Miksi kävelijät ei noudata liikennesääntöjä?

Vierailija

Käyn yleensä lenkkeilemässä lähiympäristön omakotitaloalueilla, joilla ei juurikaan ole jalkakäytäviä, vaan kävelemään joutuu autotien laitaa. Itse kävelen tietenkin vasenta laitaa, koska kyseessä autotie. Kuitenkin lähes kaikki vastaantulijat kävelee oikeaa laitaa, eikä tee elettäkään kiertääkseen minut. Minä olen melkein aina se, joka joutuu koukkaamaan, vaikka itse noudatan liikennesääntöjä. Todella ärsyttävää, kun toistuu 10 kertaa lenkin aikana. Mikä siinä on niin vaikeaa? Sitten kun viimein pääsee pyörätielle tai jalkakäytävälle, niin vastaan tulee koirantaluttaja laumansa kanssa vasenta laitaa pitkin, koska pusikko on sillä puolen. Jes.

Kommentit (15)

Vierailija

Vaikka koulussa olisi liikennekasvatusta niin se kaikuu kuuroille korville,  jos omat vanhemmat eivät välitä säännöistä. Esimerkin voima on parasta kasvatusta. Tähän liittyen tai liittymättä lisään vielä oman ihmetykseni lapsista joilla ei ole minkäänlaisia heijastimia vaatteissaan, polkupyörän valoista puhumattakaan. Miten vastuuttomia voi vanhemmat olla?!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska koulussa ei ole liikennekasvatusta. Uskonnon voisi korvata sillä. Pelastuisi enemmän ihmisiä.

Eikö muka enää ole? Ainakin omassa lapsuudessani oli 90-luvulla.

Vierailija

Lain mukaan saa kävellä myös oikeaa reunaa, jos se on turvallisempaa, eikä tarvi esimerkiksi ylittää tietä.

Itseä ei pahemmin purista pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden törttöily, omalla hengellään he siinä pelaavat.

Vierailija

Linkkaatko tämä säännön, kiitos! Voisitko sinä olla mahdollisesti väärässä?! Sinähän joudut väistelemään näitä "väärällä puollella" kulkijoita...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska koulussa ei ole liikennekasvatusta. Uskonnon voisi korvata sillä. Pelastuisi enemmän ihmisiä.

Tää oli kyllä paras idea koskaan. Varmasti säästyisi monia ihmisiä, toisin ku uskonnon opetuksella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein aina se, joka joutuu koukkaamaan, vaikka itse noudatan liikennesääntöjä. Todella ärsyttävää, kun toistuu 10 kertaa lenkin aikana. Mikä siinä on niin vaikeaa? Sitten kun viimein pääsee pyörätielle tai jalkakäytävälle, niin vastaan tulee koirantaluttaja laumansa kanssa vasenta laitaa pitkin, koska pusikko on sillä puolen. Jes.

Olet harrastamassa liikuntaa ja häiritsee, että joudut liikkumaan vähän enemmän? 

En minä tiedä, miksi jalankulkijat teillä päin noin tekevät, mutta enemmän ihmettelen harmistumistasi. 

Koiranulkoiluttajatapauksessa on tietenkin järkevämpää pitää koirat puskan puolella. Etkö voi itse vähän joustaa? (Huom. minulla ei ole koiraa, tämä on koirattoman jalankulkijan puolueeton näkemys :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan saa kävellä myös oikeaa reunaa, jos se on turvallisempaa, eikä tarvi esimerkiksi ylittää tietä.

Itseä ei pahemmin purista pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden törttöily, omalla hengellään he siinä pelaavat.

No ei mahda olla turvallisuus syynä, jos kyseessä on hiljainen asuinalue, missä tiet on talojen reunustamia. Eri asia jossain valtatien varressa, jossa vastaantulijoita ei juuri tule muutenkaan. Jos kävelijöitä on enemmän, niin olisi kaikkien kannalta helpompaa ja turvallisempaa, jos käveltäisiin vaan sitä vasenta laitaa, niin kenenkään ei tarvitse koukkailla keskelle tietä. Synnyinkaupungissani tämä sääntöjen noudattaminen tuntuu sujuvankin, mutta pääkaupunkiseudulla ei.

T. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein aina se, joka joutuu koukkaamaan, vaikka itse noudatan liikennesääntöjä. Todella ärsyttävää, kun toistuu 10 kertaa lenkin aikana. Mikä siinä on niin vaikeaa? Sitten kun viimein pääsee pyörätielle tai jalkakäytävälle, niin vastaan tulee koirantaluttaja laumansa kanssa vasenta laitaa pitkin, koska pusikko on sillä puolen. Jes.

Olet harrastamassa liikuntaa ja häiritsee, että joudut liikkumaan vähän enemmän? 

En minä tiedä, miksi jalankulkijat teillä päin noin tekevät, mutta enemmän ihmettelen harmistumistasi. 

Koiranulkoiluttajatapauksessa on tietenkin järkevämpää pitää koirat puskan puolella. Etkö voi itse vähän joustaa? (Huom. minulla ei ole koiraa, tämä on koirattoman jalankulkijan puolueeton näkemys :)

No niinhän minä joustankin! Minähän se aina kiertelen vastaantulijoita. Koirat kierrän aina olivat millä puolella tahansa, koska ymmärrän, ettei niitä ole kiva alkaa kiskoa toiselle puolen/keskelle tietä yhden ihmisen kiertääkseen.

Mutta siis ei se minusta ole kivaa poiketa vähän väliä keskelle tietä sen takia, kun vastaantulija kävelee väärää puolta. Odottaa aina, että vaihtaako se puolta, onko se aikeissa kiertää? Ai ei... no kierränpä sitten minä taas. Ja kyllä minä katson, että minulla pitäisi olla etuajo-oikeus, jos minä kävelen vasenta laitaa, koska sitä puolta pitäisi ensisijaisesti kävellä. Ihan sama, vaikka poikkeustapauksissa voi kävellä oikeallakin, kun kyseessä ei edes ole mikään poikkeustapaus ja vastaantulija itse kävelee "väärää" puolta.

T. Ap

Vierailija

Ihanaa.

Ennen luulin, että vain autoilijoilla on noussut pissi päähän. Sitten huomasin, että pyöräilijöllon tilanne vielä pahempi. Nyt on sitten selvää, että ihan kaikilla liikenteen ryhmillä on samanlainen asennevamma. Nyt vielä puuttuu, että joku kuolee, kun jalankulkijat eivät osaa väistää toisiaan, vaan jäävät tappelemaan siitä, kumpi väistää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat