Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on tienannut hirveästi, eikä ole kertonut minulle

Vierailija

On tienannut yli 200 000 euroa ja meidän arjessa tulot, eivät ole näkyneet mitenkään. Ennen on tienannut jotain 50 000 vuodessa. Mitä ihmettä se on voinut tehnyt rahoilla? Heti tulee mieleen, että joku rakastaja vaati kalliita koruja, hotelleja ja virvokkeita. On nyt työmatkalla, eikä yllättäen vastaa puhelimeen. Heitänkö miehen tavarat pihalle ja vaihdan lukot ja puhelinnumeron?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Miten olette sopineet kulujen jakautumisen? Ja sitten toinen asia on se, että oletteko te lainkaan ystäviä keskenänne?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On tienannut yli 200 000 euroa ja meidän arjessa tulot, eivät ole näkyneet mitenkään. Ennen on tienannut jotain 50 000 vuodessa. Mitä ihmettä se on voinut tehnyt rahoilla? Heti tulee mieleen, että joku rakastaja vaati kalliita koruja, hotelleja ja virvokkeita. On nyt työmatkalla, eikä yllättäen vastaa puhelimeen. Heitänkö miehen tavarat pihalle ja vaihdan lukot ja puhelinnumeron?

Ihan hämärä aloitus. Miten olet yht äkkiä saanut selville, ja kauanko mies on tienannut paremmin? Mistä tiedät, että rahat eivät ole säästössä?

Vierailija

Haha :D MItä helvettiä miehesi rahat sinulle kuuluu. Ole iloinen että sulla edes on mies. Mä kyllä lähtisin tuollaisen uhrilampaan luota.

Vierailija

Ne rahat ovat miehesi eikä sinun. Miksi hänen olisi pitänyt kertoa sinulle niistä? Niele katkeruutesi ja keskustele hänen kanssaan asiasta kasvotusten ennen kun teet mitään hätiköityä. Reaktiosi on verrattavissa siihen että mies tulee töistä kotiin ja huomaa sinun vaihtaneen lakanat sänkyyn ja heittää sinut ulos kun luulee että sinulla on toinen mies. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat ovat miehesi eikä sinun. Miksi hänen olisi pitänyt kertoa sinulle niistä? Niele katkeruutesi ja keskustele hänen kanssaan asiasta kasvotusten ennen kun teet mitään hätiköityä. Reaktiosi on verrattavissa siihen että mies tulee töistä kotiin ja huomaa sinun vaihtaneen lakanat sänkyyn ja heittää sinut ulos kun luulee että sinulla on toinen mies. :)

Kuuluuhan se esim. kulujen jakamisessa. Ei toki ap taskurahaan ole oikeutettu, mutta jos mies osallistuu talouteen todellista pienemmän tulovirran mukaan, ei ole reilua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Esim sen takia olisi pitänyt kertoa, että jos toinen tienaa ja tekee pitkiä työpäiviä, toinen hoitaa lapsiakotona tai tekee mahdollisesti lyhennettyä työpäivää ja näin tukee toisen uraa. Rautalankaa, jos toinen on luopunut omasta urastaan toisen pönkittämisestä, ei silloin ole sinun ja minun rahoja, vaan yhteisiä.

Vierailija

Jos minun mieheni tienaisi salaa hirveitä summia, en tyytyisi vain heittämään tavaroita pihalle. Minä polttaisin ne, sillä onhan hänellä pakko olla varaa hankkia uudet, jos tienaa kauhesti eikä muka haaskaa niitä johonkin hupakkoon. Naisten on pidettävä yhtä muuten naisen euro ei ikinä kasva miehen euroa suuremmaksi.

Vierailija

Kannattaa aina pitää omat tilit, ettei ämmä pääse tuhlaamaan. Aloittajakin olisi halunnut törsätä miehensä rahat matkoihin, vaatteisiin ja ties mihin muihin arjen turhuuksiin. Nyt mies on voinut säästää ja sijoittaa varojaan ja pystyy tulevaisuudessa tarvittaessa jeesaamaan esimerkiksi lapsia opintojen aikana, vanhempiaan eläkepäivillä tai sairauden/työttömyyden yllättäessä perheen talous ei romahda välittömästi.

Vierailija

Minunkin mieheni tulot näkyivät tänään netissä. Hän tienaa noin 10 kertaa sen, mitä minä keskipalkkainen saan kokoon. Mutta ne on miehen rahoja, ei niiden pidä minun arjessani näkyä. Pystyn maksamaan ihan itse omat menoni enkä ulvo, että rahat on yhteisiä. Meillä kulut maksaa se, joka kulut aiheuttaa eikä suinkaan tulojen mukaan. Olisi alentavaa, jos mies joutuisi maksamaan vaatteeni siksi, että molempien pitää osallistua menojen maksamiseen samassa suhteessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat