Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan hakeminen vanhempainlomalla

09.02.2006 |

Eli siis pitäiskö työpaikkahakemuksessa mainita olevansa vanhempainlomalla ja voiko se vaikuttaa haatatteluun pääsemiseen? Jos siis kuitenkin voi aloittaa parin kuukauden sisään työt? Mulla on siis vakituinen työpaikka, mutta yritän hakea uutta työpaikkaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin haastatteluun, mutta en saanut paikkaa. Olin heidän mielestään hommaan " liian hyvä" ja olisin todennäköisesti siinä pitkästynyt (jälkeenpäin ajatellen oli kyllä totta, vaikka siinä tilanteessa harmitti).

Lisäksi luultavasti en olisi ollut valmis vielä laittamaan lastani hoitoon, sillä työ olisi alkanut melkein puoli vuotta liian aikaisin eli olin ajatellut olla hoitovapaalla. Tämä varmasti myös vähän paistoi läpi haastatteluhetkellä.

Mielestäni siis vanhempainvapaan tai hoitovapaan mainitseminen hakemuksessa ei mitenkään estä haastatteluun pääsyä tai paikan saamista. Kuitenkin on hyvä mainita, että " olen vanhempainvapaalla vaikituisesta työstäni, joka on xx" . Lisäksi saattavat kysyä, että miten olit ajatellut lastenhoidon järjestää. Luultavasti kuitenkaan eivät odota, että uusi työntekijä aloittaisi ihan heti, kun yleensäkin on aina se irtisanomisaika.

Vierailija
2/3 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yleensä maininnut. Olen kirjaoittanut että olen töissä Firma Oy:ssa ja syy miksi haluan hakeutua pois. Haastattelussa olen sitten tottakai siitä kertonut, eikä mielestäni olla siihen reagoitu negatiivisesti. Ajattelen niin että tärkein on päästä hastatteluun enkä halua hakemuksessa mainita sellaisia seikkoja, jotka voivat vaikuttaa negatiivisesti siihen.

Enna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitten et todennäköisesti pääse haastatteluunkaan. Kyllä se sitten haastattelussa voi tulla ilmi, mutta mieti tarkkaan miten sen sanot jotta eivät haastattelijat tunne itseään höynäytetyksi. Kun kuitenkin varmaan kysyvät miksi haluat vaihtaa työpaikkaa niin voit sanoa, että nyt kun olet palaamassa vanhempainvapaalta niin haluat tehdä jotain uutta.

Tai sitten et sano vanhempainvapaasta mitään (esimerkiksi jos kyseessä on ensimmäinen lapsi ja suunnittelet lisää lapsia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä