihan hallitsemattomasti paljon. Yllättäen en sitten laihtunut :D 

Vierailija

Ei toiminut minullakaan. Kuukauden kokeilin. En tosin lihonut, mutta en laihtunutkaan. Sen sijaan kuukautiset jäi pois ja sain kovia sydämen rytmihäiriöitä.

Ideana siis on, että kahtena (ei-peräkkäisenä) päivänä saa syödä max 500 Kcal. Se on todella vähän. Itse esim. söin kaksi palaa ruisleipää, päällä siivutettu keitetty muna - ei rasvaa. illalla pieni puuro, veteen keitettynä.

Tärkeää olisi, että niinä viitenä muuna päivänä ei syö tavanomaista enempää.Se on vaikeaa, eikä onnistu kaikilla. Jos viitenä päivänä mässää, ei kaksi kitupäivää auta laihtumaan.

Ja kannattaa siis kuulostella kropan muuta vointia, mulle tuo siis ei sopinut ollenkaan.

Vierailija

Katsotaan miten minulla käy, ajattelin että jos nälkä on tolkuton niin voin syödä kasviksia vielä tuon 500 kalorin jälkeen, pakko on kuitenkin jaksaa lasten kanssa ulkoilla ja touhuta. Muuten ajatuksena syödä puuroa, kasviksia, hedelmiä ja marjoja paastopäivinä ja yrittää pärjätä ilman leipää ja pastaa yms. Illalla aikaisin nukkumaan niin ei tule napostelun kiusausta :)

Periaate siis on, että kahtena päivänä syödään vain 500 kcal, viitenä päivänä niitä ei lasketa ja voi syödä normaalisti mutta tokihan se vaikuttaa myös tuloksiin jos herkkuja silloin syö paljon.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos tämmöset höpöhöpö-dieetit toimis, niin miksi ylipainoisten määrä kasvaa?

Jospa vaikka tarpeeksi moni ei niitä harrasta?

Vierailija

Mulla toimi erinomaisesti. Puolessa vuodessa lähti 10 kg, sen jälkeen siirryin ylläpidolle 6:1 jonka aikana hitaasti lähtenyt vielä 3 kg. Enää ei tarvitse laihtua yhtään, enkä ylläpidolla enää laihdukaan. Paino on pysynyt samana nyt yli vuoden. Kroppa on ilmeisesti löytänyt oman ihannepainonsa (ruotsissa on tälle hyvä sana: trivselvikt). 

Juju on mielestäni siinä, että paastopäivinä satsataan hyviin proteiineihin, jolloin ei tarvitse nähdä nälkää sekä vihanneksiin, jotka täyttävät vatsaa. Syöntipäivinä pysytään kohtuudessa. Minulle tämä ei ollut vaikeaa, annoskoot pienenivät itsestään.

Ilmeisesti toisille sopii, toisille ei. Mutta turha kuvitella jollain puurolla ja leivällä pärjäävänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimi erinomaisesti. Puolessa vuodessa lähti 10 kg, sen jälkeen siirryin ylläpidolle 6:1 jonka aikana hitaasti lähtenyt vielä 3 kg. Enää ei tarvitse laihtua yhtään, enkä ylläpidolla enää laihdukaan. Paino on pysynyt samana nyt yli vuoden. Kroppa on ilmeisesti löytänyt oman ihannepainonsa (ruotsissa on tälle hyvä sana: trivselvikt). 

Juju on mielestäni siinä, että paastopäivinä satsataan hyviin proteiineihin, jolloin ei tarvitse nähdä nälkää sekä vihanneksiin, jotka täyttävät vatsaa. Syöntipäivinä pysytään kohtuudessa. Minulle tämä ei ollut vaikeaa, annoskoot pienenivät itsestään.

Ilmeisesti toisille sopii, toisille ei. Mutta turha kuvitella jollain puurolla ja leivällä pärjäävänsä.

Mulla taas proteiinit ei vieneet nälkää, vaan tuli kauhea päänsärky jos yritin proteiiniruoilla + kasviksilla. Puuroihin ja hiilareihin oli pakko panostaa paastopäivinä että vältti todella kauhean olon. 

Mulla tässä kävi sellainen hassu juttu, että vaikka rajoitin tiukasti kalorit max 550 kcal paastopäivinä, ja mielestäni en syönyt epänormaalisti muina päivinä, niin en laihtunut lainkaan. Ilmeisesti, koska olen ollut jojolaihduttaja lähes 10 vuotta, niin kroppa on jo niin säästöliekkiherkkä, että heti kun se huomaa että jaaha, taas se yrittää dieetata, niin lyö liinat kiinni eikä luovuta rasvaa varastoistaan kirveelläkään.

Vierailija

Melkein voisin lähteä mukaan...

Samaa ongelmaa eli normipainon ylärajoilta olisi hyvä tulla alaspäin just tuon 5 kiloa.

Olin vuosi sitten 5:2:lla ja laihduin todella helposti sen 5 kiloa. Nyt tänä syksynä yritin taas laihduttaa, mutta en ollut valmis ollenkaan laihdutuskuuriin (en oikeastaan halunnut, motivaatio puuttui) ja laihduin työllä ja tuskalla 1,5 kiloa, koska välipäivät vetelin holtittomasti mitä sattuu.

Asenne kohdilleen, niin tuolla laihtuu helposti ja varmasti!

Vierailija

Minusta tätä(kään) ei pidä pitää "kuurina", vaan tarkoitus on, että sitä - ylläpitomuodossa - jatketaan loppuelämä.

Tämän dieetin parhaita puolia on mielestäni sen joustavuus: jos ystävä haluaa lähteä kanssani ulos syömään tai kutsuu minut illalliselle juuri suunniteltuna paastopäivänä, menen mielelläni ja siirrän paaston seuraavaan päivään.

Ns. herkkuja - minun tapauksessani suklaa ja jäätelö - syön hyvällä omallatunnolla, kun mieleni tekee. Ja viikonloppuaterioiden seuraksi kuluu 1-2 lasia viiniä. Kaikenkaikkiaan syömiseni kyllä ovat suht. terveellisiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat