Tupakkalaki muuttuu: Rajat parveketupakoinnille, kielto mentolisavukkeille..Sanonpahan vain, että viimeinkin!Tätä on jo odoteltu!
Kommentit (23)
Tarkoittaisiko tuo sitä, että ranskalaisella parvekkeella saisi polttaa, jos tupakoitsija seisoo asunnon sisäpuolella? Ja että luhtitalon yläkerran asukas ei saisi polttaa parvekkeellaan, mutta alakerran asukas saisi polttaa kerrosta alempana omalla ulkoportaallaan?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisiko tuo sitä, että ranskalaisella parvekkeella saisi polttaa, jos tupakoitsija seisoo asunnon sisäpuolella? Ja että luhtitalon yläkerran asukas ei saisi polttaa parvekkeellaan, mutta alakerran asukas saisi polttaa kerrosta alempana omalla ulkoportaallaan?
Eiköhän se tarkoittaisi. Asunnon sisällä ei tupakointia nyt kai olla kieltämässä, saa seistä vaikka sekä parvekkeen ovi että kaikki ikkunat levällään polttamassa. Parveketupakoitsijoiden kannattaisikin siirtyä ikkunaan sitten.
Mulle muutti uusi naapuri alakertaan. Kerrostalo, parvekkeet ovat lasitetut, siellä hän istuu ja polttaa, ja sieltä se savu nousee mun parvekkeelle ja asuntoon. Myös koko rappukäytävä haisee. En itse polta, olen herkkä hajuille, joten jos tyyppi polttaa yöllä, saatan jopa herätä hajuun. Savunhajuhan on merkki vaarasta.
Kaikki muut asukkaat, jotka tupakoivat, polttavat ulkona, jossa on tuolit ja tuhkakupit sillä talon seinustalla, jossa ei ole ikkunoita, eikä heistä ole mitään vaivaa.
Eli haittaa on vain tästä yhdestä tyypistä. Mun mielestä tämä on hajuterroria. Ei saa edes omassa kodissaan rauhassa nukkua jonkun itsekkään idiootin takia.