Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltapäivälehtien tulopaljastukset: mistä koostuvat?

Vierailija

Hei!

Olisin halunnut tietää, mistä nuo tulot koostuvat? Ansiotulot + mahdolliset pääomatulot mutta kuuluuko summaan myös luontoisedut kuten täysautoedun tuoma arvo? Mistä tähän löytyisi vastaus? Kuulostaa hullulta mutta tapailemani miehen pitäisi omien puheidensa mukaan löytyä yli 100k tienaavien listalta mutta ei löydy. Ja ennen kuin kukaan ehtii aloittaa, minä en ole hänen rahojensa perässä mutta ihmetyttää miksi on kertonut niistä virheellisesti. Ja kävin asian tarkistamassa siksi, että tiedän tuttavieni katsovan tarkkaan noita listoja ja halusin tietää mitä siellä on. 

Kommentit (4)

Vierailija

Kyllä siinä on kaikki  tulot laskettu yhteen, sitten tehty vähennykset ja saatu verotettavat tulot. Oli ne sitten palkkaa tai verotettavia etuja. Mutta kannattaa muistaa, että esimerkiksi asuntolainan korkoja saa vähentää, sijoitusasunnon korot saa vähentää jopa täysimääräisinä, ja lisäksi on erilaisia työhuonevähennyksiä, työtulosta muuten vain tehtäviä vähennyksiä jne.

Vierailija

Luontoisedut ovat verotettavaa tuloa eli sisätyvät näihin lukuihin. En tietenkään tunne tapaustasi, mutta hyvin usein miesten tulot pyrkivät puheissa hieman joustamaan, kun on naista näkyvissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan yli 120 000 € tienaavien. Sitä pienemmillä tuloilla ei pääse vielä listalle. 

Hups! Olin varma että IS:n sivuilla oli 100 000 €. Tämä selittääkin luultavasti tilanteen. Ihmettelin toden teolla, sillä miehellä ei pitäisi olla mitään syytä valehdella minulle. 

Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat