Huonot sanonnat/elämänohjeet

Vierailija

Kommentoikaa sanontoja, sitaatteja ja muita elämänohjeita, joiden viesti on mielestänne kyseenalainen tai harhaanjohtava. Luonnollisesti kyse on mielipiteistä ja toisen mielestä pätevä neuvo on toiselle kauhistus. Maailma pursuaa kaikenlaisten keittiöpsykologien viisauksia, ja toisaalta vanhat sanonnat heijastavat joskus liian keskiaikaista arvomaailmaa.
Aloitan itse: "Ei haukku haavaa tee." Aina on särähtänyt korvaan tämä sanonta, joka ei mielestäni pidä lainkaan paikkaansa.

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

Mullekin tuli mieleen tuo "ei haukku haavaa tee", kun luin otsikon. Lisäksi "puhumalla asiat selviää", "rakkaudesta se hevonenkin potkii" ja "rumat ne vaatteilla koreilee" ovat todella typeriä sanontoja.

Vierailija

Niin makaa kuin petaa. Sen enemmän ei voisi olla mikään epätosi.

Kusipäisiä ihmisiä tulee aina vastaan, vaikka olisi miten mukava itse. Siksi ei kannatakaan olla mukava.

Vierailija

"Kyllä tekevä työtä löytää". Tämä vielä oikein teennäisesti eläkeikäisen suusta. Kyllähän sitä työtä on, mutta palkanmaksajat ovat harvassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä tekevä työtä löytää". Tämä vielä oikein teennäisesti eläkeikäisen suusta. Kyllähän sitä työtä on, mutta palkanmaksajat ovat harvassa.

Entisaikaan löytyikin kun ojatkin kaivettiin lapiolla. Nykyään kun yksi kone voi syrjäyttää 10 työntekijää, niin hanttihommia ei enää löydy entiseen malliin.

Vierailija

"Ei se vaihtamalla parane"

Paranee... Voi parantua.. Ei tietenkään eka vaihtoehto, mutta vaihtoehto kuitenkin.

ja tätä en oo ikinä ymmärtänyt "hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes"

siis mitäää? Yö > pimeys > sokeus? :D

Vierailija

Paha saa palkkansa. Ja paskat. Kusipäiset ja itsekkäät ihmiset porskuttavat eteenpäin ja menestyvät, kun taas kiltimmät jäävät jalkoihin ja kiusaajien uhreiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Ei se vaihtamalla parane"

Paranee... Voi parantua.. Ei tietenkään eka vaihtoehto, mutta vaihtoehto kuitenkin.

ja tätä en oo ikinä ymmärtänyt "hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes"

siis mitäää? Yö > pimeys > sokeus? :D

En ole tuollaista mummosanontaa ennen kuullut.

Vierailija

"Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" on idiotismin multihuipentuma. Olin nuorena köyhä, ja koin tämän jo silloin typeräksi. Köyhällä nimittäin ei ole joko varaa ostaa ollenkaan, tai pakon edessä köyhä ostaa sitä halvinta ja toivoo parasta...köyhänä sitä rahaa ei o!e niin että voisi ajatella esim. tuotteiden käyttöikää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Asioilla on tapana järjestyä" Ai asiat järjestyy itsestään, sen kun vain odottelee niin kaikki menee hyvin?

Itseäni tämä lausahdus helpottaa, kun elämä potkii. Se ei mielestäni tarkoita sitä, että kaikki tippuu aikanaan syliin, vaan sitä, että maailma ei haastavissa tilanteissa kaadu. Lopputulema on joko hyvä tai vähemmän hyvä, mutta jossain vaiheessa tämäkin asia on ylitetty, ts. "järjestynyt". Ja sitä voi itse aktiivisesti toiminnallaan edistää.

Itseäni ärsyttää "pojat on poikia". No ei kyllä ole pojilla mitään erioikeutta käyttäytyä huonosti!

Vierailija

"Kuka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään" tai jotenkin näin. Onko tää kauhea sanonta muillekin tuttu vai onko se vaan jostain tullu mun mieleen?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat