Miesystävän ex vaimo...
Mikä on teidän mielestä kohtuullista yhteydenpitoa miehen ja ex vaimon välillä, kun on lapsia?
Ymmärrän toki, että harrastuksiin vieminen yms. Viestittelevät niistä..
Ex vaimo laittelee siis jatkuvalla mitalla viestejä. Tänään huomasin, kun siivosin ja mies oli suihkussa, että hänelle tuli viesti exältä. ( Kuva korkokengistä mitkä oli ostanut itselleen)
Mies tekee muutenkin kaikki mitä exä pyytää
Kommentit (79)
Uusioperheissä saattaa esiintyä mustasukkaisiakin fiiliksiä, koska exien kanssa joutuu/saa lasten takia pitää säännöllisesti yhteyttä. Kuulostaa ihan normaalilta, että Apkin tällaisia välillä miettii. Mutta joku kenkäkuva ei kuulosta siltä että kannattaisi vielä huolestua! Tärkeintä olisi se, että ap pystyisi avoimesti näistä jutuista miehesi kanssa puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut miehen kanssa asiasta? Miehen tehtävä on määritellä yhteydenpidon määrä ja laatu exänsä kanssa. Jos mies ei huomioi sinun tunteitasi asiassa, niin jotain kai siitä voi päätellä.
Tämä. Sehän on ihan sun miehesi asia, miten asian määrittelee. Ja jos sinua arvostaa ja haluaa ottaa tunteesi huomioon, tästä sinun kanssasi avoimesti puhuu jotta sinun ei tarvitse stalkata, epäillä jotain, olla mustasukkainen tai käydä luvatta lukemassa viestejä. Jos hän ei halua sinulle puhua tästä, kertoo se vähintään yhtä paljon teidän suhteesta kuin miehesi ja ex-vaimon.
Samaa mieltä. Mustasukkaisuuskin on aika normaali ja inhimillinen tunne. Avoimuus lievittää sitä.. Keskustelu on avainasemassa.
Miesystäväni ei oikein ole mitään juttelutyyppiä, vaikka eilen puhuin tästä asiasta.
Mies itse soittaa ja kysyy kyytejä yms. Suoraan lapsille, toisin kuin exänsä tuntuu, että hänen on pakko saada jutella miehen kanssa.
Myönnän, olen ehkä hieman mustasukkainen, mutta turhauttaa kun olemme kaukosuhteessa ja näemme joka toinen viikonloppu. Jos exä soittaa illalla, kun olimme syömässä ravintolassa, että voisiko ( mies) hakea flunssalääkettä kun oli niin hirveän huono olo, siis exälle! Mies meni kuuliaisesti sitä hakemaan ja jäin ravintolaan yksin istumaan. Ap
Seurustelen myös miehen kanssa, jolla on menneisyys.
Tiedoksi vain, exä on silti se ihminen joka latelee sääntöjä, mitkä vaikuttavat myös meidän suhteeseen.
Olen erehtynyt lukemaan mies miehen viestit ( ehkä just luottamuspulan vuoksi, koska mies ei puhu).
Ja ai että miten ihania lauseita siellä kirjoitettiin minusta, vaikka ei ole muuta nähnyt kuin kuvan jostain Facebookista.
Exä sanoo, että se pettyy mieheen jos teemme lapsia, koska heidän yhteiset lapset kärsivät?
Mies sai työjutun puoleksi vuodeksi ulkomailta, ja exälle se oli ok, että se menee sinne. Yhtäkkiä kun se sai tietää, että tulisin mukaan, hän kehitti miestä luopumasta yhteishuoltajuudesta :D
Juu, tiedän että lapset ovat miehelle tärkeitä, mutta tuntuu, että mies ei halua tehdä mitään sen suurempia suunnitelmia juuri exän takia?
Mies sanoo, että haluaa olla kanssani koko loppuelämän, mutta ei mua kiinnosta tälläinen tapailu enään yhtään pidemmälle. Ollaan seurusteltu yli kolme vuotta.
Mies ei halua lapsia enään ja ei voi asua yhdessä lasten takia? Vai olisikohan syy exässä? Ap
Tuleekohan tuosta suhteesta mitään? Jos haluatte noin eriasioita.
Mies on halunnut olla perhettä exänsä kanssa, ei sinun. Eikö se kerro jostain?
Jos mies ei vaan halua lapsia, ei se välttämättä aapeestä johdu.
Tälläiset kuviot ovat aika hankalia juttuja.
Aika outo kuvio. Siis tuo flunssalääke ja miksei kuva kengistäkin. Mies jättää tyttöystvänsä ravintolaan?
Elämästä ei tule yhtään mitään, jos mies hyppii eksän pillin mukaan, ja priorisoi eksänsä ensimmäiseksi.
ymmärrän, että ap et halua vaikuttaa mustasukkaiselta, ja aiksi ei halua puhua asiasta. Mutta jos haluat tasapainoisen ja tasavertaisen suhteen, jossa miehellä on vain yksin nainen kahden sijasta - ei ole kuin yksi vaihtoehto: lopeta suhde. Perustele miehelle läpikotaisin, että et halua elää elämää, jossa eksä määrää teidän tahdin. Sano, että sinä haluat elämältä muuta. Hyväksyt kyllä lapset, mutta et toista naista.Jos mies ei halua lopettaa, niin selkeä muutos pitää taphtua.
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni ei oikein ole mitään juttelutyyppiä, vaikka eilen puhuin tästä asiasta.
Mies itse soittaa ja kysyy kyytejä yms. Suoraan lapsille, toisin kuin exänsä tuntuu, että hänen on pakko saada jutella miehen kanssa.
Myönnän, olen ehkä hieman mustasukkainen, mutta turhauttaa kun olemme kaukosuhteessa ja näemme joka toinen viikonloppu. Jos exä soittaa illalla, kun olimme syömässä ravintolassa, että voisiko ( mies) hakea flunssalääkettä kun oli niin hirveän huono olo, siis exälle! Mies meni kuuliaisesti sitä hakemaan ja jäin ravintolaan yksin istumaan. Ap
Ei herranjestas. Nyt ukko vaihtoon ja äkkiä.
Mun täytyy sanoa, että en kyllä kattelis sitä, että mut jätetään exän takia ravontolaan yksin istumaan ja odottamaan. Exän pitäisi olla vähintäänkin kuollut.
Oma mieheni ei ole pitänyt eron jälkeen exäänsä mitään yhteyttä, tosin lapsiakaan ei ollut. Mun mielestä on vähintäänkin erikoista, ettei pitkän parisuhteen jälkeen kiinnosta entisen tekemiset tippaakaan. Mutta tämä toki sopii minulle. Itselläni on jo isot lapset exän kanssa, enkä ole missän tekemisissä tämän kanssa. Lapset ja isänsä hoitavat yhteydenpidon keskenään. Toki tilanne oli toinen lasten ollessa pienempiä. Kuitenkaan exä ei ole minulle millään muotoa perheenjäsen. Lapsille toki isä, vaikka ihan saatanan huono siinä(KIN) hommassa, koska ei tapaa lapsia koskaan.
Minä en myöskään katselisi mitään tilannetta, jossa eksä menisi minun edelleni. Täytyy olla 42 asteen kuume, jos pyytää miestä viemään sairaalaan, ja siksi pyytää miestä, koska ei ole ketään muutakaan.
Eksän kanssa keskustellaan pelkästään lapsiin liittyvistä asioista. Jos välit ovat paremmat, niin sitten heillä on alun alkaenkin ollut turha ero. Miksi erota, jos menee hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Me viestitellään exän kanssa lasten asioissa lähes päivittäin. Voidaan myös vaihtaa kuulumisia muuten vaan. Exä vaihtaa mulle talvirenkaat, mä korjaan exän rikkinäiset vaatteet...
Exällä on uusi suhde, samoin mulla. Kumpikaan ei haikaile toisen perään. Mutta kyllä exä on aina mun ajatuksissa "perheenjäsen". Tärkeä ja rakas. Mun lasteni ainoa isä, ensirakkauteni. Puolisoni monta hyvää vuotta. Kasvettiin aikuisiksi yhdessä. Vaikka meidän parisuhde ei onnistunut, ei se noita asioita muuta.
Voitko kuvitella, miltä näistä nykyisistä puolisoista tuntuu tällanen touhu? Oletko nykyiselle miehellesi sanonut exäsi olevan tärkeä ja rakas? Minä olen ollu tollasessa parisuhteessa, jossa ensin pyydettiin exää tekemään miesten työt ja sitten vasta minua, jos exä ei jostais syystä siihen suostunut. Minä kyllä tulin mustasukkaiseksi, onnea vaan jos teillä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhah... Niin että, lapsienne vanhempi ei olisi enää perheenjäsen eron jälkeen? :)
Mitäs, saakos lapsi sanoa vielä "isä" tai "äiti"?
Erossa loppuu parisuhde. Ei perheenjäsenyys.
...Vai loppuukos se vanhemmuus tosiaan samalla? Olen kuullut sellaisistakin tapauksista kyllä, mutta eikös se ole aika rikollista...
No ei todellakaan ole perheenjäsen. Vai onko siusta exät ja heidän uudet puolisot ja toki heidän lapsetkin sinun perhettä? Miten sinä tämän sitten lapsille kerrot, ketkä kuuluu perheeseen? Vanhemmuus on ihan eri asia kuin perheenjäsen.
Teillä on aika paljon ikäeroa, kannattaisiko vielä harkita haluatko elää tuollaista elämää, jossa menet ihan just miehen, exän ja lasten ehtojen mukaisesti niin kauan, kun lapset ovat täysi-ikäisiä.
Komppaan edellistä!
Ja minusta on omituista tavallaan noin läheinen yhteydenpito, jos nainen laittelee kuvia? Miten se pitäisi liikuttaa miestä?
Onkohan exä kiinnostunut vielä miehestä?
Minä kyllä nostaisin kissan pöydälle
Ei olla hirveesti tekemisissä. Meillä lapset vaihtavat kotia perjantaina eskarin / koulun jälkeen ja seuraavana taas uudestaan.
voin laittaa pe sähköpostia, jossa kerron Matin synttäreille tulikutsux lahja on jo valmiina, ilmoitatko jos et voi hoitaakuljetuksk.
josei ole mitään asiaa, ei tikusta etsitäasiaa.
kummatkin ollaan kyselty lapsilta mitähaluavat joululahjaksi ja ne annetaan aina yhdessä, kortissa lukee isältä ja äidiltä.
ex on jo naimisissa ja lapsikin uudesta suhteesta, mutta edelleen hänellä on avain minun ja lasten kotiin, missä asuimme aikoinAn nelisteen. Aina jotain jä, pitää kuskata. Näin helpompaa. Mutta ikinä ei tulla ilman että minulta ei oltaisiin kysytty. Vaikka aina sanon tietenkin voitte mennä
Voin olla ehkä väärässä, mutta ap:n viestistä tuli sellainen kuva, että exä siis tietää varmaankin, että mies seurustelee kanssasi ja teillä on ikäeroa, sekä olet kovin nuori.
Voisikohan ex tuntea jotain, että olet mahdollisesti uhka? Laittelee kuvia korkkareista ja yrittää näyttää miehellesi jotain : " katso mitä menetit" :D
Ja flunssalääke juttu... huoh. Nainen varmaan tietää, että olet maisemissa ja yrittää mahdollisesti tahalleen pilata illan?
Me ollaan miehen kanssa erottu neljä vuotta sitten ja kaksi lasta on, toinen ala-asteella ja toinen ylä-asteella.
Laitamme viestejä noin 1-2 krt päivässä, juuri lasten viemisten suhteen harrastuksiin jne.
Minä en ole ikinä haukkunut miehen nuorempaa tyttöystävää, ja ei kylläkään tulisi mieleen laittaa kuvia korkokengistäni miehelle.
Omituista
Vierailija kirjoitti:
Jos eronnut pariskunta on niin hyvissä väleissä, että viestittelee niitä näitä, niin kyllä se on mielestäni enemmän positiivinen kuin negatiivinen asia. Niin paljon näkee niitä eroja, joissa yritetään tehdä toisen elämästä ihan tarkoituksella helvettiä. Lapset siitä vaan kärsii. Jos ap ei kestä sitä että miehellä on menneisyys, niin eronnut mies ei ehkä ole oikea valinta.
Tietysti voi olla pelkästään positiivista. Mut ei kannata olla liian sinisilmäinen. Ihmisten mieli on usein alhainen, ja se "ystävyys" vallankäyttöä. Varsinkin jos toisella on uusi puoliso, toisella ei. Mä olen oikein hyvissä väleissä lasteni isän kanssa, mutta koska molemmat ovat jatkaneet elämäänsä eteenpäin, ei me ylläpidetä välillämme sen kummempaa ihmissuhdetta. Kyllä se suorastaan asiatonta uusia kumppaneita kohtaan olis päivittäin viestitellä. Että mä en usko hirveesti siihen, että sen exän kanssa pitäis kauheesti olla tekemisissä. Kyllä siinä useimmiten jommankumman puolelta on kyseessä vallankäyttöä tai jotain riippuvuussuhdetta. Ei lastenkaan etu mitään erityistä ystävyyttä ja päivittäistä yhteydenpitoa edellytä.
Jos eronnut pariskunta on niin hyvissä väleissä, että viestittelee niitä näitä, niin kyllä se on mielestäni enemmän positiivinen kuin negatiivinen asia. Niin paljon näkee niitä eroja, joissa yritetään tehdä toisen elämästä ihan tarkoituksella helvettiä. Lapset siitä vaan kärsii. Jos ap ei kestä sitä että miehellä on menneisyys, niin eronnut mies ei ehkä ole oikea valinta.