Miksi useimmat suomalaiset kristityt ovat varakkaita?

Vierailija

En nyt niinkään tarkoita perus ev. lut. -tapakristittyjä, vaan esimerkiksi lestadiolaisia, helluntailaisia ja baptisteja. 

Olen itse huomannut lähipiirissäni, miten suurin osa tämänkaltaisiin suuntauksiin kuuluvista kristityistä on keskimääräistä varakkaampia. On esimerkiksi varaa elättää monia lapsia, hienot autot, suuret omakotitalot ja rahankäyttö muutenkin sellaista, että tavallinen ihminen menisi pian vararikkoon...

Onko kukaan muu huomannut lähipiirissään tällaista, vai olenko ainoa?

Kommentit (10)

Vierailija

Perheyritykset ja perintö. Tosin eivät heistä nyt oikeasti niin monet ole varakkaita, pakko vaan olla suuret talot, että koko perhe mahtuu kämppään sisälle.

Vierailija

Ovat usein yritteliäitä, verkostoituvat toistensa kanssa, rahaa ei kulu alkoholiin, tupakkaan, meikkeihin, kampaamokäynteihin yms. 

Vierailija

Meillä 4 lasta,kristittyjä kylläkin ihan.

Asutaan ja eletään leveästi.

Ei ryypätä eikä hurvitella turhia.ollaan säästäväisiä ja maanläheisiä..meillä on hyvä itsekuri..eletään kuin lessut ja moni pitääkin lessuina.

Vierailija

Ken antaa kymmenykset Jumalan valtakunnan työhön, hänet Jumala siunaa. Eli palkasta ennen veroja suoraan 10% seurakuntaan. Tulee moninkertaisena takaisin. 

Vierailija

Enemmän mä oon nähny uskiksia niiden kaikista huono-osaisimpien joukossa. Rahaa palaa kaikkeen turhaan kun ovat niin helposti höynäytettävissä, ammatit on luokkaa putkimies.. Odottelevat että jumala nostaa sieltä ahdingosta, tekemättä itse mitään sen eteen.

Vierailija

Asiaan on harvinaisen yksinkertainen selitys: kuten kaikki rotaryt, vapaamuurarit ynnä muut verkostot, niin myös lessut ynnä muut ovat tosiaan verkostossa, joka hyödyttää toinen toistaan. Piiri pieni, tai ei aina edes kovin pieni, pyörii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä oon nähny uskiksia niiden kaikista huono-osaisimpien joukossa. Rahaa palaa kaikkeen turhaan kun ovat niin helposti höynäytettävissä, ammatit on luokkaa putkimies.. Odottelevat että jumala nostaa sieltä ahdingosta, tekemättä itse mitään sen eteen.

Mitäs vikaa putkimiehessä on?Tienaa ihan kohtullisesti..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat