Saako julkkiksille mennä juttelemaan vapaa-ajalla?

Vierailija

Siis jos näet jossain julkkiksen joka ei ole "töissä" vaan ihan yksityis henkilönä liikkeellä niin saako mielestänne silloin mennä juttelemaan tai pyytämään kuvaa/nimmaria? Pohdiskelin tätä vaan kun äitini näki pari viikkoa sitten erään suomalaisen julkkiksen Mallorcalla missä oli selvästi lomalla miesystävänsä kanssa ja hän urpo meni änkeämään kuvaan... Onko ok? Mun mielestä julkkiksillakin pitäis olla oikeus lomaan ja omaan elämään.

Kommentit (15)

Vierailija

Mun paras ystäväni on julkkis eikä häntä kuulemma pääsääntöisesti haittaa, jos joku lähestyy kadulla tms. Mutta monesti on kyllä päivitellyt sitä, kuinka tilannetajuttomia ihmiset ovat, kun tuppaavat tyyliin ravintolassa pöytään nappailemaan kuvia kesken illallisen. Ja onhan se seuruettakin kohtaan vähän ärsyttävää, jos kesken keskustelun yhden hihassa roikkuu jatkuvasti jotain nimmarinkyseljää. Pahin ystävälleni tapahtunut nimmarinkyselyhetki oli kuitenkin sukulaisensa hautajaisissa - pari pikkutyttöä oli äitinsä kanssa vartoillut koko hautaamisen ajan läheisen haudan vieressa ja kun arkku oli saatu laskettua ja toimitus oli ohi, he olivat tulleet kysymään nimmareita ja yhteiskuvaa. Kuinka mautonta. 

Vierailija

Kyllä mulle saa tulla juttelemaan :) Tietysti olisi mukava, jos kuitenkin hieman katsotaan paikkaa: jos olen perheeni kanssa vaikka syömässä, pyydän nöyrimmin että saamme silloin olla rauhassa :)

Vierailija

Mä tapaan työssäni joka päivä julkkiksia ja mulle he ovat tavallisia työtä tekeviä ihmisiä, joille vapaa-aika ja yksityisyyskin ovat yhtä lailla tärkeitä asioita kuin kenelle tahansa. En menisi häiriköimään. En edes noteeraa jos joku julkkis tulisi kadulla vastaan ( johtuen osittain varmaankin mun työstä). Mun mies taas hihkuu julkkiksen nähdessään "hei kato, tuolla on XX" ja osoittaa vielä sormella. Noloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mene Andy McCoylle juttelee ni sit o sillee et Shä painut nyt vithyy tai vedä sua dunkkuu, halyyks jäbä flaidaa..

Eipä pidä paikkaansa. Andyyn varsinkin törmäsi yhteen aikaan useastikin stadissa ja aina hän oli se joka tuli juttelemaan. Mukava heppu.

Vierailija

Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä häiritsemään julkisuudesta tuttuja ihmisiä. Kun vain kävelee  kaupungilla, näkee "julkkiksia" joka päivä, ihan tavallisia kauppaostoksia tai lenkkeileviä ihmisiä ovat.

Vierailija

Vieraita ihmisiä, ovat julkkiksia tai ei, saa kohdella täsmälleen samalla tavalla kuin haluaa  itseään kohdeltavan. Eli jos perhelomalla joku ventovieras (ehkä humalassa) tunkee seuraan, kommentoi puolison ulkonäköä tai alkaa tilittää miten itse lahjakas on, mutta ei ole koskaan saanut mahdollisuutta, eikä usko, kun häntä pyytää poistumaan vaan alkaa aggressiviseksi, niin jos itse tämän kestäisi, niin julkkista voi kohdella samoin. 

Vain "julkkiksen" (tarkoitan näyttelijöitä, laulajia, taiteilijoita, en mitään missejä) työ on julkista, ei heidän muu elämänsä, ulkonäkönsä, perheensä, ystävänsä, lomansa, muu vapaa-aikansa jne. 

Jos julkkiksen liiviin haluaa uida ja tämä sanoo ei kiitos, on korrektia vetäytyä. Eiväthän nykyajan julkkikset voi tietää päätyykö heidän kuvansa tuosta tilanteesta Seiskaan ja rahat siitä ventovieraan tunkeilijan taskuun. Ihmisten vilpittömyyteen ja heidän kunnioitukseensa julkkiksen työtä kohtaan on nykymaailmassa vaikea luottaa. 

Vierailija

Riippuu mielestäni tilanteesta. Jos näyttää siltä, ettei ole kovin kiireinen tai jossain seurassa, niin saanee mennä. Mutta en todellakaan esim. tunkisi ravintolapöytään tai vastaavaan anomaan nimmaria.

Vierailija

Harvalle julkkikselle on mitään asiaa. Ainakin pääkaupunkiseudulla niihin törmää jatkuvasti. Mutta olen mä joillekin jutellut ja meistä on tullut frendejäkin. En tosin mitään nimmareita ole jahdannut ja tilannetajuakin löytyy.  Kerran lentokoneessa oli sattumalta julkkis vieressä. Se oli hauska tilanne. Toki siinä ehdittiin rupatella ummet ja lammet, meni matka rattoisasti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä tapaan työssäni joka päivä julkkiksia ja mulle he ovat tavallisia työtä tekeviä ihmisiä, joille vapaa-aika ja yksityisyyskin ovat yhtä lailla tärkeitä asioita kuin kenelle tahansa. En menisi häiriköimään.

Toisaalta, kelle heistä voisi mennä heidän työaikanaan juttelemaan? Muusikolle keikan jälkeen varmaankin, mutta jos on kyseessä tv-sarjan näyttelijä, niin harvemmin siihen osuu paikalle juuri kuvausten jälkeen ja vaikka osuisikin, niin miksipä se olisi yhtään parempi hetki?

Haen nyt vain sitä, että jos heidän kanssaan yleensä saa lainkaan jutella, niin milloin ja missä, jos ei töissä, eikä vapaalla? Eiköhän se loppujen lopuksi riipu henkilöstä itsestään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat