Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonot sanonnat/elämänohjeet

Vierailija
31.10.2015 |

Kommentoikaa sanontoja, sitaatteja ja muita elämänohjeita, joiden viesti on mielestänne kyseenalainen tai harhaanjohtava. Luonnollisesti kyse on mielipiteistä ja toisen mielestä pätevä neuvo on toiselle kauhistus. Maailma pursuaa kaikenlaisten keittiöpsykologien viisauksia, ja toisaalta vanhat sanonnat heijastavat joskus liian keskiaikaista arvomaailmaa.

Aloitan itse: "Ei haukku haavaa tee." Aina on särähtänyt korvaan tämä sanonta, joka ei mielestäni pidä lainkaan paikkaansa.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se kell' onni on, se onnen kätkeköön."  :o

Vierailija
42/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä miehen tiellä pitää :DD Tää pitää ihan paikkansa

Alapeukkuja? No miksei mukamas pidä paikkaansa :D

Täällä on liikaa karppaajia:) Niille leipä on myrkkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea pitää kokeilla kerran."

Vierailija
44/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" on idiotismin multihuipentuma. Olin nuorena köyhä, ja koin tämän jo silloin typeräksi. Köyhällä nimittäin ei ole joko varaa ostaa ollenkaan, tai pakon edessä köyhä ostaa sitä halvinta ja toivoo parasta...köyhänä sitä rahaa ei o!e niin että voisi ajatella esim. tuotteiden käyttöikää.

Sanonta pitää omal kohdal ihan kutinsa. Halpa ei vaan kestä niin kuin kalliimpi. Se on vaan opeteltava säästämään.

Vierailija
45/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä miehen tiellä pitää :DD Tää pitää ihan paikkansa

Alapeukkuja? No miksei mukamas pidä paikkaansa :D

Täällä on liikaa karppaajia:) Niille leipä on myrkkyä.

Karppaajat voivat tulkita sanonnan niin että leiväsyönti aiheuttaa ihmiselle perustavanlaatusta kömpelyyttä niin, että missä hän kulkeekin, hän on toisten tiellä.

Vierailija
46/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se "lapsi tuo leivän tullessaan"..

kannattaisko kuiteski olla joku ihan oikea suunnitelma toimeentulolle ennenkuin aletaan perhettä perustamaan/kasvattamaan

Varmaan kannattaisi. Mutta se ei toki ole sanonnan pointti. Menneisyyden surkeuteen menemättä, nykyaikanakin on tilanteita, joissa esim. täysin elatuskyvytön teini tulee raskaaksi. Kukaan ei silti kuole nälkään koska lapsi tu yhteiskunnan tuet.

Vierailija
47/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä toinenkin poski. Pahin ohje minkä vanhemmat voivat antaa lapselleen :(.

Olin sanomassa ihan samaa. Kusipäitä ja hyväksikäyttäjiä riittää tässä maailmassa, pitää oppia pitämään puolensa ja puolustamaan omia oikeuksiaan. Ei sitä kukaan muukaan tee, ellei ihminen itse. Ihme lammasmaisuutta, tuossa sanonnassa mikä vaan käytös pitää vain kiltisti hyväksyä ja jumala(??) muistaa sitten tämän uhrautuvaisuuden ehkä joskus...?

Vierailija
48/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi, kärsi! Kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
49/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa.

Siinä on kyllä järkeä, mutta silti se on ärsyttävästi sanottu :)

Vierailija
50/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin sanomassa ihan samaa. Kusipäitä ja hyväksikäyttäjiä riittää tässä maailmassa, pitää oppia pitämään puolensa ja puolustamaan omia oikeuksiaan. Ei sitä kukaan muukaan tee, ellei ihminen itse. Ihme lammasmaisuutta, tuossa sanonnassa mikä vaan käytös pitää vain kiltisti hyväksyä ja jumala(??) muistaa sitten tämän uhrautuvaisuuden ehkä joskus...?

Eikös tuo ole Raamatusta, itsensä Jeesuksen antama ohje. Kyllä se minustakin kuulostaa aika äärimmäiseltä. Toisaalta Gandhi, Desmond Tutu ja muutkin ovat saaneet juuri posken kääntävällä passiivisella vastarinnalla suurempia asioita aikaan kun sissit ja kapinalliset aseineen. 

Vierailija
51/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei pidä mennä yli siitä missä aita on matalin."

Moni on alapeukuttanut tätä. Minua kiinnostaisi ihan hirveästi, miksi jonkun mielestä tämä on hyvä ohje! 

Vierailija
52/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on alapeukuttanut tätä. Minua kiinnostaisi ihan hirveästi, miksi jonkun mielestä tämä on hyvä ohje! 

No jonkun mielestä kun asiaan kun asiaan olisi kaiketi mentävä sillä hankalimmalla ja  eniten ylimääräistä työtä tuottavalla tavalla ennenkuin suoritusta & asiaa voidaan pitää jonkin arvoisina ?  Tai että  ne ikäänkuin saavatkin sen  arvonsa juuri niistä hankaluuksista (...vaikkei  sitten niiden kautta asiassa mitenkään pääsisikään eteenpäin ja vaikka ne  olisivatkin   sen ymmärtämiselle ja toteuttamiselle  pelkästään esteinä ?) 

Vierailija
53/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jonkun mielestä kun asiaan kun asiaan olisi kaiketi mentävä sillä hankalimmalla ja  eniten ylimääräistä työtä tuottavalla tavalla ennenkuin suoritusta & asiaa voidaan pitää jonkin arvoisina ?  Tai että  ne ikäänkuin saavatkin sen  arvonsa juuri niistä hankaluuksista (...vaikkei  sitten niiden kautta asiassa mitenkään pääsisikään eteenpäin ja vaikka ne  olisivatkin   sen ymmärtämiselle ja toteuttamiselle  pelkästään esteinä ?) 

Vaiva ja riskit kasvavat jyrkästi aidan korkeuden kasvaessa. Aitakin saattaa rikkoutua helpommin kun joku kiipeilee ja rimpuilee sen yli korkealta. Ehkä ruoho muuttuu vihreämmäksi aidan takana jos siirtyminen on hidasta ja riskialtista?

Vierailija
54/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ittestä -sanonta ilkeässä tarkoituksessa.  Kun näkee ettei voi millään riippua ittestä.  Päivä kerrallaan, kumminkin on pakko ajatella ainakin kuukausi rahojen riittävyyttä.

Vannomatta paras, myös ikävässä tarkoituksessa, kuin olisi päättänyt toisen puolesta ettei hän hallitse itseään.

Vierailija
55/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ratkaisee.

Vierailija
56/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voittaa, joka haluaa sitä eniten.

Vierailija
57/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole Raamatusta, itsensä Jeesuksen antama ohje. Kyllä se minustakin kuulostaa aika äärimmäiseltä. Toisaalta Gandhi, Desmond Tutu ja muutkin ovat saaneet juuri posken kääntävällä passiivisella vastarinnalla suurempia asioita aikaan kun sissit ja kapinalliset aseineen. 

Jeesus ei käskenyt ottaa turpaan, vaan kostaa paha hyvällä.  Sanoi Hän näinkin: miksi kiusaatte minua te ulkokullatut?

Vierailija
58/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua minäkään. Tuon neuvon rikkominen on kehityksen avain!

Vierailija
59/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä välitä siitä mitä muut sanoo" - tämä neuvo on epäilemättä tarkoitettu aiheettomalle nälvimiselle, mutta ihmisellä, joka sulkee korvansa kaikelta palautteelta, olisi käytöksessään korjaamisen varaa. Eräs tuntemani ihminen hoki kyseistä lausetta elämänohjeenaan ja haittavaikutukset olivat kaikkien nähtävissä. Tapa oikeuttaa huonoa käytöstä ja ylimielinen asenne muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
60/134 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaiva ja riskit kasvavat jyrkästi aidan korkeuden kasvaessa. Aitakin saattaa rikkoutua helpommin kun joku kiipeilee ja rimpuilee sen yli korkealta. Ehkä ruoho muuttuu vihreämmäksi aidan takana jos siirtyminen on hidasta ja riskialtista?

Sillähän se,sen yli kiipeämisellä kai juuri varmistetaankin ?