Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin voi ilmoittaa verkkokaupasta, joka ei ole toimittanut tilausvahvistusta?

Vierailija

Tuotteet ovat tulleet, maksu on maksettu niistä etukäteen eli kuittina toimii maksuvälittäjän sposti. Mutta minulla ei ole mitään tositetta siitä mitä itseasiassa ko kaupasta olen tilannut. Yritys ei ole vastannut kyselyihini puuttuvasta tilausvahvistuksesta tai kuitista.

Kommentit (12)

Vierailija

Miksi kukaan tarvitsee kuittia? Jos johonkin tilaamista tuotteista tulee esim. joku vika takuuajan puitteissa, olisi todistusvoimaa että se varmasti on kyseisestä verkkokaupasta ostettu. 

Vierailija

Ei läheskään kaikki verkkokaupat lähetä mitään tilausvahvistuksia koskaan. Se tuote vaan sitten tulee ajallaan. Siellä paketissa yleensä on kyllä varsinkin takuun sisältävissä tuotteissa saatekirje, josta selviää mistä ostettu, mikä tuote, mikä hinta.

Vierailija

No sitäpä, kun ei siellä ollut mitään. Itse olen tottunut että tilausvahvistus tulee heti tilauksen teon jälkeen sähköpostilla (viimeistään vuorokauden kuluessa tilauksesta) ja paketin mukana on vielä kuitti tilauksesta. Nyt jäi molemmat saamatta, niin olo on hieman hämmentynyt että menikös tässä nyt kaikki ihan oikein...

Vierailija

Ehkä annoit vahingossa väärän spostiosoitteen. Kais sentään ymmärsit tallentaa/tulostaa tilauksesi, että on jotain dokumenttia. Olisin paljon huolestuneempi, ellei tilaamaani tavara olisi tullut...

Vierailija

En antanut, kun maksuvahvistus maksun välittäjältä löysi perille. En ymmärtänyt tallentaa, koska en todellakaan olettanut että se olisi ainoa tosite minkä tilauksesta saa. Mutta tämä siis lienee normaali toimintatapa ja verkkokauppa voi näin toimia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No sitäpä, kun ei siellä ollut mitään. Itse olen tottunut että tilausvahvistus tulee heti tilauksen teon jälkeen sähköpostilla (viimeistään vuorokauden kuluessa tilauksesta) ja paketin mukana on vielä kuitti tilauksesta. Nyt jäi molemmat saamatta, niin olo on hieman hämmentynyt että menikös tässä nyt kaikki ihan oikein...

Ainakin ulkomaisissa kaupoissa, pienemmissä eritoten, on hyvin yleistä ettei tuommoisia tule ikinä, ei kuittia eikä mitään sähköpostivahvistuksia. Eikä Suomessakaan mikään laki velvoita mitään vahvistuksia lähettämään, eli ei siitä oikein mihinkään voi ilmoittaa jos näin on ettei sitä tule.

Yleensä kannattaa verkkokaupasta tilatessa, sitten kun tilaus on tehty, ottaa ja tallentaa kuvankaappaus siitä sivusta jossa näkyy kaupan nimi ja tilattu tuote. Useissa kaupoissa erikseen onkin toiminto jolla voi suoraan printata tilauksen tiedot sen maksettuaan. Näissä kaupoissa ei erikseen tule enää kuittia pakkauksessa. Jos tuonne verkkokauppaan on kirjautunut tunnuksilla, niin sitten voi jälkeenpäinkin yleensä käydä selaamassa vanhoja tilauksiaan ja printata kuitin. Mutta jos on tilannut kirjautumatta, ei välttämättä sitä enää saa mistään. Rehellisten kauppojen kanssa silti yleensä takuuasiat järjestyvät, koska heidän tietojärjestelmissään on kyllä tieto siitä että tuote on sinulle lähetetty.

Vierailija

Ok, kiitos tiedosta! Toimintatapa tuntui niin oudolta, niin kysyin. Eipä tuolta löydy edes toimitusehtoja, joten saanen olla onnellinen että olen ylipäätänsä tuotteet saanut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat