Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtui perjantaina junassa

Vierailija

Istuin perjantai-iltapäivänä junassa matkalla kotiseudulle. Samassa vaunussa pari penkkiriviä edempänä istuivat kaksi naista ja noin 3-vuotias poika. Heti matkan alettua tämä poika alkoi huutaa (ei siis itkeä, vaan huutaa ihan hyvävointisena ja iloisena) ilmeisesti kaikkea mieleensä tulevaa niin lujaa kuin keuhkoista vaan lähtee. "Kissa, koira, lehmä, palapeli, juna!!!" Ja miten reagoivat mukana olleet aikuiset: naureskelivat ja kehuivat poikaa. "Joo, niin, vau!" ja taputuksia päälle. Käsittämätöntä, miten paljon voi yhdestä lapsesta lähteä ääntä. Olin kuunnellut tuota konserttia vähän vajaan tunnin ja koska toinen samanlainen rupeama olisi ollut vielä edessä, päätin huomauttaa asiasta. Sanoin, että jutella saa tietysti, mutta voisivatko vähän laskea volyymia.

Kumpikin naisista katsoi minua kuin vähintäänkin avaruudesta laskeutunutta alienia ja lopulta toinen sanoi "öööh, okei". Nyt av-raati, mitä olette mieltä? Toiminko oikein vai olenko tiukkapipo?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Oikein teit. Itse vältän tuon tilanteen matkustamalla aina ykkösluokassa. Siellä ei ole lapsia, känniääliöitä eikä lätkäfaneja.

Vierailija

Oikein toimit. En mäkään jaksaisi kuunnella moista älämölöä, ja juu, mulla on itelläkin lapsia. Mutta erotuksena, olen opettanut heille käytöstapoja.

Vierailija

Olen itse huomannut lapsista aivan saman, että heidän puheäänessään heillä ei ole kuin yksi ainoa äänenvoimakkuus ja se on nupit kaakossa. Vähän ärsyttää sellaiset vanhemmatkin, jotka eivät opeta lastaan puhumaan normaalilla äänenvoimakkuudella vaan sietävät huutamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oikein teit. Itse vältän tuon tilanteen matkustamalla aina ykkösluokassa. Siellä ei ole lapsia, känniääliöitä eikä lätkäfaneja.

Junissa ei ole tosin ollut ykkösluokkaa vuosiin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse matkustin aikoinaan ykkösluokassa 0 v.--> 18 v. ikään, lippu tuli isän työsuhde-etuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junissa ei ole tosin ollut ykkösluokkaa vuosiin. 

Totta, sen nimi on nykyisin ekstra-luokka.

Vierailija

Tämän takia me emme matkusta lasten kanssa julkisilla, jollakin mammalla menee hermo. Meillä 2 ADHD lasta, joilla osa diagnooseistakin uupuu. He kun innostuvat, on desibelit katossa. Suuko heillä pitäisi teipata?! Heille ei auta vaikka kuinka opetat.

Vierailija

Käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset kannustavat lapsia huutamaan. Siitähän ne vasta innostuu, jos joku oikein kehuu ja iloitsee mukana huutamisessa. Ihan oikein teit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia me emme matkusta lasten kanssa julkisilla, jollakin mammalla menee hermo. Meillä 2 ADHD lasta, joilla osa diagnooseistakin uupuu. He kun innostuvat, on desibelit katossa. Suuko heillä pitäisi teipata?! Heille ei auta vaikka kuinka opetat.

No et kai sentään kannusta ja palkitse lapsia huutamisesta? 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat