Mieheni on tienannut hirveästi, eikä ole kertonut minulle
On tienannut yli 200 000 euroa ja meidän arjessa tulot, eivät ole näkyneet mitenkään. Ennen on tienannut jotain 50 000 vuodessa. Mitä ihmettä se on voinut tehnyt rahoilla? Heti tulee mieleen, että joku rakastaja vaati kalliita koruja, hotelleja ja virvokkeita. On nyt työmatkalla, eikä yllättäen vastaa puhelimeen. Heitänkö miehen tavarat pihalle ja vaihdan lukot ja puhelinnumeron?
Kommentit (55)
Kyllä naisen täytyy osoittaa liitossa, että on oikeutettu pääsemään käsiksi miehen huomattavaan käteisvirtaan.
Jätä! Parisuhteessa rahat kuuluu olla yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä! Parisuhteessa rahat kuuluu olla yhteisiä.
Paitsi silloin kun nainen tienaa enemmän. Silloinkin pitää jättää se sika!
Provohan tämä aloitus taitaa olla, mutta kommentoin miehenä joka tienaa paljon vaimoa paremmin ansio- ja pääomatuloja. En jaa tienestejäni sen enempää vaimon kanssa, kuukausittaiset kulut laitetaan puoliksi ja isoja hankintoja voin rahoittaa enemmän. Sen sijaan sijoitan ylimääräiset tienestit pahan päivän varalle, koska mielestäni jonkun se pitää tehdä, eikä vaimo näytä olevan kiinnostunut tai kyvykäs siihen. En silti pidä rahoja ominani tai kerää omaisuutta, jotta sen voisi törsätä. Mieluummin haluan jättää hyvän perinnön lapsilleni, jos/kun niin pahaa päivää ei tule että kaikki menisi.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä aloitus taitaa olla, mutta kommentoin miehenä joka tienaa paljon vaimoa paremmin ansio- ja pääomatuloja. En jaa tienestejäni sen enempää vaimon kanssa, kuukausittaiset kulut laitetaan puoliksi ja isoja hankintoja voin rahoittaa enemmän. Sen sijaan sijoitan ylimääräiset tienestit pahan päivän varalle, koska mielestäni jonkun se pitää tehdä, eikä vaimo näytä olevan kiinnostunut tai kyvykäs siihen. En silti pidä rahoja ominani tai kerää omaisuutta, jotta sen voisi törsätä. Mieluummin haluan jättää hyvän perinnön lapsilleni, jos/kun niin pahaa päivää ei tule että kaikki menisi.
Sama. Vaimo pistäisi kaiken sileäksi sitä mukaa kun sitä tulee, joten maksan ehkä 2/3 juoksevista kuluista ja lopun omista tuloistani sijoitan tai käytän yhteisen hyvän eteen siten miten parhaaksi näen. Kyllähän tuokin veti useamman viikon raivarit kun ostettiin mökki ja kävi ilmi että olin "pimittänyt" häneltä niin paljon rahaa, ettei lainaa tarvinnut ottaa - oli kuulemma ihan turhaan köyhäilty. Seuraava episodi on varmaan edessä, kun käy ilmi, että pojalle on opiskelukämppä jo ostettuna (tällä hetkellä laitettu vuokralle), mutta mitäpä ei mies perheensä hyvinvoinnin eteen kestäisi.
Ennen perhe oli myös yhteinen avunanto-ja työnjakoyritys, jossa jokainen kantoi kortensa kekoon. Jos molemmat uurastavat omalta osaltaan, niin kyllähän sen paremmin tienaavan tulot pitäs toisenkin elämässä näkyä. MIkäs perhe ja rakkaussuhde se on, missä ei rakenneta yhteistä hyvää? Ei oo ihme että menee pieleen. Mä tienaan paremmin kuin mieheni ja joka ikisellä ylijäävällä eurolla ilahdutan tasapuolisesti itseäni, lapsia ja häntä. Kaikki rahat menevät YHTEISEEN hyvään. Koska rakastan perhettäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne rahat ovat miehesi eikä sinun. Miksi hänen olisi pitänyt kertoa sinulle niistä? Niele katkeruutesi ja keskustele hänen kanssaan asiasta kasvotusten ennen kun teet mitään hätiköityä. Reaktiosi on verrattavissa siihen että mies tulee töistä kotiin ja huomaa sinun vaihtaneen lakanat sänkyyn ja heittää sinut ulos kun luulee että sinulla on toinen mies. :)
Esim sen takia olisi pitänyt kertoa, että jos toinen tienaa ja tekee pitkiä työpäiviä, toinen hoitaa lapsiakotona tai tekee mahdollisesti lyhennettyä työpäivää ja näin tukee toisen uraa. Rautalankaa, jos toinen on luopunut omasta urastaan toisen pönkittämisestä, ei silloin ole sinun ja minun rahoja, vaan yhteisiä.
Toisaalta, paraneeko kenenkään ura siitä että hankkii perheen? Olisiko mies tienanut enemmän, jos ei olisi vaimoa ja lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Ennen perhe oli myös yhteinen avunanto-ja työnjakoyritys, jossa jokainen kantoi kortensa kekoon. Jos molemmat uurastavat omalta osaltaan, niin kyllähän sen paremmin tienaavan tulot pitäs toisenkin elämässä näkyä. MIkäs perhe ja rakkaussuhde se on, missä ei rakenneta yhteistä hyvää? Ei oo ihme että menee pieleen. Mä tienaan paremmin kuin mieheni ja joka ikisellä ylijäävällä eurolla ilahdutan tasapuolisesti itseäni, lapsia ja häntä. Kaikki rahat menevät YHTEISEEN hyvään. Koska rakastan perhettäni.
Ainakin meillä perhe on vieläkin yhteisyritys, jossa tulot ja menot on yhteisiä. Se ratkaisee mitä jää viimeisen viivan alle, eikä omilla viivoilla ole niin väliä.
t.mies
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät mitä AP'n mies on suunnitellut niillä rahoillaan tekevänsä?
Jospa ap:n miehellä on peliongelma. Kaikki ylimääräinen on mennyt nettipokeriin.
AP täällä
Joo heitin sen sian pihalle ja laitoin eropaperit heti aamulla postiin
Tosin iltapäivällä ex soitti että huomasitkos että joku nimikaima oli tänään Iltalehdessä ja juntit työkaverit oli luullut sitä häneksi ja nauroin perään....suljin puhelimen
Vierailija kirjoitti:
AP täällä
Joo heitin sen sian pihalle ja laitoin eropaperit heti aamulla postiin
Tosin iltapäivällä ex soitti että huomasitkos että joku nimikaima oli tänään Iltalehdessä ja juntit työkaverit oli luullut sitä häneksi ja nauroin perään....suljin puhelimen
Ei tainnut olla AP, mutta hyvä pointti silti :)
Ruma olen kuin piru ja tyhmä kuin saapas, mutta johan tuo mies on minua 20 vuotta höynäyttänyt. Siinä sivussa se hankki asunnot kohta opiskelemaan lähteville lapsille ja itselleen kivan kesämökin. Minun ei ole tarvinnut euroakaan maksaan hänen hankinnoistaan, joten olen saanut omasta palkasta laittaa sen verran sivuun, että sijoitusasunnot takaavat minullekin mukavat tulot.