Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksa-arvo koholla. Miksi?

Vierailija
02.11.2015 |

Kävin verikokeissa ja maksa-arvo oli reilusti koholla? Lääkärin kanssa puhuessa ei keksitty mitään järkevää syytä siihen. Onko kellään muulla ollut näin ja mistä on johtunut?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut mitään oireita tai olitko verikokeiden oton aikaan kipeänä tms? Luultavasti lääkäri haluaa ultrata sisäelimet jos maksa arvot eivät alene. Tällöin saadaan osviittaa sisäelinten koosta, mahdollisista pesäkkeistä ym. 

Olen itse mennyt päivystykseen vatsakipujen takia, jolloin löydettiin kohonneet maksa-arvot. Tehtiin sitten hepatiittitestit ja ultraus, jossa todettiin mm maksan normaali koko, ei sappikiviä ym. Maksa-arvotkin normalisoituivat parissa viikossa. Syytä ei koskan löytynyt, mutta lääkäri sanoi, että ns selittämättömät vatsakivut ja maksa-arvot ovat yleinen ilmiö, josta ei kannata olla huolissaan kun jatkotutkimuksissa ei mitään poikkeavaa selvinnyt.

No nyt on ollut näitä vatsakipu kohtauksia muutaman kerran lyhyen ajan sisällä ja kova flunssa vähän ennen verikokeita. Lääkärin kanssa puhuin kyllä näistä ja oli sitä mieltä, ettei pitäisi vaikuttaa.

Ap

Vierailija
22/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liikut? Oletko ns. Laihaläski?

Että pääseekö sisälelimet rasvoittumaan liikunnanpuutteesta?

Entä kilppariarvot?

Itselle kilpirauhaslääkitys tasapaino auttoi sisäisen rasvan poistumisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten liikut? Oletko ns. Laihaläski?

Että pääseekö sisälelimet rasvoittumaan liikunnanpuutteesta?

Entä kilppariarvot?

Itselle kilpirauhaslääkitys tasapaino auttoi sisäisen rasvan poistumisessa.

Liikun useamman kerran viikossa ja treenaan ns tavoitteellisesti ja syön terveellisesti. Kilpirauhasarvot katsottiin samalla ja ne olivat kunnossa.

Ap

Vierailija
24/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä määrin ruoka vaikuttaa ?

Kasviksissa voi olla säilöntä- ja torjunta-ainejäämiä. Runsas kasvisten syönti voi olla yllättäen epäterveellistä, jos niistä saa myrkkyjä.

Vierailija
25/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä kertonut lisäravinteiden ja luontaistuotteiden käytöstä.... veikkaan näitä.

Vierailija
26/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olivat koholla? Työkaverilla olivat arvot todella ylhäällä, ja syyksi paljastui hyvälaatuinen kasvain. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta älä tyydy siihen, jos lääkäri määrää aina vaan uusia kontrolleja kuukauden, kahden päähän. Työkaverin arvot tulivat ilmi työterveystarkastuksessa, ja terkka ei meinannut millään uskoa hänen vakuuttelujaan, että ei ne voi alkoholinkäytön takia olla koholla. Määräsi vaan aina uuden kontrollin. Lopulta työkaveri varasi itse ajan lekurille, joka vilkaisi arvoja ja sanoi saman tien, että ei ryyppäämällä sellaisia arvoja saa edes aikaan.

Vierailija
27/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vielä kertonut lisäravinteiden ja luontaistuotteiden käytöstä.... veikkaan näitä.

Anteeksi, mielestäni vastasin jo, mutta ilmeisesti se katosi jonnekin. Olen syönyt Vihreä tee -kapseleita ja jätän ne nyt kokonaan pois.

Ap

Vierailija
28/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olivat koholla? Työkaverilla olivat arvot todella ylhäällä, ja syyksi paljastui hyvälaatuinen kasvain. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta älä tyydy siihen, jos lääkäri määrää aina vaan uusia kontrolleja kuukauden, kahden päähän. Työkaverin arvot tulivat ilmi työterveystarkastuksessa, ja terkka ei meinannut millään uskoa hänen vakuuttelujaan, että ei ne voi alkoholinkäytön takia olla koholla. Määräsi vaan aina uuden kontrollin. Lopulta työkaveri varasi itse ajan lekurille, joka vilkaisi arvoja ja sanoi saman tien, että ei ryyppäämällä sellaisia arvoja saa edes aikaan.

Olen samaa mieltä. Lääkäri kyseli kyllä tarkkaan alkoholin käytöstä. Täytyy nyt katsoa sinne kuun loppuun kun tulee ne tarkemmat kokeet, että mitä siellä näkyy.

Ap

Vierailija
29/29 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Lääkäri kyseli kyllä tarkkaan alkoholin käytöstä. Täytyy nyt katsoa sinne kuun loppuun kun tulee ne tarkemmat kokeet, että mitä siellä näkyy.
Ap

ok, pidetään peukkuja, että rohtovalmisteiden pois jättäminen auttaa. Vaadi kk lopussa sitten tarkempia tutkimuksia, jos ei arvot ole normalisoituneey. Työkaverilla oli arvo jotain ihan posketonta, muistaakseni parissa sadassa. Älä kysy kumpi arvo, tästä on jo pitkä aika. Työkaveri leikattiin ja on täysin terve nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä