yliopistoon haku amk:n jälkeen??!!?

ala vaihtuu

Enkö voi hakea yhteishaussa yliopistoon kandidaatin + masiterinopintoihin, vaan pelkästään maisteriopintoihin?

mistään ei saa selkeää vastausta tuohon näin sunnuntaina. Tällä nykyisellä "korkeakoulututkinnolla amkista" en voi päästä maisteriopintoihin, kun alaa ei voi hyödyntää yliopisto-opinnoissa, joten amk:n "korkeakoulututkinnosta" ei ole mitään muuta kuin haittaa???!

onko siis niin, etten voi kuin avoimen kautta yrittää enää, vaikka taloudellisesti olisi mahdollista tehdä se viisi vuotta päiväopintoina, tietenkin että ensin pääsisin sisään...en näe mitään järkeä tehdä avoimessa, kun rahkeet riittäisi päiväopintoihinkin, ylioppilastutkinto on mutta tuo amk tutkintoko tässä haittaa? olenko ymmärtänyt oikein?

Kommentit (6)

Vierailija

Tietty voit hakea kandiin yhteishaun kautta. Sun on vaan vähän vaikeampi päästä sisälle kuin ensikertalaisiksi luokiteltujen hakijoiden, mutta ei se mahdotonta ole.

duunarisukua

no ihmettelinkin jo, etteikö yhteishaku olisi enää mahdollinen....mutta tuo amkki on siis hukkaanheitettyä aikaa kun ei silloin parikymppisenä tiennyt tasan tarkkaan mitä työkseen haluaa tehdä. Voi luoja!

Aika ankaria päätöksiä pitää osata teininä tehdä! Mua ei ollut kukaan neuvomassa (opo vain pureskeli kynäänsä ja hönötti, mitäs sä voisit tehdä, hmmmm....dille dong, oisko ammattikoulussa mitään, mites yliopistot, osasin itsekin tuon verran sanoa ääneen jo silloin), ja ois ollut kyllä hyvät neuvot silloin  kalliit.

Opastakaa hyvät ihmiset lapsianne ja nuorianne ja kuunnelkaa mitä he miettivät opintojen suhteen, auttakaa vanhemman viisaudella sen minkä osaatte, älkää torpatko unelmia, "et sinä sinne kuitenkaan pääse" ja "turha hakea, siellä pitää lukea paljon" niin en edes yrittänyt...."ei meidän suvussa ole kukaan opiskellut yliopistossa" joooooopa! realisti pitää olla, mutta älkää vaientako nuoren ajatusta, minua ainakin alkoi nolottaa että turhaan haihattelin hienosta ammatista, kun ei suvussa muutkaan ole olleet lukutyyppejä, en voisi pärjätä, ja tuo ohjasi minut ihan väärään, rankkaan matalapalkkaduuniin, jossa terveys mennyt.

nyt voin näin keski-iän kynnyksellä sisuuntuneena yrittää uudelleen...

Vierailija

Hae yhteishaun kautta. Mun kanssa samalla vuosikurssilla on kaksi sairaanhoitajaa, jotka ovat tehneet alanvaihdoksen ja opiskelevat nyt opettajiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hae yhteishaun kautta. Mun kanssa samalla vuosikurssilla on kaksi sairaanhoitajaa, jotka ovat tehneet alanvaihdoksen ja opiskelevat nyt opettajiksi.

Jos opiskelevat kasvatustieteitä vain kaksi vuotta, eipä kovin kummoisia syväosaajia tule. Toivottavasti heistä tulee terveystiedon opettajia...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelevat kasvatustieteitä vain kaksi vuotta, eipä kovin kummoisia syväosaajia tule. Toivottavasti heistä tulee terveystiedon opettajia...

Ihan opiskelevat kasvatustieteen perusopinnot, monialaiset, aineopinnot, sivuaineet ja tekevät gradun. Kandin taitavat saada hyväksiluetuksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat