Vanha isäni lievästi järkyttyi halloween-lapsista

Vierailija

Hän on tottunut viettämään rauhallista pyhäinpäivää. Soitti juuri minulle ihmeissään, että miksi hänen ovensa takana kävi naamioituneita lapsia. Olivat kysyneet karkki vai kepponen. Hän ei ollut kerrassaan ymmärtänyt, mistä on kyse. (Palmusunnuntaina antaa aina karkkia tai rahaa)

Ja on normaali uutisia seuraava vanhus. Autollakin vielä ajaa. Ikää 90 vuotta.

Onko muilla käynyt näitä. Meillä ei koskaan eikä vanhemmillanikaan aiemmin.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

No on kyllä tavallisen pölkkypäiset vanhemmat niillä lapsilla jos laittavat tuntemattomien ovelle jenkkitavan mukaan. Tänään on sitä paitsi ihan väärä päiväkin, ei mikään aatto enää.

Vierailija

Uskon että minunkin vanhemmat yllättyisivät jos joku tulisi. Tietävät kyllä Halloweenin mutta tuo tapa ei kuulu Suomeen eikä varsinkaan tähän päivään.

Vierailija

Mun 80v äitini piti luokseen tulleille lapsille saarnan siitä, miten tänään muistellaan kuolleita läheisiä eikä kerjätä. Sanoi vielä, että kuka tahansa teistä voi olla huomenna kuollut ja joutuu arkkuun ja poltetaan tuhkaksi. No, naapurit suuttui siitä, ettei heidän lapsia saa kuolemalla pelotella.

Mistäkö tiedän? No kun olin itse siellä paikalla, vietiin kynttilät isän ja siskon haudalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun 80v äitini piti luokseen tulleille lapsille saarnan siitä, miten tänään muistellaan kuolleita läheisiä eikä kerjätä. Sanoi vielä, että kuka tahansa teistä voi olla huomenna kuollut ja joutuu arkkuun ja poltetaan tuhkaksi. No, naapurit suuttui siitä, ettei heidän lapsia saa kuolemalla pelotella.

Mistäkö tiedän? No kun olin itse siellä paikalla, vietiin kynttilät isän ja siskon haudalle.

No jopas on tympeä mummeli.

Jopa mun isoisoäitini (90v.) osaa olla tahdikkaampi eikä vedä hernettä nekkuun muutamasta lapsesta ovella.

Minusta on muuten melko tekopyhää viettää yksi päivä vainajia muistellen. Loput 364 päivää voikin sitten olla maallisissa iloissa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

:D Mahtavaa! Siinä oli hyvät pelottelut lapsille oikein halloweenin kunniaksi. Ehkä se viestikin meni perille eivätkä ensi vuonna kerjää.

Vierailija

Meillä kävi tänä vuonna ekan kerran, yksi porukka eilen ja toinen tänään. Kysyin mikä se kepponen olisi, vastasivat että kepposet on vähän vähissä:D

En kyllä osaa lasten hauskanpitoa paheksua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa mun isoisoäitini (90v.) osaa olla tahdikkaampi eikä vedä hernettä nekkuun muutamasta lapsesta ovella.

Minusta on muuten melko tekopyhää viettää yksi päivä vainajia muistellen. Loput 364 päivää voikin sitten olla maallisissa iloissa. 

Jos joku uhkailee, että jos et anna karkkia niin sotketaan sun auto kananmunilla, niin oikeastiko pitää olla tahdikas? Toinen vaihtoehto on soittaa poliisille tieto siitä, että täällä aikoo kakarat ryhtyä tihutöihin.

Vierailija

Minun 92-vuotias mummini komensi minut eilen kauppaan ostamaan halloween-nameja. Lähikaupassa ei kuulemma ollut mitään teemaan sopivaa.

Kun illalla vein, oli tehnyt mahtavan ovikoristeen, on käsistä todella taitava, ja parvekkeella aidot kurpitsalyhdyt. Aikoi mennä naapurin kanssa tänään haudoille valoisaan aikaan ja odottaa sitten namikulhon kanssa kummituksia ja vampyyreja.

Mutta mummi onkin aina ollut sellainen pilke silmäkulmassa -mummeli.

Äitini ja isäni - kohta seitsemänkymppisiä - ovat jo useamman vuoden varautuneet halloween-karkeilla. Tosin tänä vuonna odottivat jo eilen illalla. En tiedä, mitä mieltä ovat tästä illasta. Tuskin pahastuvat. Eivät ole hekään mitään otsa rypyssä -ihmisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tärkeää, että edes yksi päivä vuodessa muistellaan heitä, jotka jo ovat lähteneet. Se kun ei estä sitä, että muistaa kaikkina muinakin päivinä. Sen sijaan uhkailu ja kiusanteko ei minusta kuulu suomalaiseen vainajienmuistopäivään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat