Karkki vai kepponen -kiertäjät

Vierailija

Onko teillä käynyt kiertäjiä? Täällä kävi juuri oven takana.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

No ei ole kyllä koskaan. Ja olishan se nyt varsinkin tänään ihan mautonta, kun kyse on Pyhäinpäivästä eikä edes pyhäinpäivän aatosta jolloin esim. jenkeissä kierrellään.

Vierailija

Kävi juu. Eka kommentti kävijöiltä oli että "anna karkkii", ei edes sitä karkki tai kepponen-fraasia. Tähän vastasin että emme ole varautuneet halloweeniin ja että meillä ei ole valitettavasti karkkia. Seuraavaksi ruinattiin jo rahaa kun karkkia ei ollut. Toivotin tervetulleeksi uudelleen pääsiäisenä.

Vierailija

On käynyt. Kolme eri porukkaa, yhteensä 10 lasta. Kaikkiin (ja enempäänkin) oltiin varauduttu. Vaikkakaan en itse niinkään fanita halloween juhlaa niin suon lapsille sen ilon ja otan vastaan kiertelijät.

Vierailija

Ei minua haittaisi. On meillä kurpitsalyhty pihalla ja sisälläkin muutama lepakko ikkunassa. Hautausmaallakin ollaan käyty sytyttämässä kynttilät haudoille, mutta silti tämä päivä on ollut ihan iloinen. Esikoinen on ollut miehen kanssa peleissä, ihan tavallista ruokaa on syöty ja hui kauhistus, imuroinkin tuossa hetki sitten, kun eteinen oli täynnä lehtiä ja hiekkaa.

Välillä tämä suomalainen synkistely kyllästyttää. En kaipaa mitään amerikkalaistyylistä halloweenia mutta kaiken ei tarvitse olla haudanvakavaa. Ei edes vainajien muistelu.

Vierailija

Täällä on käynyt viitisen porukkaa. Omatkin lapset ovat kiertelemässä, se tuntuu olevan tapana täällä naapurustossa. Minun suhtautumiseni on ihan neutraali, mulle tuo on ihan ok.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä koskaan. Ja olishan se nyt varsinkin tänään ihan mautonta, kun kyse on Pyhäinpäivästä eikä edes pyhäinpäivän aatosta jolloin esim. jenkeissä kierrellään.

Tänään on jenkeissä pyhäinpäivän aatto eli 31.10. koska siellä pyhäinpäivä on 1.11.

Vierailija

Asutaan Kanadassa ja ei ole käynyt ketään. Ei myöskään olla varauduttu, mies vie lapsen myöhemmin pienelle kierrokselle tuttujen luo. Täällä on tapana että taloon saa mennä jos on pihavalo päällä ja koristeita, muutoin ei ole kohteliasta mennä soittelemaan ovikelloa. Suomeenkin olisi tälläinen tapa hyvä. Kerrostalossa ei tietty toimi mutta ovikoriste ajaa saman asian.

Vierailija

Mautonta tänään kummitella. Kirkollinen pyhä ja monelle ikäihmiselle tärkeä vainajien muistojuhla. Meillä juhlittiin Halloweenia eilen. 

Vierailija

Oletteko ihan tosissanne? En ole ikinä kuullutkaan, että Suomessa kierrettäisiin karkki-ja-keppos -rundia. Onko aloittaja katsonut liikaa jenkkileffoja? Suomessa ei vietetä Halloweenia, paitsi naiset pukeutuu lutkamaisemmin baariin kuin normaalisti :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat