Ahdistaako pyhäinpäivän sisältö ketään?

Vierailija

Miksi pitää olla tällaisia päiviä jolloin syvälle sielun sopukoihin säilötyt muistot nousevat vuosi toisensa jälkeen pintaan. Niin monen ajasta iäisyyteen siirtyneen jättämä ikävä ei poistu koskaan kun joutuu tällaisena päivänä lähes pakon edessä pysähtymään muistokynttilöiden äärelle.

Kommentit (7)

Vierailija

Eipä juuri. 

itseltäni on kuollut pari läheistä henkilöä mutta ei tämä pyhäinpäivä saa mitenkään sen kummallisemmin miettimään heitä. Enkä aio pakottaakaan itseäni. Se ikävä iskee kun iskee.

Vierailija

Sehän on hyvä vain, että on päivä, jolloin kollekstiivisesti muistetaan läheisiä edesmenneitä. Hautuumaalla köytiin tänään ja ruuhkaisaa oli.

Vierailija

Miksi ihmeessä ahdistaisi? Kuolema on ihan yhtä luonnollinen ja väistämätön asia kuin syntyminenkin, nykyään vaan ollaan niin helvetin herkkähipiäisiä. Mua varmaan pitäis ahdistaa oikein extrapaljon koska tällä päivämäärällä olis ollu mun isän syntymäpäivä.

Vierailija

Kuolleita voi muistella muulloinkin kuin ns.virallisina muistopäivinä. On hurskastelua pakottaa hiljentymään ja muistamaan tiettynä päivänä. Itsellä tulee luollut isäni mieleen aivan milloin tajansa, aika harvoin tosin. Minua on alkanut vanhemmiten yhä enemmän ärsyttää kaikki massarituaalit: joulu, pääsiäinen jne. Minusta ne ovat huonoa näytelmää ja uskonnollinen kuorrute on sumuverhona mässäykselle, juomiselle ja lahjomiselle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat