Sairaanhoitajan alasajo tulossa

Lisät pois

Olen työskennellyt 7v sairaalassa ja iso osa palkasta tietty tulee kaikenlaisien lisien kautta. Nyt olen kauhulla katsonut ja lukenut Postissa käytäviä TES-neuvotteluja joissa ollaan karsimassa kaikenlaisia lisä pois. Pääasiassa ilta- ja yölisän poistaminen tai pienentäminen. Jos nämä asiat menevät läpi postissa niin seuraavaksi olemme me vuorossa.

Samoin toinen asia mikä kauhistuttaa on siellä työvuoroluetteloon tehtävät muutokset. Ajatelkaa jos meillä, kun aamulla menet vuoroon voidaan sanoa että tänään sinulla onkin vaan 4 tunnin päivä kun vähän potilaita, vaikka alunperin oli merkitty 6h.  Tai jos aamulla hiljaista niin sanotaan että työaikasi alkaakin klo 9 eikä klo 7 vaikka olet silloin tullut töihin.

Näihin kaikkiin ja moniin muihinkin älyttömyyksiin siellä on varaa jos työnantaja puoli saa tahtonsa läpi ja sama tulee meillä eteen ensi vuonna TES neuvotteluiden kanssa. Karmeaa johtamista mutta mitä muuta voi sanoa kun siellä netin mukaan paljon Nokian entisiä johtajia.Yksi iso firma pilattu ja toinen menossa jo.

Kommentit (6)

Vierailija

Jos osaa ruotsia niin lähtekää ruotsiin / norjaan. Täällä Pohjanmaalla jo menossa isot asiat tämän asian eteen, otettu yhteyttä rekryfirmoihin ym. Ekassa junassa kannattaa lähteä koska kohta sielläkään meitä ei tarvita. Kaverini ollut Oslossa 5vuotta töissä ja kahden viikon työkeikasta saa käteen 3200-3700e (siis sitten tosiaan tekee paljon töitä). Asuminen ja reissut maksettu. Minä ja kaksi muuta ainakin lähdössä jos nämä asiat menee läpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se vain on harmi, että eitä, jotka aavistamme tulevan, on vähemmän kuin päänsä pensaaseen työntäviä.

Kannattasiko vaihtaa alaa jos tietää mihin suuntaan on menossa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat