Suukotatteko te lapsianne suulle?

Vierailija

Kaverini kauhisteli, kun huomasi minun suukottelevan lapsia otsalle, poskelle ja suulle. Miksi omaa lasta ei saisi suukotella?

Kommentit (12)

Vierailija

En, mutta mun 3-vuotias suukottaa minua suulle, enkä viitsi siitä jatkuvasti moittiakkaan. Eiköhän se sen lopeta viimeistään teini-iässä.

Vierailija

Kyllä. Lapsuudenkodissanikin pussattiin suulle, joten en pidä mitenkään outona. Minulla ei ole ollut yhtään reikää, ei myöskään veljelläni (tuohon karies-juttuun).

Vierailija

Suukotellaan suullekin.Tai suukoteltiin, kun olivat pieniä.

Mulla on reikiä 0, ollut aina ja hammaslääkäri sanoi vähän vitsillä, että mun tosiaan kannattaa suukotella lapsia suulle ja vaikka nuolla lusikka, kun on näin harvinaisen hyvä bakteerikanta. Eli tavallaan tartuttaa sitä hyvää lapsille. Miehellä ei ihan niin hyvä tilanne, mutta hänelläkin vissiin kaksi kertaa hampaita paikattu.

No, nuorin on nyt 13 v. ja kenelläkään ei ole ainoatakaan reikää hampaissa, vaikka ollaan oltu hyvinkin lepsuja hampaiden pesussa. Toki siis tietenkin pesty on aamuin ja illoin, mutte ei olla oltu hysteerisen tarkkoja. Ja suukoteltu tosiaan on ja ovat juoneet toistensa mukeista vettä ja reissussa ollaan jaettu vesipullo jne.

Mutta ihan suukottelumielessä, en näe mitään outoa suulle suukottamisessa. Toki se nyt tietty on vaan pusu, ei mikään suudelma. Ja kyllä ne siitä vierottuvat viimeistään teini-iässä.

Vierailija

Hammaslääkäri on pelotellut karieksen leviämisellä niin hyvin, että suukotan vaan poskille ja otsalle."

Eikä aiheetta pelotellut, sillä siitä löytyy paljon tutkittua tietoa. Meillä lapset 15v. ja 17v. eikä yhtään reikää hampaissa, mutta eipä lapsia ole pussattu lapsena suulle

Vierailija

Lapseni pusuttelevat suullekin, enkä moiti, mutta itse mieluummin poskelle ja otsalle. Ja kariespelkoisille, niin itsellä ainakin on huulet tiiviisti kiinni ja etenkin vanhempi lapsi osaa jo antaa ihan ns kuivan pusun, eli mitään sylkeä ei kyllä vaihdu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat