Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saada sivistyneempiä kavereita ja menestyä?

Menestyksen haluinen

Olen hyvin kiinnostunut politiikasta, taloudesta ja maailman menosta ylipäätään. Ongelmani on se että olen "eksynyt" duunarialalle ja kaveripiiristäni lähes kaikki, uudet sekä vanhat ovat sivistymättömiä, sellaisia hieman yksinkertaisia. Keskustelut ovat pinnallisia tai menestymisen kannalta turhia.
Haluaisin lisää ihmissuhteita joista on hyötyä tulevaisuuden kannalta. Haluaisin vaihtaa alaa tai perustaa oman yrityksen tulevaisuudessa.
Vinkkejä? Itse olen miettinyt johonkin yhdistykseen liittymistä, asuntosijoitus tai poliittinen tms.
Niin ja ikää minulla on 21v ja olen sosiaalinen.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

No, puolueeseen. Valitse mieleisesi ja rupea osallistumaan paikallistoimintaan.

Kaikissa puolueissa on ne sivistymättömät mänttipäänsä, mutta fiksujakin löytyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneet ihmiset haistavat tuollaiset pyrkyrit jo kaukaa.

Ei siinä ole mitään pyrkyrimäistä, että haluaa parantaa elämäänsä. Eräs parhaimmista tavoista on etsiä uusia, mielenkiintoisia ihmisiä, ja verkostoitua. Ymmärrän aloittajan tarpeen ihan hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paremman elämän, tiedon, sivistyksen ja ihmissuhteiden tavoittelu on suotavaa, ei pyrkyrimäistä. Kouluttaudu, liity puolueeseen jne. Jos et voi opiskella kokopäiväisesti, voit kuitenkin käydä kansanopistossa tms. Sieltä varmasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä.

Vierailija

Lapsellinen aloitus. Motiivit on väärät. Halveksuttavaa muiden haukkuminen.

Eteenpäinmeno pitäisi aloittaa itsensä kehittämisestä. Muuta tietä ei ole. Olet duunari. Ei vähääkään seuraasi parempi. Halveksuttava, kun alennat muita. Ja tahtoisit käyttää muita menestyjä ei. Se ei tule onnistumaan. Ihmisiin tutustutaan ilman taka-ajatuksia

Aloittaja ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremman elämän, tiedon, sivistyksen ja ihmissuhteiden tavoittelu on suotavaa, ei pyrkyrimäistä. Kouluttaudu, liity puolueeseen jne. Jos et voi opiskella kokopäiväisesti, voit kuitenkin käydä kansanopistossa tms. Sieltä varmasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä.

Ongelma ei ole se että itse olisin mikään yksinkertainen tampio. Kuulostaa itserakkaalta mutta olen ikäisekseni hyvinkin viisas. Ongelma on se, että ikäisiäni, jotka haluaisivat menestyä monella tasolla ei ole tai edes alle 25 vuotiaita ei tahdo olla. En myöskään hae "sivistyksellä" mitään oopperassa käyntiä tai kirjapiirejä.
Tunnen paljon hyvin varakkaita ja menestyneitä perheitä. Näiden perheiden vanhemmat ovat usein sellaisia, joita haluaisin kavereikseni, mutta nuorempina versioina. Perheiden lapset joiden kaveri taas olen ovat pääsääntöisesti patalaiskoja ja saamattomia, koska vanhemmat kustantavat. He ajttelevat, että "sitten joskus panostan, nyt otan rennosti kun olen nuori"
Paljon sekavaa sanottavaa, toivottavasti joku ymmärtää.

Aloittaja ap

Vierailija kirjoitti:

Eteenpäinmeno pitäisi aloittaa itsensä kehittämisestä. Muuta tietä ei ole. Olet duunari. Ei vähääkään seuraasi parempi. Halveksuttava, kun alennat muita. Ja tahtoisit käyttää muita menestyjä ei. Se ei tule onnistumaan. Ihmisiin tutustutaan ilman taka-ajatuksia

En hauku muita jos totean, että osa ihmisistä on yksinkertaisia ja heillä ei ole halua kehittää itseään. Tiedän paljon aikuisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä esim. Taloudesta ja rahankäytöstä mitään.
Kehitän itseäni. Luen kirjoja, luen lehtiä, katson uutisia, pörssiä päivittäin, yritän keskustella ihmisten kanssa kehittäviä asioita usein. Mielestäni tämä on sitä isensä kehittämistä. En tahdo käyttää ketään hyväksi. Uskon että moni sivistynytkin ihminen saisi minunkin ideoista ja ajatuksista paljonkin irti. Ei se olisi ollenkaan huono asia jos kaverini olisi vaikka nuori yrittäjä, joka haluaa kehittyä elämän kaikilla osa-alueilla.

Vierailija

Sama ongelma minullakin! Ja varsinkin, kun pitäisi esitellä näitä tyhjäpääkavereita (ovat kuitenkin rakkaita) miesystävälle tms... mutta joo.... esim. omistusasunto on "niiden muiden juttu, ei meillä ole sellaiseen varaa tai mahdollisuutta" sanoi yksikin kaverini... no, puhuisi vaan omasta puolestaan! Ovat ihan eri maailmasta ja se näkyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hauku muita jos totean, että osa ihmisistä on yksinkertaisia ja heillä ei ole halua kehittää itseään. Tiedän paljon aikuisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä esim. Taloudesta ja rahankäytöstä mitään.
Kehitän itseäni. Luen kirjoja, luen lehtiä, katson uutisia, pörssiä päivittäin, yritän keskustella ihmisten kanssa kehittäviä asioita usein. Mielestäni tämä on sitä isensä kehittämistä. En tahdo käyttää ketään hyväksi. Uskon että moni sivistynytkin ihminen saisi minunkin ideoista ja ajatuksista paljonkin irti. Ei se olisi ollenkaan huono asia jos kaverini olisi vaikka nuori yrittäjä, joka haluaa kehittyä elämän kaikilla osa-alueilla.

Opettelepa hieman nöyryyttä. Nuori yrittäjä ei muuten ole välttämättä lainkaan tuollainen sinun kuvailemasi "sivistynyt". Omasta ystäväpiiristäni 90% on yliopisto-opiskelijoita tai jo sielä valmistuneita ja ovat kyllä aivan tavallisia moukkia. Juovat kaljaa ja hilluvat alasti. Välillä joo keskustellaan vakavia, mutta ei oikeasti kukaan jaksa ystäväpiirissään jatkuvasti puhua "kehittäviä" asioita saatika työjuttujaan.

Aloittaja ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelepa hieman nöyryyttä. Nuori yrittäjä ei muuten ole välttämättä lainkaan tuollainen sinun kuvailemasi "sivistynyt". Omasta ystäväpiiristäni 90% on yliopisto-opiskelijoita tai jo sielä valmistuneita ja ovat kyllä aivan tavallisia moukkia. Juovat kaljaa ja hilluvat alasti. Välillä joo keskustellaan vakavia, mutta ei oikeasti kukaan jaksa ystäväpiirissään jatkuvasti puhua "kehittäviä" asioita saatika työjuttujaan.

En pidä sivistyneenä ihmistä koulutuksen perusteella. En myöskään sano että ei voi olla sivistynyt jos joskus hilluu alasti kaljaa juoden. Tunnen itse maistereita ja tohtoreita jotka ovat tyhjäpäitä. "Sivistynyt" on itseasiassa vähän väärä sana kuvailemaan tarkottamaani. Nuori yrittäjä ei välttämättä ole "sivistynyt", mutta luultavasti menestyksen haluinen ja tavoittelee elämässään jotain. Toki yrittäjiä monenlaisia yms.

Aloittaja ap

Vierailija kirjoitti:

Missä opiskelet? Sitä kautta usein tapaa samanhenkisiä ihmisiä.

En opiskele missään koulussa. Itseopiskelen kyllä. Kouluun olen miettinyt menemistä, ehkä ekonomiksi.

Vierailija

Mun mielestä aapeen kannattaisi liittyä johonkin paikalliseen yrittäjäjärjestöön tai nuorkauppakamariin tms. Tosin se edellyttäisi, että aapeelläkin olisi yritys. 

Voisin sanoa paljonkin sivistyksen, menestyksen ja onnistumisen suhteesta, joka on olemassa, vaikkei ihan yksioikoinen. Aapeen kannattaisi ehkä ensin selventää itselleen, mitä nöistä hön itse haluaa ensisijaisesti. Jos menestys on tavoite, sivistys saattaa olla väärä väline.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä sivistyneenä ihmistä koulutuksen perusteella. En myöskään sano että ei voi olla sivistynyt jos joskus hilluu alasti kaljaa juoden. Tunnen itse maistereita ja tohtoreita jotka ovat tyhjäpäitä. "Sivistynyt" on itseasiassa vähän väärä sana kuvailemaan tarkottamaani. Nuori yrittäjä ei välttämättä ole "sivistynyt", mutta luultavasti menestyksen haluinen ja tavoittelee elämässään jotain. Toki yrittäjiä monenlaisia yms.

Kyllä nuo minunkin ystäväni tavoittelevat elämässään paljonkin asioita ja ovat menestyksenhaluisia. Mutta he ovat ystäviä, ei mitään menestyksen välikappaleita ja hyödykkeitä.

Mene vaikka opiskelemaan ja verkostoidu siellä. Tai hommaa lätkänpelaajapuoliso. Kaikki on sinusta itsestäsi kiinni. Sinä verkostoidut, muut ihmiset eivät tule tekemään sitä puolestasi.

Ps. Tiesitkö, että "turhake"ystävilläsi voisi olla sinulle paljonkin annettavaa, mutta et huomaa sitä tuollaisella asenteella.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat