Sinä, joka ränkkäät WC:n ovenkahvaa
Miksi ränkkäät WC:n ovenkahvaa, vaikka selvästi siinä kahvan ylä- tai alapuolella on sellainen merkki, joka ilmaisee tilan olevan varattu? Etkä edes usko kertayrittämällä, vaan sitä kahvaa pitää nykiä oikein useamman kerran. Kyllä se vaan on edelleenkin varattu ja lukossa, kun ensimmäisellä painalluksellakaan ei auennut.
Ei ehkä suurimpia murheita maailmassa, mutta vituttaa silti.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Aion jatkossakin renkuttaa ja jopa paukuttaa ovea nyrkillä, jos joku miehittää yleisen vessan ylettömän pitkäksi toviksi.
Tästä tuli mieleen tapaus yli 20 vuoden takaa. Olin Portugalissa reissussa ja syömässä yhdessä pikku ravintolassa. Paikka oli sellainen, johon matkan järjestäjä vei jengin lounaalle. Ruoka olikin aivan ihanaa, mutta kun tuli tarve päästä naisten vessaan tulikin iso ongelma. Vessoja oli vain tasan yksi ja se oli varattu. Meitä oli jonossa varmaan parikymmentä ja vessa pysyi varattuna. Lopulta porukka hermostui ja alkoi hakkaamaan ovea ja huutamaan, että täällä on jono, äkkiä ulos sieltä. Osa alkoi jo käyttämään miesten vessaa ja voitte arvata, kuinka kieroon sitä katsottiin, mutta hätä oli ja jonnekin oli pakko päästä. Pitkän noin vartin kestäneen jonotuksen jälkeen naisten vessasta tuli ulos nainen ilmeisesti noin 10-vuotiaan tyttärensä kanssa. Me katsoimme häntä murhaavasti ja nainen vilkaisi pitkää vessajonoa ja häipyi alta aikayksikön jonnekin. Ravintolasalissa häntä ei enää nähty.
Jos odotan vessakopin vapautumista ja alkaakin tuntua siltä, että siellä ei olekaan ketään, lukko vain on rikki ja punaisella, niin koputan (ensin hillitysti, sitten kovemmin). Ja toivon, että mulle vastataan, että "varattu", jos siellä on joku.
Kahvan nykiminen on tosi epäkohteliasta. Se myös todellakin säikäyttää, jos sitä täysin voimin tehdään. Sitten menee ujon pissan houkuttelemiseksi.
Kun olen jonottamassa koppiin niin vierestä joskus näen, kuinka joku älykääpiö marssii suoraan rynkyttämään kahvoja katsomatta yhtään, että punaisella ovat ja huomioimatta yhtään muita jonottajia. Miettii vain, että mitä niiden päässä liikkuu.
Mitä enemmän kahvaa räpellät, sitä kauemmin olen vessassa. Kyllä minulla on aikaa ja vittumaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Paskalla ei kyllä vessoissa saisi käydä. Ainakaan missään kaupungilla.
"Käy Muumilaaksoon! Paapapapaaapa...."
Vierailija kirjoitti:
Siksi että sinä yleisessä wc:ssä munija tajuaisit, että on muitakin, joiden sinne pitäisi päästä.
No kyllä junassa varsinkin on tultu rynkyttämään ennen kuin olen edes housuja ehtinyt laskea. Kolmessa sekunnissako housujen läpi kusta pitäisi?
Luuletteko te, että se rynkyttäminen auttaa jotain? Mulla on tuo sama, kuin jollaint toisella, että rakko herkeää toimimasta ja minuutista tulee äkkiä neljä minuuttia sen rynkyttämisen takia. Eli jos haluatte hidastaa käyntiäni vessassa, saatte rynkyttämisellä minut viipymään pitempään. Mutta tosiaan, niitä rynkyttäjiä on vaikka ei ole itse ehtinyt edes istahtaa pytylle.
En pysty kusemaan yhtään nopeammin, vaikka kuinka rynkytätte. Mulla myös on hidastoiminen rakko, joten en saa kustua parissa sekunnissa mitenkään. Se ei yhtään nopeudu rynkyttämisellä, enkä jätä sen takia kesken. Se rynkyttäminen siis on ihan turhaa. Jos taas joku on paskalla, sama homma. Luuleeko joku oikeasti sen rynkyttämisen auttavan mihinkään? jos alkaa 20 min mennä, sitten voi sanoa junassa konduktöörilla tai kauppakeskuksessa vartijalle. Olen kerran ollut tilanteessa, jossa vessassa oli saanut sairaskohtauksen. Siinäpä rynkytitte, kun tajuttomana oli. Onneksi oli järkeä hakea henkilökuntaa paikalle.
Pitäis varmaan joskus tahallaan antaa sen oven avautua jos on noin pakko päästä yleisöksi kun paskon ja kusen. Vois vielä nostaa jalan seinää vasten ja näyttää koko shown ala natural. Ehkä vähentäs sitä halua tunkea sinne vessaan samaan aikaan.