Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas kysyi minulta suoraan nimeäni

Vierailija
03.11.2015 |

koska halusi kertoa, että olen palvellut häntä hänen mielestään tylysti. Voi hyvää päivää, jos minulla ei aspana ole nimikylttiä rinnuksissa, se on ihan syystä. Nimikyltti ei ole asiakaspalvelijan puhuttelua varten ja palautetta palvelusta voi antaa ilman sitäkin. On monilla ihmisillä hämärtynynyt se, että onko kyltti sitä varten, että tarvittaessa voidaan puhutella tyyliin "tuu Pirjo tänne". Tsiisus.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta päätellen AP ei sovi asiakaspalveluhommiin lainkaan.

Ei sovi ei. Noloa yrittäjällekin tällainen asiakaspalvelija, ei ole ollenkaan hyvää mainosta.

Vierailija
22/27 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin lähes kaikki asiakaspuhelut nauhoitetaan, ei nimiä tarvita. Puhelinmyynnissä moni Laura Virtanen soittelee asiakkaille tyyliin Mari tässä moi eli omaa nimeä ei käytetä missään tilanteessa.

Kyllä asiakaspuheluissa nimet on, vaikkakin laura petteri virtasia on sitten kuinka monta tahansa. Yrityksen nimeä ei valehdella, joten yritykseen voi kirjoitella lauran soittaneen sinä päivänä, kellonaikana, siitä numerosta ja puhuneen sellaista ja sellaista sontaa. Laura ei ole huomatakseni vielä soittanut petterinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäsit sitten tulta pesään asiakkaan valitukseen. Minäkin kysyn joidenkin puhelinmyyjien nimeä, jotka aloittavat myyntipuheen valheilla, kuten jatketaanko tätä tilausta. Ja ovat nopeasti sanoneet vain yrityksensä nimen, eivät edes omaa etunimeään. Reklamaatiota paukkuu yrityksiin harhaanjohtavista myyntipuheista a la jennajonnasanna. Jos liveasiakaspalvelijasta olisi jotain valitetttavaa, niin olisi asiallista kertoa palvelijan etunimi.

Todennäköisesti työntekijä on saanut toimintaohjeet ihan sieltä firmasta. T: kusetuslafkassa 3 pv työskennellyt

Vierailija
24/27 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi on ihan hyvä olla, meilläkin on etunimi.
Itsekin joudun myyntityössä utelemaan asiakkaan tarpeen käyttötarkoitusta, määrää, ehkä ostoksen saajaa jne. kartoittamaan aika henkilökohtaisiakin juttuja, että löydetään tarpeita vastaava tuote ja mahdollisimman sopiva.. Nimi on pieni kädenojennus näistä.

Toimin kyllä niin, että asiakkaalla ei pitäisi valittamista minusta henkilökohtaisesti olla.

Ei kukaan ole minua nimellä huudellut, paitsi kun on halunnut palvelua nimenomaan minulta ja sehän on suuri kehu ja luottamuksenosoitus.

Hyvä, että jossain on asiat näin hyvin, omassa työssäni on myös asiakkaita, jotka pitävät aspaa sylkykuppina. Ymmärrän nimikyltin positiiviset puolet, mutta nimikyltti ei ole tosiaan minulla sitä varten, että minua voi puhutella kuin koiraa.

ap

Vierailija
25/27 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimi on ihan hyvä olla, meilläkin on etunimi.
Itsekin joudun myyntityössä utelemaan asiakkaan tarpeen käyttötarkoitusta, määrää, ehkä ostoksen saajaa jne. kartoittamaan aika henkilökohtaisiakin juttuja, että löydetään tarpeita vastaava tuote ja mahdollisimman sopiva.. Nimi on pieni kädenojennus näistä.

Toimin kyllä niin, että asiakkaalla ei pitäisi valittamista minusta henkilökohtaisesti olla.

Ei kukaan ole minua nimellä huudellut, paitsi kun on halunnut palvelua nimenomaan minulta ja sehän on suuri kehu ja luottamuksenosoitus.

Hyvä, että jossain on asiat näin hyvin, omassa työssäni on myös asiakkaita, jotka pitävät aspaa sylkykuppina. Ymmärrän nimikyltin positiiviset puolet, mutta nimikyltti ei ole tosiaan minulla sitä varten, että minua voi puhutella kuin koiraa.

ap

Kehut tykkäät silti ottaa vastaan?

"Päivää, onkohan täällä Jannica-niminen henkilö (koira?), jolta sain eilen tosi hyvää palvelua, kun haluaisin jatkaa kaupankäyntiä hänen kanssaan"?

Ja kassan ystävällisyydestä tai nopeudesta ym. voi tulla asiakkailta myös hyvä palaute, joka menee taatusti myös sen pomon korviin. (Jatkossa ehkä jopa vakituinen työpaikka tiedossa, tai suhteilla eteenpäin?)

En tunne sun hyviä puolia enkä taitoja, mutta as.palveluun ei kyllä tuolla asenteella pitäis päätyä.   ohis

Vierailija
26/27 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi hyvä, että avasin tämän ketjun.

Tuli mieleen ensimmäinen tapaus, joka halusi tietää nimeni. Tämä oli aikoinaan täysin asiaton ja törkeä asiakas. Hän kohteli myös kolleegaani väärin. Tukeva humalatila avitti asiaa.

Siitä on jäänyt ikävä ja varautunut tunne kaikkia sellaisia kohtaan, jotka haluavat tietää nimeni. Toisaalta se heijastui tähän tapaukseen ikävänä, eikä asiakas varmasti voinut ymmärtää sitä.

Omassa työssäni asiakkaat saattavat alkaa tiukata nimeä, jos he kokevat tulleensa väärin kohdelluksi. Se on kuitenkin heidän tulkintansa tilanteesta, ja ovat saattaneet ymmärtää jonkun asian väärin sen sijaan, että aspa olisi kohdellut heitä väärin.

Oma lukunsa ovat tietysti asiakkaat, jotka lähtökohtaisesti eivät osaa käyttäytyä vaan esimerkiksi huutelevat aspaa nimeltä.

Alepan myyjällä luki joskus rinnuksissaan "Raaka-Arska". Ymmärrän tämän varsin hyvin.

ap

Vierailija
27/27 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nyt on noin vaikeaa käyttää omaa etunimeä, miksi työnantaja ei voi antaa teille nimikylttejä, joissa on joku nimi? Aasiakas saa yksilöityä aspan valitukseensa, mutta aasiakas ei saa henkilötietoja.