Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa virtsarakkotulehdus

Seuraa 
Liittynyt1.11.2015

tääl kirjottaa nyt 14vee tyttö mulla alko eile (lauantai) aamupäiväl oireet.ei muuta ku että virtsaamisen lopus sattuu iha helkutisti ja vähä alavatta ollu kipee.oon varma virtsarakko tulehuksesta.ongelma on että vanhemmat on lomalla kreikassa eikä siks antibioottia oo saatavilla.luin karpalomehusta sun muista mutta niitäkään ei nyt ole.luin että tulehdus voi nousta munuaisiin ja pahimmas tapaukses aiheuttaa kuoleman...mut kuinka pian se voi levitä?pelottaa alkaa nukkumaan kun aamulla on oireiden alkamisesta jo vuorokausi.mitä teen??!!!oon ihan paniikissa ja ihan yksin tämän kanssa:((

Kommentit (12)

Kyllikki
Seuraa 
Liittynyt28.9.2015

Sinun pitää mennä terveyskeskukseen antaamaan virtsanäyte. Sen jälkeen lääkäri kirjoittaa sinulle reseptin antibioottiin. Tavallisimmat antibioottikuurit virtsatulehdukseen maksavat noin 7 euroa. Kai vanhempasi sentään sinulle rahaa jättivät lähtiessään? Munuaisiin leviämisestä ei ole vaaraa. 

Vierailija

Mars lääkäriin. Virtsatietulehdukset ei millään karpalomehuilla lähde, kokemusta useita tulehduksia kokeneena on. Lääkääriin osaat tuon ikäisenä mennä jo varmasti itsekin ja lääkkeenkään hakeminen ei vaikeaa olla pitäisi.
Jos kuume nousee ja tulee kovia selkäkipuja, tulee jo kiire lääkäriin. Tosin ensimmäisen kerran itselläni oli satunnaisia oireita viikon verran, ennen kun luovutin ja menin lääkäriin. Silloinkin tulehdusarvot olivat hyvin alhaiset. Kuudennella kerralla tulehdusarvot olivat korkeat jo muutaman tunnin päästä oireiden alkamisesta.
Joka tapauksessa heti lääkäriin!

Vierailija

Etsit netistä teidän kunnan päivystysnumeron, soitat sinne ja kysyt neuvoa. He kertovat mitä tehdä. Menet sitten vaikka bussilla tai kysyt, että voisiko jonkun kaverisi vanhempi heittää.

Mitään vanhempia et tarvitse mukaasi, vaikka oudolta tilanteenne kuulostaa. Mutta lääkärissä sinun on käytävä ja antibiootit saatava.

Vierailija

Soita lastensuojelun päivystykseen.

He hoitavat asiasi kyllä. On ehdottoman väärin, että vanhempasi ovat jättäneet sinut viikoksi? yksin ilman mitään tukihenkilöä. 

Lastensuojelun päivystyksen numeron lyödät kotikuntasi sivuilta. Mikäli et löydä, voit tässä tapauksessa soittaa myös 112, niin he ohjaavat sinut eteenpäin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

He hoitavat asiasi kyllä. On ehdottoman väärin, että vanhempasi ovat jättäneet sinut viikoksi? yksin ilman mitään tukihenkilöä. 

Lastensuojelun päivystyksen numeron lyödät kotikuntasi sivuilta. Mikäli et löydä, voit tässä tapauksessa soittaa myös 112, niin he ohjaavat sinut eteenpäin. 

http://www.vauva.fi/keskustelu/4597051/ketju/kysy_m_41_vastailee?changed=1446214988

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei 14 oo mikään pikkulapsi, oon mäkin ollut kotona yksin tuon ajan ja vielä hoitanut koiran. Hurjaa! Hätätilanteessa pystyin soittaa tädille ja äidin kaverille.

Vierailija

minä kävin 14 itsekseni päivystyksessä saman vaivan takia kun en kehdannut isälle kertoa. Sain lääkkeet ja paranin. Tämä 80-luvulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minkä ajan 8? Mistä tiedät aloittajan vanhempien poissaoloajan?

Aloittaja sanoo, että ovat lomalla Kreikassa. Ei sinne alle viikoksi lähdetä. 

14-vuotias voi ehkä olla yksin viikon kotona, jos on selvästi nimetty ihmiset, jotka auttavat tällaisissa tilanteissa ja asuvat lähellä. Nythän ap ei selvästikään osaa toimia, kun tulee tänne apua pyytämään. 

Ei siis ikäisekseen kovin kypsältä vaikuta. Monet tuon ikäiset kyllä osaisivat soittaa itse päivystykseen ja kysyä neuvoa ilman AV-palstaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 14 oo mikään pikkulapsi, oon mäkin ollut kotona yksin tuon ajan ja vielä hoitanut koiran. Hurjaa! Hätätilanteessa pystyin soittaa tädille ja äidin kaverille.

Tässä se vissi ero onkin. Aloittaja sanoo olevansa aivan yksin ongelminensa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat