Kaipaatko joskus Radiomafiaa? Kuuntelisitko, jos vielä olisi toiminnassa?

Vierailija

Teininä tuli todella paljon kuunneltua Radiomafiaa. Rantarockin tapahtumat livenä, Koe-eläinpuistoa, Metalliliittoa, Härdelli, heinähässäkkää. Sunnuntaisin top40 lista. Ainiin ja lauantaisin? taisi tulla alivaltiosihteerit. Tooodella monipuolista ohjelmaa vaan toista se on nykyään. Jokainen kanavalla tietty kohderyhmä ja YleX tietty jollakin tapaa muistuttaa Mafia-aikoja vaan soittolistasta en niin diggaa :/

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Sehän oli hienointa ysärillä, kun toimittajat sai itse valita musiikit. Oli oikeasti vähän erilaista tarjontaa. Nykyään joka kanavalla soittolista. Ja aamujuontajat, jotka kuulostavat ihan samoilta. Paitsi ne Aamulypsyläiset, jotka kuulostavat 15-vuotiailta.

Vierailija

Meni todella monta vuotta, ennen kuin aloin uudestaan kuunnella radiota Radiomafian lopettamisen jälkeen. Ei yksinkertaisesti mistään tullut mitään kuunneltavaa. Kun ostimme digiboksin vuonna 2005, sitä kautta kuuntelimme jonkin aikaa Yle Q:ta, mutta sitten Yle kaikessa viisaudessaan katsoi parhaaksi lopettaa senkin. Meni taas monenmonta vuotta, ennen kuin Radio Nostalgia aloitti Turun taajuutensa vuonna 2012, ja sitten meillä onkin kuunneltu yksinomaan sitä. Voi olla, että Radiomafia ei enää jaksaisi minua kiinnostaa, ainakaan, jos sinne tulisi nuorempaa porukkaa tekemään ohjelmia. Jos vanha lössi saataisiin kokoon, ehkä sitten, mutta muuten ei. Olen tyytyväinen Radio Nostalgiaan, varsinkin sen musiikkivalintoihin, vaikka silläkin kanavalla tuppaa nykyisin olemaan liikaa puhetta.

Vierailija

Radiomafialla oli hyviä, johonkin tiettyyn tyyliin sopivia ohjelmia. Pidin Pilttuusta, Räkärodeosta, Metalliliitosta ja muista hyvin tehdyistä kokonaisuuksista.

Matti Puhtila tapasi aloittaa sunnuntaiaamuna kello kolmelta aina Johnny Winterin rock'n'roll-karjaisulla alkavalalla Johnny B Goodilla. Ja sitten soitettiinkin perusrokkia, bluesia, kantria ja progea. Hieno homma, jos ei nukuttanut ollenkaan, eikä nukuttanut useinkaan, kun tätä ohjelmaa kuunteli.

Eve Roposella oli joskus ihan kuunneltavia ohjelmia, jotka lähetettiin juuri ennen Puhtilan ohjelmaa.

Vapaa vyöhyke oli joskus aika mielenkiintoista kuunneltavaa. Siinä käsiteltiin muistaakseni kaikenlaisia marginaali-ilmiöitä.

Eikä pidä unohtaaa pitkää sarjaohjelmaa, jossa käytiin läpi suomalaisen rockmusiikin historia 50-luvulta tähän päivään, siis tuolloin 90-luvulle saakka. Se taisi perustua Jee jee jee - suomalaisen rockin historia -nimiseen kirjaan. Sarjassa suomalaiset muusikot kertoivat omalla äänellään asioista, muistelivat menneitä.

Vierailija

Ja totta kai Kimmo Miettisen Yölätti. Siinä oli tyyliä, kun hän juhannusyönä laittoi soimaan HPK:n kannatuslaulun. :)

Tero Lietteen Rockrammi oli myös hyvä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyinen eroaa siitä?

YleX:stä ja Radiomafiasta ei voi puhua edes samana päivänä, jos ajatellaan ohjelmien laatua.

Vierailija

Kaipaan kyllä, juuri pari viikkoa sitten muistelin haikeudella, mahtava radio. Pakko linkata vielä Tarja Kulho ja Ystävät :D

https://www.youtube.com/watch?v=Gs1Ecz_C2Xc&list=PLJ3z6WYUn-BnTktVI3A_bT...

"Halataanko? Halataan vaan."  LOL

Yllätyin yhtenä päivänä kun kuuntelin autossa Novaa ja tajusin että jotain asiallista keskusteluohjelmaa juonsi Paula Noronen, siis tämä Radiomafian sketsiohjelmien tekijä.

Myös Piraattiradio Mirva oli hänen sketsinsä

https://www.youtube.com/watch?v=Xyp10dXLJqs

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli hienointa ysärillä, kun toimittajat sai itse valita musiikit. Oli oikeasti vähän erilaista tarjontaa. Nykyään joka kanavalla soittolista.

Radiomafiassa ei alussa ollut soittolistoja, mutta tulihan ne myöhemmin sinnekin (en osaa sanoa tarkkaa ajankohtaa). Itse kuuntelin Mafiaa eniten sen ensimmäisinä vuosina, ja muistan että olin aika pettynyt sen kanavan ohjelmistoon. Joku voisi kuvata silloista ohjelmistoa "anarkistiseksi", mutta minusta se monesti kuulosti siltä kuin hullut olisivat ottaneet vallan mielisairaalassa. Vanha Rockradio oli asiallinen ja hyvin toimitettu ohjelma, mutta sen henki ei jatkunut Radiomafiassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat