Ymmärrätkö mitä nihilisti tarkoittaa?

Vierailija

Sanaa käytetään yhä useammin ja huomannut että 9/10 tapauksissa termiä käytetään aivan väärin, naurattaa ihmiset jotka viljelee tätä ja muita "sivistyssanoja" ihan väärässä yhteydessä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä sinä oletat nihilistin tarkoittavan? Ei sanakirjoja/Wikipediaa tms...

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Tarkennuksena, että itsekin piti aikoinaan tarkistaa sanan merkitys, koska se ei auennut sen takia kun ihmiset käyttävät sitä niin monessa eri merkityksessä.

Itse välttelisin käyttämästä sanaa, jota en itse ymmärrä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pikkumainen, pilkun viilaaja, itara, parempi kuin imbesilli kuitenkin.

No kun just näitä se ei tarkoita, vaikka näiden sanojen synonyyminä sitä usein käytetään...

Vierailija

Muistaakseni nihilisti pitää moraalia subjektiivisena kokemuksena, eli ei olisi olemassa mitään Jumalaa tai muuta korkeampaa tahoa joka määrittelisi absoluuttisen oikean ja väärän. Nihilistisiä suuntauksia on useampia ja en todellakaan niitä kaikkia muista, mutta jokin niistä taisi kiistää myöskin sen, että ylipäätään mitään objektiivista tietoa olisi mahdotonta saada.

Ap, menikö edes osapuilleen oikein?

Vierailija

Nihilisti oon olevien oloen vastustaja. Jostain syystä liitän käsitteen myös Venäjän vallankunouksiin 1916 ja 1917, hissan tunneilla joka tapauksessa asia tuli vastaan :p

Olen itse usein kuullut sanaa käytettävän väärin merkityksessä opportunisti!

Vierailija

Olen huomannut saman, tässä maassa (ei pelkästään vauvapalstalla tai edes pelkästään internetissä) saa aina raapia päätänsä kun joku tuota ilmausta käyttää. Ajattelin huvikseni tarkistaa Wikipedian määritelmän, mutta termihän on määritelty aivan väärin Suomen wikissäkin. Ei sillä, että nämä käsittämättömät virhemääritelmät jotenkin kohtaisivat sen, kaikki ovat vetäneet määritelmän päästään. Ovatko suomalaiset oikeasti näin helvetin typeriä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat