Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvirenkaiden vaihto käsillä

Vierailija

Nainen, jolla oma auto.... teetkö sen itse, tekeekö miehesi sen vai turvaudutteko ostopalveluihin? 

Yleisemminkin: jakautuuko perheessänne tehtävät hyvin sovinnaisesti miesten ja naisten töihin?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina työkaluja käyttänyt apuna.

Olipa nokkelan humoristinen vastaus.

Eiköhän niin nainen, mies kuin nämä ulkopuoliset palvelutkin käytä joitain työkaluja renkaiden vaihdossa. 

Vierailija

Rengasliikkeessä tuttu poika vaihtaa.

Varmaan "jakautuu sovinnaisesti" sinänsä että mun ok-taloon muuton ehtona oli että mies hoitaa pihahommat.  Mä laitan enimmäkseen ruoat ja hoidan enimmäkseen pyykit, mies esim. pesee ikkunat. Siivooja käy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niin nainen, mies kuin nämä ulkopuoliset palvelutkin käytä joitain työkaluja renkaiden vaihdossa. 

Niin käyttää eikä renkaiden vaihdossa mitään ihmeellistä olekaan. Tässähän kysyttiinkin renkaiden vaihtamisesta käsillä. Se on jo astetta vaativampaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Niin käyttää eikä renkaiden vaihdossa mitään ihmeellistä olekaan. Tässähän kysyttiinkin renkaiden vaihtamisesta käsillä. Se on jo astetta vaativampaa.

Vaihdoin renkaat käsillä polkupyörään. Ei ollut vaikeata.

Vierailija

Meillä mies on aina vaihtanut. Mutta vain, koska on niin pihi ettei halua maksaa työstä, jonka osaa tehdä itse. Ei haittaa, että v...ttaa se homma.

Kun mies on ollut pitkällä reissulla (voi olla esim. kuukauden putkeen työreissussa), niin käytän ostopalveluja.

Viimeksi eilen. 30 € on pikkuraha siitä, että renkaat vaihtuivat 10 minuutissa lämpimässä tallissa ammattilaisten toimesta ja pultit varmasti kunnolla kiinni, ilmanpaineet tsekattiin, kesärenkaat pakattiin auton takakonttiin ja auto ajettiin ulos parkkiin sillä välin kun maksoin.

Itse jos olisin alkanut äheltää, olis mennyt varmuudella tunti ja olisi vielä pitänyt ajaa huoltikselle tarkistamaan ilmanpaineet jne. jne. Ei pääse tuntipalkoille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on aina vaihtanut. Mutta vain, koska on niin pihi ettei halua maksaa työstä, jonka osaa tehdä itse. Ei haittaa, että v...ttaa se homma.

Kun mies on ollut pitkällä reissulla (voi olla esim. kuukauden putkeen työreissussa), niin käytän ostopalveluja.

Viimeksi eilen. 30 € on pikkuraha siitä, että renkaat vaihtuivat 10 minuutissa lämpimässä tallissa ammattilaisten toimesta ja pultit varmasti kunnolla kiinni, ilmanpaineet tsekattiin, kesärenkaat pakattiin auton takakonttiin ja auto ajettiin ulos parkkiin sillä välin kun maksoin.

Itse jos olisin alkanut äheltää, olis mennyt varmuudella tunti ja olisi vielä pitänyt ajaa huoltikselle tarkistamaan ilmanpaineet jne. jne. Ei pääse tuntipalkoille.

On sulla ruusuinen kuva rengasliikkeistä, kysypäs huviksesi seuraavalla kerralla "ammattilaiselta" autosi oikeat rengaspaineet ja vanteidesi oikeat kiristysmomentit ;-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla ruusuinen kuva rengasliikkeistä, kysypäs huviksesi seuraavalla kerralla "ammattilaiselta" autosi oikeat rengaspaineet ja vanteidesi oikeat kiristysmomentit ;-)

Ööö, meinaat, että itse tekisin sen jotenkin paremmin??? Ei mulla ole ruusuista kuvaa, mutta 100% varmasti he osaavat sen paremmin kuin minä. Isoin juttu on ajan ja vaivan säästäminen ja siitä maksan mielelläni. Meidän vakihuoltopaikassa on hyvä ja mukava palvelu, uskoisin että myös ammattiylpeyttä, mutta mistäs sen maallikko tietää...

Vierailija

Voi että... tätä näsäviisastelua! On ihan oikein sanoa jostain ajankohdasta, että se on "käsillä". Kunhan ei nyt reisillä ole.

:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin renkaat käsillä polkupyörään. Ei ollut vaikeata.

Minä käytän käsiä ja työkaluja. Paljon helpompaa.

Vierailija

Meil on niin kököt pultti systeemit et ammattilainen vaihtaa, ja yleensä on pultit niin tiukalla etten saa edes niitä auki.... =(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meil on niin kököt pultti systeemit et ammattilainen vaihtaa, ja yleensä on pultit niin tiukalla etten saa edes niitä auki.... =(

Ja kukahan ne on laittanut liian tiukalle ;-) Oikea kiristysmomentti kevytmetallivanteille on yllättävän pieni. Koskaan en ole nähnyt "ammattilaisen" säätävän pulttipyssynsä momenttia, vaan vedetään "varmuuden vuoksi" suurimmalla mahdollisella. Se vaurioittaa vanteita, ja aiheuttaa sen että niitä ei saa auki!

Ja "ammattilaiset" ovat sesonkiaikaan 5 minuutissa "koulutettuja",

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat