Työhönosoitus ja toinen työ.

Vierailija

Ongelma on tässä: Olen ollut heinäkuusta työtön ja sain nyt huomisesta tammikuun loppuun sijaisuuden. Jatkosta ei tietoa. Mahdollisesti, mutta sen varaan ei voi laskea. Nyt sain kuitenkin työkkäristä työhönosoituksen eli hakukehoituksen työhön, joka alkaisi 1.1. ja jatkuisi 30.6. asti. Sen jatkojutuista ei ole mitään hajua.

Miten tässä nyt pitäisi toimia? Haenko tuota toista vai ilmoitanko työvoimatoimistoon, etten voi hakea, koska minulla on tammikuun lopulle jo sovittu työ vai olettavatko, että keskeytän tämän ensimmäisen, jos saan toisen vai miten tämä nyt menee? En nyt oleta, että tuota toista saisin, mutta pitääkö sitä nyt silti hakea? Sinänsä tietysti pidempi pätkä olisi parempi, mutta olen toiveikas, että tässä huomenna alkavassa olisi jatkomahdollisuus ja lisäksi se työpaikka on 6km:n päässä ja tuohon toiseen matkaa on 60km.

Kommentit (10)

Vierailija

Ei sun tarvitse sitä hakea. Mutta, vaikka hakisitkin, niin on mitättömän pienet mahdollisuudet että sut siihen valittaisiin, tällaisena massatyöttömyyden aikana. Tietenkin jos se on näitä työpaikkoja, joihin haetaan ihmistä josta saa mahdollisimman paljon palkkatukea, tilanne voi olla eri. Mut muuten siellä on sen 200 muutakin hakijaa. 

Vierailija

Soitat työkkäriin, että tuona ajankohtana sinulla on jo töitä. Työkkäri sanoo, että ok, käy päivittämässä tietosi nettijärjestelmään ja voit unohtaa tuon työhönosoituksen. Mutta vaatii ehdottomasti yhteydenottoa työkkäriin, omin päin et voi vain jättää hakematta, jos olet työttömänä työnhakijana työkkärin kirjoilla.

Vierailija

Miksi et tekisi työhönosoituksen mukaan? Ei siihen tarvita kuin soitto työnantajalle ja sitten kirjaat oma asiointiin, että olet ottanut yhteyttä. Mitään muuta ei tarvita, ei tule karensseja, kyselyjä jne. Työtarjouksessa ei vaadita sinua hakemaan työtä, jos ihan tarkasti sen paperin luet. Maailma on paljon helpompi paikka, kun ei ryhdy inttämään ja miettimään vaan toimii ohjeiden mukaan, kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tekisi työhönosoituksen mukaan? Ei siihen tarvita kuin soitto työnantajalle ja sitten kirjaat oma asiointiin, että olet ottanut yhteyttä. Mitään muuta ei tarvita, ei tule karensseja, kyselyjä jne. Työtarjouksessa ei vaadita sinua hakemaan työtä, jos ihan tarkasti sen paperin luet. Maailma on paljon helpompi paikka, kun ei ryhdy inttämään ja miettimään vaan toimii ohjeiden mukaan, kaikki on tyytyväisiä.

Ja mistä alapeukut? Työhönosoitus on lähetetty ennen kuin ap ilmoittanut, että työllistyy. Määräaikainen työsuhde on lyhyempi kuin työtarjouksen työsuhde. On paljon helpompi ilmoittaa ottaneensa yhteyttä kuin ryhtyä tekemään selvityspyyntöön vastausta siitä, miksi ei ole toiminut aikaisempien ohjeiden mukaan ja ilmoittanut työllistymisestä.

Vierailija

Mä halusin tätä toistakin työtä. Jos käy niin poikkeuksellisesti että saat sen niin sitten neuvottelet että aloitat helmikuun alusta tai lopetat aikaisemman työn vuoden vaihteeseen.

Se että olet töissä hakuajalla ettiä työtön on sinulle vain plussaa.

Vierailija

Voithan sinä siihen silti hakea, vaikka sinulla onkin toinen työ. Ehkä valituksi tullut henkilö ei aloita tai lopettaa heti työt, ja siinä onkin sinun tilaisuutesi. 
Työkkäriä ajatellen se on pienimmän riesan tie.

Mikä on muuten työhönosoituksen ja työtarjouksen ero? Minulle lähetetyissä on ollut otsikkona tarjous, vaikka ei minulle todellisuudessa mitään työtä ole tarjottu. On vaan käsketty ottaa yhteyttä avoimessa haussa olevaan paikkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinun on haettava kyseistä työtä ja otettava se vastaan jos saat. Jos et hae kyseistä työtä saat sanktion eli karenssin.

Jos jo on muualla töissä, ei tarvitse ottaa uutta työtä vastan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä siihen silti hakea, vaikka sinulla onkin toinen työ. Ehkä valituksi tullut henkilö ei aloita tai lopettaa heti työt, ja siinä onkin sinun tilaisuutesi. 
Työkkäriä ajatellen se on pienimmän riesan tie.

Mikä on muuten työhönosoituksen ja työtarjouksen ero? Minulle lähetetyissä on ollut otsikkona tarjous, vaikka ei minulle todellisuudessa mitään työtä ole tarjottu. On vaan käsketty ottaa yhteyttä avoimessa haussa olevaan paikkaan.

Työhönosoitus: ko paikkaan on mentävä töihin/työtarjous: ko paikkaa on pakko hakea

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat