Kaikista mielialalääkkeistä ihan paska olo

Vierailija

Olen kokeillut ties kuinka montaa merkkiä ja aina on joitain ikäviä sivuoireita ja olo on lopulta huonompi kuin ilman. Voiko olla ettei nuo toimi kaikilla? Ruokahalut katoavat jokaisesta lääkkeestä ja olo on sekava. Miksi syödä niitä lääkkeitä? Tosin ilman niitä olen myös huonossa kunnossa.

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla tuli myös. Eräs psykiatri sitten lopulta sanoikin että tutkimusten mukaan jopa kolmasosa on sellaisia, kun ei saa apua lääkkeistä, eli en ihan harvinainen poikkeus ollut.

Ja kokeiltiin monentyyppisiä eri lääkkeitä, ja ne jakautui lähinnä kahteen ryhmään: ne jotka ei auttaneet yhtään masennukseen ja ne, jotka aiheuttivat kammottavat sivuvaikutukset. Esim. neuroleptit (Ketipinor) kyllä turrutti masennusta pois, mutta sivuvaikutukset oli niin järjettömät etten pystynyt niitä käyttämään. Mirtatsapiini lihotti hetkessä 30 kg kun teki minusta ahmimiskoneen, eikä edes auttanut itse masennukseen. Paroksetiini, fluoksetiini: niin kamalia fyysisiä oireita että masennus väistyi lähinnä sillä, kun pelkäsi että tähän nyt ihan fyysisesti kuolee. 

Lopulta onneksi paranin masennuksesta ajan kanssa itsestään. Viinalla lähinnä lääkitsin itseäni vaikeimpien aikojen yli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ettei lääkkeet toimi kaikilla mutta lääkärit ei sitä kyllä suostu uskomaan.

Kyllä lääkärit tämän tietävät, usko pois. Juttu vaan on ikävä kyllä niin, että julkisella puolella ei oikein ole muuta tarjota. Terapia on kallista ja siksi julkisella siihen on todella pitkä jono ja määrää on rajoitettu. Lääkäri ei voi oikein muuta tehdä kuin määrätä lääkkeitä jotka saattavat helpottaa potilaan oloa. Se on ihan tiedossa ettei lääkkeet kaikkia auta. Kuitenkin tilastollinen hoitovaste on hyvä, joten on aina kannattavampaa kokeilla vaikka useampaa erilaista lääkettä jos jokin niistä toimisi, kuin levitellä käsiä ja todeta että no can do.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat