Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän ex vaimo...

Vierailija
01.11.2015 |

Mikä on teidän mielestä kohtuullista yhteydenpitoa miehen ja ex vaimon välillä, kun on lapsia? 

Ymmärrän toki, että harrastuksiin vieminen yms. Viestittelevät niistä.. 

Ex vaimo laittelee siis jatkuvalla mitalla viestejä. Tänään huomasin, kun siivosin ja mies oli suihkussa, että hänelle tuli viesti exältä. ( Kuva korkokengistä mitkä oli ostanut itselleen) 

Mies tekee muutenkin kaikki mitä exä pyytää

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä on kyllä mun perheenjäsen, koska on mun lasteni isä.

Ja nykyisen puolisoni exä on minusta myöskin eräänlainen perheenjäsen, koska on mun mieheni lasten äiti ja lastenlasten isoäiti.

Ja ex-miehen nykyinen puoliso on tavallaan joteskin hänkin perhettä, koska aika lailla tässä on yhteisiä pippaloita, esim. ex-puolisoni sukuun liittyen.

Muta kai me ollaan jotenkin poikkeuksellisen joviaalia porukkaa. Joulupöydässäkin istuu mitä monimuotosimpia perhekoostumuksia... Mutta pääasia kai on että itte viihdytään.

Toivottavasti rajanne ovat sitten sellaiset, että ne sopivat kaikille. Uusperheissä nimittäin myös perheiden rajat ovat aika tärkeät. Varsinkin sellaisissa perheissä, missä on läheisriippuvuutta. Minäkin olen tekemisissä exän, hänen uuden puolison ja exän sukulaisten kanssa. Lasten kasvaessa tosin vähemmän. Mutta eivät he mun perhettäni ole. Lasten perhettä ovat. Exällä on perhe nykyisen puolisonsa kanssa ja siihen kuuluvat myös meidän yhteiset lapset. Se ei estä esim. kyläilyä. Mut ero kyllä tarkoittaa sitä, että yhteiselämä ja se yhteinen perhe-elämä päättyy. Tietysti  siirnä on siirtymävaihe, mutta siinä vaiheessa kun on uusia kumppaneita, on tärkeää että on ne rajat ja erot tehtynä. Mä en usko joviaaliin porukkaan. Uskon kyllä hyviin ihmissuhteisiin ja hyviin ihmissuhdetaitoihin. Mut toi joviaalisuus on aika usein peitenimi läheisriippuvuudelle ja rajattomuudelle.

Vierailija
42/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksän kanssa keskustellaan pelkästään lapsiin liittyvistä asioista. Jos välit ovat paremmat, niin sitten heillä on alun alkaenkin ollut turha ero. Miksi erota, jos menee hyvin?

Jaa että suhteessa menee hyvin niin kauan kun ei ole puhevälit täysin menneet? :)

Onhan noita syitä miksi erota, vaikkei toista vihaisikaan. Minä erosin, kun en lopulta halunnutkaan lapsia ja mies halusi. Olen nykyisin exäni lapsen kummi ja kävin keväällä juuri hänen vaimonsa kanssa Milanossa "tyttöjen reissulla". Nyksäni ja exäni taas käyvät yhdessä kalassa, urheilemassa ym. Silloin tällöin käydään pariskuntina ulkona ja joskus on vietetty Juhannusta yhdessä, koska mökki on edelleen minun ja exäni puoliksi omistama. Ei sen eron aina tarvitse johtaa totaaliseen välirikkoon, varsinkin jos ei siihen liity mitään suurempaa dramatiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaisi seurustella miehen kanssa, jos kokoajan saa miettiä, että toinenkin nainen on siinä pyörimässä yksityiselämässä jollakin tavalla.

Vierailija
44/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miehen exällä on jonkinlainen riippuvaisuus miehestä. Sinuna miettisin vielä suhdetta.

Olette siis seurustelleet kolme vuotta. Se on aika paljon, jos ei ole minkäänlaisia yhteisiä suunnitelmia tulevaisuudelle...

Vierailija
45/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se jo. Sulla on mahdollisuus tasavertaiseen suhteeseen sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole rasitteena lapsia JA tuota manipuloivaa entistä vaimoa.

Vaikka mies väittää haluavansa olla kanssasi elämän loppuun saakka niin käytöksestä on täysin selkeästi pääteltävissä, että ex on hänelle tärkeämpi (tai vähintäänkin haluaa pitää hänen käytöksensä tms aisoissa mielistelemällä). Mietipä hetki, että olisiko lähtenyt sulle tuomaan flunssalääkettä, jos olisi jotain eksällensä lupaamaa asiaa ollut hoitamassa? Veikkaisin että ei.

Vierailija
46/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin epäilen vahvasti että exä on vielä rakastunut mieheensä ja haluaa tahallaan rikkoa sinun ja miehen välit. Ei kukaan mies kiikuta flunssalääkettä exälle jos on uuden naisen kanssa illallisella. Minä löisin hanskat tiskiin ja jättäisin miehen. On niitä parempiakin, sellaisia joilla ei ole lapsia ja mustasukkaista exää jalassa pallona roikkumassa.

Vierailija
47/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

silleen että hoitaa muksuja koskevat asiat ja thats it

Vierailija
48/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia en halua seurustella miehen kanssa, kenellä on menneisyys muun naisen kanssa.

Vierailija
49/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, eroa please!

Mies ei halua muuttaa, ei lapsia ja on kokoajan yhteydessä exään, niin mitä oikein odotat?

Vierailija
50/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et voi sanoa miehelle miltä sinusta tuntuu?

Vierailija
51/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sano sille miehen exälle, jos mies on niin lapamato ja pitää exän puolia

Vierailija
52/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut miehelle asiasta, ja se sanoo, että viestit liittyy lapsiin.

En vain oikein usko.

Ja en halua puuttua millään tavalla laittamalla mitään viestiä exälle, eikä ole minun tehtävä

Ap

Vierailija
53/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo noin, niin sitten sinun pitää vaan hyväksyä tilanne.

Jos olisin samanlaisessa tilanteessa, niin kyllä minä haluaisin, että miehen ex vaimo tietää, jos sillä sattuu olemaan tunteita miestä kohtaan, että minä olen miehen naisystävä ja exän ei tarvitse roikkua.

Vierailija
54/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kanssa varmaan sanoisin exälle pari valittua sanaa.

Ymmärrän toki, että pitää keskustella lapsista. Mutta monia viestejä päivässä?

Mulla on kaksi lasta, eikä oikein ole mitään asiaa exälle päivitellä joka päivä jostain asiasta.

Vierailija
55/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen korkokenkäkuva tuntuu flirttailulta. Flunssalääkkeen kiikutus taas ehkä vielä ymmärrettävissä siten, että naisen pitää kuitenkin pystyä huolehtimaan lapsistakin kipeänä. Jos hänellä ei ole ketään muuta auttajaa niin hankalaa se on yksin lähteä apteekkiin kipeänä lasten kanssa. Se on silloin lastenkin etu jos mies auttaa heidän äitiänsä tuomalla lääkettä.

Jokatapauksessa kyllä tuo heidän suhteensa aika läheiseltä vaikuttaa, ja parempi erota jos sellainen häiritsee. Lisäksi jos suhde ei etene mihinkään, niin miksi jatkaa. Olet nuori ja jos haluat joskus oman perheen, niin parempi katsella muita (lapsettomia) miehiä.

Vierailija
56/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että on jollekulle ex-puoliso, voi olla hänelle myös kaveri tai ystävä. Ehkä jopa paras ystävä, luottohenkilö.

Jos kyseessä on ihan kuulumistenvaihto tai facebookin tapaan oman elämän jakaminen, eikä tenttaamisia sinun ja miehesi parisuhteeseen liittyen, kenenkään mustamaalaamista, vokottelua tms, niin en näe ongelmaa.

Etkös sinäkin auttaisi parasta ystävääsi kun tämä pyytää?

Jos sinua häiritsee heidän viestittelynsä, puhu miehelle. On täysin mahdollista että sinulla ei ole mitään aihetta olla mustasukkainen.

Vierailija
57/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin jonkun miehen exä ja miehellä on uusi nainen, niin tuntuu vähän hölmöltä, että lähetän kuvia korkkareista...

Jos se nainen nyt ajattelee, kun teillä on suhde ja sitä exää taas harmittaa, kun miehellä on uusi suhde.

Tosin mies vaikuttaa tosiaan siltä, että yrittää mielistellä exää. Miksi?

Onko siinä suhteessa jotain mitä sinulle ei ole kerrottu?

Vierailija
58/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin miehelle tänään varmaan monta sivua pitkän tekstiviestin just tähän asiaan liittyen miltä musta tuntuu niitten välinen suhde.

Noh, mies soitti äsken ja puhui ihan kaikesta muusta kuin siitä viestistä?! Olisi kohteliasta edes jotain kommentoida.

Miehelle on niin vaikeaa puhua exästä, en vaan tiedä miksi?

Vierailija
59/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin miehelle tänään varmaan monta sivua pitkän tekstiviestin just tähän asiaan liittyen miltä musta tuntuu niitten välinen suhde.

Noh, mies soitti äsken ja puhui ihan kaikesta muusta kuin siitä viestistä?! Olisi kohteliasta edes jotain kommentoida.

Miehelle on niin vaikeaa puhua exästä, en vaan tiedä miksi?

AP

Vierailija
60/79 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta puhua aiheesta, eikä näe siinä mitään ongelmaa, ei ymmärrä tunteitasi. Eikä oikeastaan halua ymmärtää. Siinä syy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi