Te mammat olette kyllä kummallisia, mikä siinä halloweenissa on niin kamalaa?

Vierailija

Olen siis 12v tyttö, ja täällä näitä halloween-keskusteluja lukiessa aloin ihmetellä, että mikä siinä halloweenissä on niin kamalaa? Onko ihan hirveä vaiva varata vähän karkkia tai pikkukolikoita lapsille, tai ainakin olla ovien paiskomisten ja hirveiden saarnojen sijaan sanoa ystävällisesti ettei karkkia ole? Onko ihan ylitsepääsemätöntä että pääsiäisen lisäksi pitää syksylläkin varautua karkinhakijoihin? Mikä siinä halloweenissa on niin kamalaa ja paheksuttavaa ettei sitä saisi lapset juhlia? Sekö, ettei ole vanha suomalainen perinne eikä teidänkään lapsuudessa karkkikierroksia tehty, joten karkkikierroksella käyminen on jotenkin väärin? Tajuan, jos joku haluaa viettää pyhäinpäivää antamatta kenellekkään karkkia, sen oven voi jättää avaamatta tai sanoa nätisti, että teillä ei juhlita halloweeniä. Tai mitä jos vaikka laittaisitte jonkun "ei karkinkerjääjiä" lapun oveenne, eiköhän sitä useimmat lapset usko. Löysätkää vähän pipoa ja antakaa lasten juhlia, ei se ole teiltä pois.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Sinä kyllä olet liian vanha joka tapauksessa. Ei kaikki lapset osaa lukea. 

Ihan sama silti, meille ei edes pääse kun ovet on lukossa ja en avaa ovisummeria, jos en tiedä, kuka on tulossa. 

Vierailija

Tuskinpa kukaan teistä olis mua tosissaan ottanu jos oisin "Te oote tyhmiäääää!!!!!!11!!" tyylillä kirjottanu :D 12 olen, uskokaa tai älkää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

AV-mammoille tuli yllätyksenä, että joku 12-vuotias osaa kirjoittaa ja ilmaista mielipiteensä? 

Kyllä. Minä olen 5-vuotias ja pystyn kirjoittamaan tällä lailla miten nyt kirjoitan.

Vierailija

Oli ap minkä ikäinen tahansa, niin hän ei ehkä vielä tiedä, että suomalaiset ovat hyvin helposti ahdistuvaa kansaa. Se on ihan meillä geeneissä, että kaikesta ahdistutaan ja aina jos joku lähestyy, millä mielellä tahansa, täytyy tähän ihmiseen suhtautua lähtökohtaisesti epäluuloisesti. Ja ahdistua. 

Monilla ihan tavallisillakin ihmisillä on paniikkihäiriöitä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ihmisarkuutta, ja heille on painajainen avata ovi yhtään kenellekään siellä omassa turvapaikassa, omassa kodissa. Osa ei myöskään osaa kohdata lapsia ollenkaan, vaan heitä suorastaan pelottaa oven takana nököttävä pikkunoita tai pikkuhirviö tai kalenteria myyvä partiolainen. Ja tästäkin taas ahdistustaan.

Mut koska aikuista nolottaa se oma ahdistuminen, sitä ei myönnetä vaan se puetaan aggressioon. Ollaan vihaisia sille ihmiselle joka pisti tämän ahdistujan nyt tällaiseen tilanteeseen että häntä jännittää eikä hän oikein tiedä että miten tässä olisi. Siitä kumpuaa paljon tätä vihamielistä kirjoittelua. Kun oikeastihan kenenkään ei vaan tarvitse sitä ovea avata, tai voi sanoa ystävällisesti, kuten minä, että en osannut nyt varautua tähän että meille tulee oven taakse lapsosia, eikä mulla ole teille mitään antaa, mutta oottepas muuten hienon näköisiä noissa asuissanne.

Vierailija

Minä osasin 12-vuotiaana kirjoittaa kieliopillisesti täysin oikein, paremmin kuin nyt aikuisena. Mutta asiasisältö ja käytetyt ilmaisut olivat ihan eri juttu.  Aikuisen ja lapsen kirjoittamat jutut ovat hyvin toisentyylisiä ja lapsen harvoin kuulee käyttävän sanoja ylitsepääsemätön tai paheksuttava, koska fiksukaan lapsi ei oikein ymmärrä kunnolla, mitä ne tarkoittavat. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan teistä olis mua tosissaan ottanu jos oisin "Te oote tyhmiäääää!!!!!!11!!" tyylillä kirjottanu :D 12 olen, uskokaa tai älkää.

Ainoa vaihtoehto on siis heittäytyä 6-vuotiaaksi? Et edelleenkään ole 12. Sinulla on niin paljon aikuisten maneereita tavassasi kirjoittaa. Lakkaa esittämästä jotain mitä et oikeasti ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaihtoehto on siis heittäytyä 6-vuotiaaksi? Et edelleenkään ole 12. Sinulla on niin paljon aikuisten maneereita tavassasi kirjoittaa. Lakkaa esittämästä jotain mitä et oikeasti ole.

Tunnut olevan kovin varma että ap ei olisi 12-vuotias. Tuollainen ehdottomuus asioissa joista ET VOI OLLA VARMA on turmiollista. Kunnes toisin todistetaan niin ap voi hyvin olla vaikka 12-vuotias. Näillä palstoilla tehdään turhan paljon EHDOTTOMIA oletuksia kirjoittajista.

Vierailija

Täällä on paljon lestadiolaisia, joilla ei ole yleissivistystä ja jotka luulevat kristittyjen pyhien olevan oikeasti krisittyjä pyhiä. Se selittää paljon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat